کد خبر : 7438
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
102 views

سرپرست اداره کل بهزیستی مازندران خبر داد:

ایجاد حدود ۵ هزار شغل برای مددجویان بهزیستی ​مازندران

ایجاد حدود ۵ هزار شغل برای مددجویان بهزیستی ​مازندران

سرپرست اداره کل بهزیستی مازندران تعهد اشتغال بهزیستی مازندران در سال جاری را ۴ هزار و ۸۴۱ نفر اعلام کرد.


به گزارش تیتر شمال؛ فریبا بریمانی امشب به مناسبت فرارسیدن هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهزیستی تنها سازمان حمایتی دولتی است با ۵۲ وظیفه‌ای که برعهده دارد توانمند سازی جامعه هدف را اصلی‌ترین محور کاری خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در جمعیت بیش از ۳ میلیون نفری مازندران ۱۶۲ هزار خانوار در قالب ۳۶۰ هزار نفر زیر پوشش خدمات مستمر بهزیستی قرار دارند، افزود: مدجویان زیر پوشش بهزیستی از ۹۲۰ مرکز در استان خدمات حمایتی و توانبخشی دریافت می‌کنند.

سرپرست اداره کل بهزیستی مازندران هدف توانبخشی به معلولان را تغییر نگرش در شناخت توانمندی‌ها و خودکفا شدن در جامعه دانست و گفت: معلولان مازندرانی از ۶۶ مرکز روزانه، ۲۱ مرکز شبانه و۱۸ مرکز خدمت در خانه و هزار و‌ ۵۵۰ نفر هم در مراکز شبانه روزی از خدمات توانبخشی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هنر درمانی بخش قابل توجه برای توانمند سازی معلولان در جامعه محسوب می‌شود، افزود: هنرهای تجسمی، نمایشی و موسیقی بخشی از روش درمان معلولان با هدف کشف استعدادهای هنری برای بازتوانی به کار می‌رود.

بریمانی از وجود ۶۲ هزار نفر معلول در مازندران خبر داد و گفت: ۲۷ هزار نفر معلول جسمی و حرکتی، ۱۳ هزار نفر کم توان ذهنی، ۷ هزار نفر بینایی، ۷ هزار و ۴۴۰ نفر مشکل شنوایی و ۷۳۰ هزار نفر هم مشکل گفتاری دارند.

وی با اشاره به اینکه برای توانمند سازی مددجویان زیر پوشش بهزیستی برنامه‌ها خانواده محور انجام می‌شود، یاداور شد: تجهیزات توانبخشی توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی مازندران از وجود یک مرکز ژنتیک در استان خبرداد و گفت: با راه اندازی مراکز ژنتیک در شهرهای کم برخوردار این مراکز در مازندران به ۳۰ مرکز افزایش می‌یابد.

وی خدمات معاونت امور اجتماعی را ویژه زنان و خانواده برشمرد و افزود: کودکان و زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست، سالمندان، زوجین وپسران آزاد دیده و تمامی گروه‌های هدف از خدمات اورژانس اجتماعی بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

بریمانی با بیان اینکه ۲۲ مرکز شبه خانواده غیردولتی و یک مرکز شیرخوارگاه دولتی در بهزیستی مازندران خدمات لازم را به گروه هدف ارائه می‌دهند، تصریح کرد: ۲۰۱ کودک مازندرانی در مراکز شبه خانواده نگهداری می‌شوند.
به گفته بریمانی۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان در شیرخوارگاه‌ها قابلیت واگذاری دارند بقیه در شبه خانواده‌ها سرپرستی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برنامه حمایت از خانواده‌های دارای چند قلو در سازمان بهزیستی در حال تدوین است، گفت: بهزیستی مازندران از ۳۸۸ کودک دوقلو و ۷۷ کودک سه قلو در استان در قالب پرداخت مستمری ماهانه حمایت می‌کند.
سرپرست اداره کل بهزیستی مازندران طرح غربالگری بینایی سنجی را در پیشگیری از معلولیت موثر دانست و افزود: تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار کودک معاینه چشم شدند. سال گذشته از ۸ هزار و ۶۰۰ معاینه چشم ۶۰۰ کودک دچار مشکل بینایی شناسایی شدند.

وی از وجود ۲۰۹ مرکز خدمات مشاوره‌ای در مازندران خبرداد و گفت: این مراکز به صورت خصوصی به همراه مرکز دولتی مشاوره تلفنی (۱۴۸۰) از بهزیستی استان خدمات دریافت می‌کنند.

بریمانی تعهد اشتغال بهزیستی مازندران در سال جاری را ۴ هزار و ۸۴۱ نفر اعلام کرد و یادآور شد: سال گذشته ۲ هزار و ۹۱۱ شغل برای جامعه هدف بهزیستی ایجاد شد که مورد تشویق کارگروه اشتغال استان قرار گرفتیم.

وی بهره‌مندی مددجویان بهزیستی از مسکن را بخش دیگر از حمایت‌های این نهاد خدماتی در استان دانست و گفت: سال گذشته یک هزار و ۱۱ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی احداث شد . امسال در استمرار این طرح حمایتی یک هزار واحد مسکن برای معلولان ساخته و واگذار شد.

به گفته بریمانی اعتبار بهزیستی مازندران در سال گذشته ۱۱۶ میلیارد تومان استانی و ۱۵۲ میلیارد تومان ملی بوده است. همچنین ۲۴ میلیارد تومان هم مشارکت نقدی و غیر نقدی خیران به بهزیستی بود که توانستیم خدمات مطلوبی را به جامعه هدف ارائه دهیم.
سرپرست اداره کل بهزیستی مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه اعتبار مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان برای این نهاد حمایتی چه میزان بوده است، اظهار کرد: ۲۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در بخش معیشتی به بهزیستی تعلق گرفت که این میزان جذب شد.

وی  از مراجعه یک هزار و ۱۰۰ نفر که خواستار حمایت معیشتی و اشتغال از بهزیستی بودند خبرداد و گفت: از محل اعتبار سفر ریاست جمهوری و اعتبارات استانی به هر مراجعه کننده ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان کمک معیشت داده شد.

بریمانی مناسب سازی معابر را از دغدغه‌های بهزیستی دانست و گفت: از ۵۸ دستگاه اجرایی 45 درصد ادارات اقدام به مناسب سازی معابر کرده‌اند. بقیه اداراه یا ساختمان استیجاری و قدیمی بوده‌اند که فضای مناسب برای ایجاد رمپ و غیره نداشتند.

به گفته بریمانی یکی از موارد مهم در جشنواره شهید رجایی مناسب سازی ادارات و مراکز دولتی بوده است که از 20 امتیاز به 50 امتیاز ارتقا یافت.

  • منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.