کد خبر : 7334
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۳۳
88 views

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران:

میزبانی مازندران از 7 میلیون مسافر در تعطیلات منتهی به عید قربان

میزبانی مازندران از 7 میلیون مسافر در تعطیلات منتهی به عید قربان
ایزدی از ورود بیش از هفت میلیون و 100 هزار نفر گردشگر طی نیمه اول تیرماه و تعطیلات منتهی به عید قربان خبر داد و گفت: طی این مدت، 53 درصد تخت‌های مراکز اقامتی استان توسط مسافران و گردشگران اشغال شد.


به گزارش تیتر شمال؛ مهدی ایزدی سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از ورود بیش از هفت میلیون و 100 هزار نفر گردشگر طی نیمه اول تیرماه و تعطیلات منتهی به عید قربان خبر داد. ‎

وی با بیان اینکه سطح اشغال مراکز اقامتی استان اعم از هتل، متل، خانه مسافر و اقامتگاه‌های بوم‌گردی 53 درصد بوده است، افزود: استان مازندران در مجموع دارای 5 هزار و 600 واحد اقامت رسمی با تعداد 22 هزار و 361 اتاق و ظرفیت 98 هزار و 446 تخت یا نفر شب اقامت است که هم‌اکنون 53 درصد آن‌ها توسط مسافران و گردشگران اشغال شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه استان مازندران دارای یک میلیون و 246 هزار و 177 نفر شب اقامت به طور رسمی و غیر رسمی است، خاطر‌نشان کرد: مراکز رسمی استان با داشتن بیش از 98 هزار نفر شب اقامت در بازه زمانی نیمه اول تیر بیش از هشت میلیون نفر شب اقامت در اقامتگاه‌های استان داشته‌اند که تقریبا 44 درصد سطح اشغال تخت مازندران است.

این مسئول با اشاره به تعداد 123 تاسیسات ساحلی،‌ 12 کمپینگ در استان، ادامه داد: هشت مجتمع تفریحی گردشگری در مازندران فعال است که طی تعطیلات چهار روز گذشته با استقبال پرشور و پر تعداد گردشگران و مسافران روبرو بوده است.

ایزدی عنوان کرد: مازندران 351 اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز دارد که طبیعت‌ دوستان و علاقه‌مندان به حضور در روستاهای مازندران در این مراکز اقامت دارند و سطح اشغال اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز بسیار بالا است.

وی به اقامت گردشگران در 48 زائر‌سرای مازندران اشاره کرد و گفت: اقامت‌ موقت و تفرج در 108 پارک‌های شهری مازندران نیز در تعطیلات عید قربان کم‌نظیر است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به برگزاری جلسات طرح ساماندهی و ارتقاء خدمات سفرهای تابستان 1401 در استان اشاره و عنوان کرد: این جلسات به طور منظم در چهار جلسه با حضور همه دست اندرکاران ستاد تسهیلات سفر در استانداری برگزار شد؛ در همین راستا این جلسات در شهرستان‌ها‌ و فرمانداری‌های استان برگزار شده تا تمهیدات لازم و برنامه‌ریزی‌های ضروری درباره سفرهای تابستانه هم‌وطنان به مازندران انجام شود.

این مسئول، نظارت و‌ پشتیبانی همه دستگاه‌های مسئول در طرح ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر تابستان را ضروری عنوان کرد و گفت: برای آمادگی هر‌ چه بهتر در ارائه خدمات مناسب و مطلوب به گردشگران، هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران و بابل به تمامی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای حضور متخصص و کادر درمان انجام شده است.

ایزدی از آماده باش کادر درمانی به ویژه آمبولانس‌ها و تقویت پایگاه‌ها‌ی مستقر در شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: نظارت بر اجرای دقیق و کامل دستورالعمل ستاد اجرایی خدمات سفر و پروتکل‌های بهداشتی نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.