کد خبر : 7318
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۳۴
190 views

بنا بر اظهارات مسئولان استانی؛

دریای مازندران هر دو روز یک قربانی می‌گیرد

دریای مازندران هر دو روز یک قربانی می‌گیرد
آمار غرق شدگان از اول خردادماه تا به امروز حاکی از مرگ یک انسان تنها در بازه زمانی 48 ساعت در دریای مازندران است، رقمی که علیرغم کاهش 32 درصدی نسبت به سال گذشته اما آمار قابل تامل و تاسف‌باری است.


به گزارش تیتر شمال؛ علی عباسی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: 21 نفر از اول خرداد امسال تا 17 تیرماه بر اثر غرق‌ شدگی در دریای مازندران جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 32 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: 81 درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند و از کل موارد غرق‌شدگی در این مدت، 20 نفر مرد و یک نفر زن هستند.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، در این مدت شهرستان‌های محمود آباد با 6 و عباس آباد با 4 غریق، بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی را داشتند.

عباسی ادامه داد: این در حالی است که شهرستان‌های ساری، جویبار و بهشهر گزارشی از مرگ بر اثر غرق شدگی در آن به ثبت نرسید.

وی اعلام کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر غرق شدگان در سنین 21 تا 30 سال به تعداد 12 نفر هستند و کمترین آن بالای 60 سال یا یک مورد غرقی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، با تأکید بر این موضوع که مرگ ناشی از غرق شدگی عمدتاً به دنبال شنا در مناطق غیر مجاز و ایمن سازی نشده اتفاق می‌افتد از هموطنان و مسافران خواست تا تنها از مناطق مجاز و تحت مراقبت برای شنا کردن استفاده کنند و به رعایت نکات ایمنی توجه داشته باشند.

گفتنی است نقی کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران نیز در ارتباط با آخرین وضعیت غریق و نجات‌یافتگان در دریای مازندران، اظهار کرد: از ابتدای طرح‌های دریا تاکنون شاهد غرق شدگی 23 تن در دریای مازندران بودیم که از این تعداد 20 تن آقا و 3 تن خانم بودند و از این تعداد، مرگ 4 تن مشکوک بوده است.

وی افزود: همچنین از آغاز طرح‌های دریا یعنی اول خرداد تا 16 تیرماه یعنی طی 46 روز گذشته 324 نفر از غرق شدن نجات یافتند که از این تعداد 247 نفر مرد و 77 نفر زن هستند.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران هشدار داد: امسال بحث آزادسازی سواحل، نقاط کور و حادثه‌خیز را افزایش داده است و همین موضوع اهمیت حضور ناجیان غریق را در دریای مازندران افزایش می‌دهد؛ ولی مردم توجهی به هشدارها نکرده و موضوعی نگران‌کننده اینکه مردم به دنبال مناطق دنج و خلوت هستند.

به گزارش بلاغ؛ بنا بر اظهارات عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران و همچنینن کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران، تعداد فوتی‌ها از اول خردادماه تا 17 تیرماه در دریای مازندران حاکی از تقریبا مرگ یک نفر در فاصله دو روز در سواحل استان است که علیرغم کاهش آمار غریق به نسبت سال گذشته اما آمار قابل تامل و تاسف‌باری است.

گفتنی است مازندران 473 کیلومتر اراضی ساحلی دارد که با دستور رییس جمهور مبنی بر آزادسازی سواحل 420 کیلومتر آن آزاد شده است و با اجرای این طرح هیات نجات غریق استان اعلام کرد حداقل به 1200 ناجی غریق در سواحل مازندران برای ایمنی مسافرانی که برای شنا به دریا می‌روند نیاز دارد که به گفته مسئولان این تعداد تامین شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.