کد خبر : 7413
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
232 views

مسئولان پاسخگوی افکار عمومی باشند؛

برگزاری جشن روز دهیار با بودجه دهیاری در بخش‌ رودپی ساری+سند

برگزاری جشن روز دهیار با بودجه دهیاری در بخش‌ رودپی ساری+سند
بنا بر اظهارات و اسناد رسیده، به مناسبت روز دهیار، مراسمی در یکی از تالارهای ساری با حضور دهیاران و خانواده‌های آنان و جمعی از مسئولان با محوریت تجلیل از دهیاران برگزار شد که بخش عمده‌ای از بودجه این مراسم از محل بودجه دهیاری‌ها تامین شده است و این مسئله علامت سوال بزرگی را در افکار عمومی به ویژه اهالی این بخش ایجاد کرده است.


به گزارش تیتر شمال؛ طی روزهای اخیر، اسنادی به دست‌مان رسید که نشان از بروز تخلفاتی در عمده دهیاری‌های بخش رودپی جنوبی مرکز استان مازندران می‌دهد.

بنا بر اظهارات و اسناد رسیده، عمده دهیاری‌های 40 گانه بخش رودپی جنوبی ساری جهت برگزاری جشن روز دهیار اقدام به پرداخت کمک هزینه(هر دهیاری 2 میلیون تومان) از محل بودجه دهیاری‌ها کردند که برابر قانون این امر یک تخلف محسوب می‌شود.

آنچه از اظهارات و شنیده‌ها بر می‌آید به مناسبت روز دهیار، مراسمی در یکی از تالارهای ساری با حضور دهیاران و خانواده‌های آنان و جمعی از مسئولان با محوریت تجلیل از دهیاران برگزار شد که بخش عمده‌ای از بودجه این مراسم از محل بودجه دهیاری‌ها تامین شده است و این مسئله علامت سوال بزرگی را در افکار عمومی به ویژه اهالی این بخش ایجاد کرده است.

یک منبع آگاه در خصوص شرایط قانونی مصارف بودجه دهیاری، اظهار کرد: دهیاری‌ها و شهرداری‌ها دارای بودجه سالانه‌ای هستند که سرفصل‌های بودجه آن‌ها از سوی وزرات کشور به آن‌ها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: در این سر فصل‌ها به ریز تمامی مصارف قانونی از حقوق و پاداش گرفته تا پروژه‌های عمرانی و غیره، آورده شده است.

این منبع آگاه، خاطرنشان کرد: بخشی از درآمد دهیاری‌ها از محل فروش اراضی افراد در محدوده روستا، اخذ پروانه و ساخت‌وسازها و مواردی این چنین است و بخشی دیگر نیز از محل حمایت‌های دولتی است که فقط باید صرف امور عمرانی شود.

وی تاکید کرد: در سرفصل‌های هزینه و مصارف بودجه دهیاری، سرفصل‌های آزادی وجود ندارد که بخواهد چنین واریزی‌هایی برای برگزاری مثلا جشن روز دهیار از محل بودجه دهیاری صورت گیرد.

این منبع آگاه ادامه داد: روال مرسوم در حمایت‌های مرسوم این چنینی، پرداخت از حساب شخصی یا معرفی به یک سرمایه‌گذار منطقه است؛ واگرنه اینکه از حساب خود دهیاری بخواهد چنین کمک‌هایی انجام شود، وجاهت قانونی ندارد.

وی تاکید کرد: بنابراین، دهیاران حق ندارند که حتی یک ریال مضاف بر سرفصل‌های قانونی در جایی هزینه کنند و حال اینکه در این چک‌های صادره مطروحه، به امضا و مهر خود دهیاری است، لذا تخلف محسوب می‌شود.

در اسناد رسیده که در این گزارش نیز برخی از آن به انتشار خواهد رسید، مبالغ در قالب چک دهیاری و ممهور به مهر دهیاری‌ها و امضای دهیاران در وجه خزانه‌دار شرکت تعاونی تنظیم شده است.

این رسانه پیگیری موضوع را طی تماس تلفنی از بخشدار رودپی جنوبی ساری داشت که این مسئول حاضر به پاسخ تلفنی نشد و یکی دیگر از متولیان برگزاری این مراسم نیز منکر کمک مالی دهیاران از حساب دهیاری شد که جای تعجب دارد!
گفتنی است این رسانه به عنوان رسالت ذاتی خود قصد اخذ پاسخ به یک ابهام و سوال افکار عمومی در پی برگزاری جشن روز دهیار در یکی از تالارهای مرکز استان، آن هم با بودجه دهیاری، را دارد و بدنبال اتهام زدن به فرد یا افرادی نیست؛ لذا از فرمانداری ساری و بخشداری رودپی جنوبی انتظار می‌رود جهت تنویر افکار عمومی، پاسخ مقتضی و دلایل قانونی برای این اقدام دهیاران را ارائه دهند و در صورت محرز بودن تخلف نیز برخورد قانونی صورت گیرد.

شایان ذکر است قطعاً پاسخ مسئولان مربوطه و ارگان‌های ذیربط در خصوص این پرسش افکار عمومی، که در این رسانه به آن پرداخت شده است، به محض وصول، متعاقبا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.