کد خبر : 7424
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
94 views

استاندار مازندران اعلام کرد:

بودجه دولتی کفاف مازندران را نمی‌دهد/قرارگرفتن جذب سرمایه‌گذار در الویت کاری فرمانداران و مدیران استانی

بودجه دولتی کفاف مازندران را نمی‌دهد/قرارگرفتن جذب سرمایه‌گذار در الویت کاری فرمانداران و مدیران استانی
حسینی‌پور با بیان اینکه توسعه استان با بودجه دولتی محقق نمی‌شود، گفت: بر این اساس، برنامه ما تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و باید فرمانداران و مدیران اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاراتن داخلی و خارجی را در الویت تخست خود قرار دهند.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور  امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی توسعه استان مازندران، اظهار کرد: بخش از اراضی مازندران فاقد سند مالکیت است در دادن مجوز ساخت انبار در زمین‌های کشاورزی باید دقت و نظارت بیشتری اعمال شود؛ متاسفانه برخی مالکان از مجوز ساخت انبار 50 متری سوء استفاده می‌کنند و به ویلا و یا خانه باغ سازی روی می‌آورند.

وی با تاکید براینکه دهیاران و بخشداران نظارت بیشتری در ساخت و ساز‌ها به ویژه تغییر کاربری‌ها داشته باشند، افزود: برای ساخت انبار ملزومات کشاورزی و باغی مجوز انبار 20 متری داده شود.

استاندار مازندران، جذب سرمایه‌گذار در مازندران را اولویت دانست و خاطرنشان کرد: توسعه استان با بودجه دولتی محقق نمی‌شود، مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرمانداران برای جذب سرمایه‌گذار باید برنامه داشته باشند.

مقام عالی دولت در استان، ضمن گله‌مندی از شرایط حال حاضر ارتباط میان مدیران دستگاه‌ها باسرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی، گفت: مدیران نباید به دنبال مانع‌تراشی باشند و باید با ایجاد راهکار از خروج فعالان اقتصادی از استان با حل مشکلات در استان، جلوگیری کنند.

حسینی‌پور با بیان اینکه با بودجه‌ای که دولت اختصاص داده است نمی‌توان به رشد 8 درصدی ابلاغی رسید؛ بیان کرد: بر این اساس، برنامه ما تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است؛ نگاه ما این است که اگر در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مشارکت پیدا کنند روند توسعه در استان شتاب خواهد یافت.

وی ادامه داد: ما در استان مازندران، فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراوانی در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری داریم و نیازمند فعال کردن بهره‌وری بیشتری هستیم.

استاندار مازندران، مطرح کرد: یک سری طبقات ثروتمند، استان مازندران را به عنوان تفرجگاه خود انتخاب کرده‌اند، لذا هر فرمانداری باید حداقل در طول یک ماه، یک سرمایه‌گذار باید جذب و معرفی کند و باید شهرستان‌های ما در این فرآیند، توسعه پیدا کنند.

مقام عالی دولت در استان، با انتقاد از سرگردانی سرمایه‌گذاران در ادارت ما و کندی صدور مجوزها، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های عظیمی که در استان وجود دارد، ورود و مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی و بخش خصوصی داخلی، توجیه اقتصادی دارد و ما باید کار اخذ مجوزها را انجام دهیم تا سرمایه‌گذار بدون دغدغه و با جلب اعتماد، راغب به سرمایه‌گذاری در استان شود.

حسینی‌پور، اظهار کرد: باید بخش خصوصی جزو الویت‌های نخست مدیران اقتصادی استان قرار گیرد و باید بر همین مبنا، مدیران استانی حرکت کنند.

وی با بیان اینکه بگوییم نباید کار و پروژه جدیدی را در استان افتتاح کنیم به معنای عقب نگه‌داشتن استان است؛ اعلام کرد: باید پروژه‌های بزرگ و پروژه‌هایی که نیاز استان است را با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران، به راه بیندازیم.

استاندار مازندران، ادامه داد: ما در حوزه گردشگری در عقب ماندگی به سر می‌بریم و اگر از ظزفیت سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی استفاده نکنیم می‌خواهیم از کجا، بودجه دولتی بیاوریم که بخواهیم این عقب ماندگی را جبران کنیم؛ اصلا امکانش نیست.

مقام عالی دولت در استان، تاکید کرد: زیرساخت‌های بخش گردشگری ما با بخش خصوصی باید فعال شود و پروژه‌های جدید افتتاح شود و مگر می‌شود پروژه‌های جدید را کنار بگذاریم و در پروژه‌های نیمه تمام و راکد قبلی بمانیم؛ پویایی یک استان به دارا بودن پروژه‌های جدید است.

حسینی‌پور با بیان اینکه اگر پروژه‌های جدید را کلا منتفی بدانیم دیگر فکری برای تحول در استان نخواهد بود؛ تصریح کرد: ولی الویت ما پروژه‌های نیمه تمام خواهد بود و تلاش ما باید بر این باشد که پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم.

وی اذعان کرد: در خصوص بودجه سفر رئیس جمهور به استان نیز باید تمامی مدیران توجه داشته باشند که در هر سازمان و اداراتی باید توسط مدیران یک نفر را مسئول پیگیری مجدانه جذب بودجه سفرهای استانی بگمارند؛ چرا که این بودجه زودتر از سایر بودجه‌ها قابل وصل و دستیابی است.

استاندار مازندران، افزود: تاکنون با تخصیص‌هایی که در این سفر تاکنون به استان داده شد، کارهایی راه افتاد و مجموعه نظارتی در سازمان مدیریت باید فعال شود و مرتب از ادارات استانی، نظارت کنند و کار به انتهای سال، نگذارید.

مقام عالی دولت در استان، گفت: همه مدیران باید تلاش کنند تا حداکثر بودجه از سفرهای استانی را جذب کنند و بدانید سیاست ما جذب حداکثری بودجه است.

حسینی‌پور رتبه پنجم ماندران در تخصیص بودجه استانی کشور را رضایت بخش ندانست و متذکر شد: همه دستگاه‌های دولتی ما در حال ارائه خدمات ملی هستند اما متاسفانه بودجه‌ای که برای حقوق پرسنل ما دیده می‌شود بر اساس سرانه استانی است و ما این موضوع را مجدانه پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.