کد خبر : 7421
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
114 views

احداث 50 هزار واحد مسکونی توسط سرمایه‌گذار خارجی در مازندران؛

به‌جای حذف اقشار ضعیف از طرح نهضت ملی مسکن بدنبال راهکاری برای تامین آورده آن‌ها باشید

به‌جای حذف اقشار ضعیف از طرح نهضت ملی مسکن بدنبال راهکاری برای تامین آورده آن‌ها باشید
حسینی‌پور با بیان اینکه حذف اقشار ضعیف از طرح ملی مسکن هنر نیست بلکه هنر آن است که بتوانیم در این طرح آنان را صاحب مسکن کنیم؛ گفت: فرمانداران باید ورود کنند و حداقل مبلغ اولیه را تامین کنند تا این متقاضیان که از آحاد ضعیف جامعه هستند از لیست متقاضیان، حذف نشوند.


به گزارش تیتر شمال؛ ظهر امروز، سیدمجمود حسینی‌پور در جلسه شورای عالی مسکن مازندران با بیان اینکه امروز در مجموعه مدیران استانی ما آن حس دغدغه‌مندی رئیس‌جمهوری در خصوص رفع مشکلات حوزه مسکن را دریافت نمی‌کنم؛ اظهار کرد: با این مباحثی که در جلسات می‌بینم و گزارشاتی که به بنده می‌رسد، زیبنده استان مازندران نیست.

*مشارکت بانک‌های مازندران در طرح نهضت ملی مسکن رضایت‌بخش نیست
وی افزود: من نمی‌فهمم علیرغم اینکه بارها به بانک‌های استانی تکلیف کردیم که 20 درصد از تسهیلات را باید به متقاضیان نهضت ملی مسکن اختصاص دهند و در این طرح مشارکت داشته باشند؛ اما تاکنون به جز بانک مسکن مابقی بانک‌ها مشارکت مطلوبی نداشته‌اند.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید تکلیف‌شان را روشن کنند و مگر داریم آن چیزی که مبنی بر قطعی سامانه از سوی بانک‌ها اعلام می‌شود و متاسفانه زمان زیادی را از دست داده‌ایم.

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: دستگاه‌ها جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، اوقاف، منابع طبیعی، آموزش‌وپرورش و راه‌شهرسازی باید پای کار بیایند و در متن کار قرار بگیرند.

*فرمانداران به ویژه غرب استان در اسرع وقت نسبت به تامین زمین اقدام کنند
حسینی‌پور با بیان اینکه بخش اعظمی از پروژه‌های در حال ساخت نهضت ملی مسکن در شرق استان در دست اجرا است؛ گفت: هم اکنون گزارش خوبی در بحث تامین زمین از وضعیت غرب استان نداریم و هر چه کلنگ‌زنی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در استان داشتیم عمدتا مربوط به شرق استان است.

وی بیان کرد: ما در غرب استان، درست است که مشکلاتی در امر زمین داریم ولی فرمانداران غرب استان باید متناسب با نیازهایی که در شهرستان شده است نسبت به تامین زمین در اسرع وقت به هر شکل ممکن، اقدام کنند.

استاندار مازندران، عنوان کرد: ما باید طی سال جاری احداث مسکن ملی در تمامی شهرها را آغاز کنیم و حداقل باید هر یک از شهرستان‌های ما یک پروژه را داشته باشند.

مقام عالی دولت در استان، افزود: نمی‌شود که 4 ماه از سال بگذرد و ما هنوز در بعضی از شهرستان‌ها هنوز تکلیف زمین آن مشخص نشده باشد و من در این خصوص هم فرمانداران، هم مدیرکل راه و شهرسازی و هم معاون عمرانی استانداری مازندران را مقصر می‌دانم و باید بروند و تلاش کنند این مشکل را در شهرستان‌ها، حل کنند.

حسینی‌پور اعلام کرد: در مازندران، زمین‌های اوقافی زیاد داریم و قطعا اوقاف می‌تواند کمک بسیار خوبی در بخش تامین زمین به ما کند و اکنون فرصت مغتنمی است که اوقاف در این طرح ملی وارد میدان شوند تا ما بتوانیم به یک نقطه مطلوبی برسیم.

*حذف اقشار ضعیف از طرح نهضت ملی مسکن، هنر نیست/بدنبال راهکار برای صاحبخانه کردن این قشر باشید
وی مطرح کرد: من آمارهای اعلام شده در خصوص حذف متقاضیان نهضت ملی مسکن به دلیل عدم آورده ریالی را زیاد قبول ندارم؛ چرا که اولا باید زمینه اعتماد و اطمینان مردم را ایجاد کنیم و باید اعتماد از دست رفته مردم در حوزه ساخت مسکن را برگردانیم و دوما من از فرمانداران خواهش می‌کنم که شخصا موضوع مسکن ملی را مرتبا پیگیر باشند و نباید از این موضع بسیار مهم به سادگی عبور کنند.

استاندار مازندران، با بیان اینکه بخشی از انصرافی‌ها مربوط به اقشار ضعیف جامعه است و به دلیل اینکه آورده نیاوردند حذف شده‌اند؛ تاکید کرد: حذف این بخش از متقاضیان، هنر نیست بلکه هنر آن است که این مردمی که واقعا مشکل دارند بتوانیم در این طرح صاحب مسکن کنیم؛ حالا از طریق بسیج کردن خیرین و راهکارهای مختلف، اجازه ندهید که کسی که ندارد، حذف شود.

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: باید در هر شهرستانی، فرمانداران باید ورود کنند و حداقل مبلغ اولیه را تامین کنند تا این متقاضیان که از آحاد ضعیف جامعه هستند از لیست متقاضیان، حذف نشوند؛ مهم این است که افرادی که واقعا توان مالی آن را ندارند که صاحب مسکن شوند ما آنان را صاحب مسکن کنیم.

حسینی‌پور اذعان کرد: به جای حذف این افراد، راهکار پیدا کنید تا این افراد صاحب مسکن شوند و این کار پرثوابی است.

* ساخت 50 هزار واحد مسکونی توسط یک سرمایه‌گذار خارجی در مازندران
وی با اشاره به موضوع مهم احداث شهرک‌های مسکونی در استان، تصریح کرد: خوشبختانه با رایزنی‌های انجام شده یک سرمایه‌گذار خارجی از کشور ترکیه اعلام آمادگی ساخت 50 هزار واحد مسکونی در استان مازندران ظرف مدت یک سال را کرده است و به زودی در استان، مستقر خواهند شد.

استاندار مازندران، افزود: این یک فرصت طلایی برای ما است و فرصت تهاتر نفت یک امتیاز بزرگ برای استان را رقم زد که نباید آن را از دست بدهیم و حتی حاضر به پذیرش شرط تنفس 6 ماهه شده‌اند و این خیلی امتیاز بزرگی است.

مقام عالی دولت در استان، خاطرنشان کرد: جدا زا اینکه این سرمایه‌گذار خارجی اعلام کرده است که 50 هزار واحد مسکونی را ظرف مدت یک سال با جدیدترین متدهای روز دنیا به ما تحویل دهد؛ قول تکمیل بیمارستان 1000 تختخوابی واقع در اتوبان ساری-قائم‌شهر را هم به ما داده‌اند که سال‌ها است که راکد مانده است.

حسینی‌پور متذکر شد: تمامی مسئولان باید تمامی پروژه‌های حوزه مسکن را پیگیری کنند تا با سماجت و رفع موانع، کار مسکن به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.