کد خبر : 7500
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۵۱
148 views

شمارش معکوس برای تعطیلی آخرین سینما در بابل

شمارش معکوس برای تعطیلی آخرین سینما در بابل
سینما آزادی بابل به عنوان آخرین سینمای خصوصی در این شهرستان بعد از نیم قرن فعالیت در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

به گزارش تیتر شمال؛ مدیر سینما آزادی بابل می گوید که این مجموعه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و تاکنون بسختی آن را سرپا نگه داشته و اگر کارها به همین روال پیش برود تا کمتر از ۲ ماه دیگر مانند سه سینمای خصوصی دیگر بابل تعطیل خواهد شد .

 هرچند سینماداری در بابل در مقایسه با سایر شهرستان های مازندران قدمت زیاد و شاید بیش از ۸۰ سال سابقه دارد ، اما آخرین چراغ سینما در بابل کم سو شده و در آستانه خاموشی می باشد.

اهورامزدا ، حکیمی و زیبا سه سینمای فعال بابل در دوران پهلوی اول بودند ، اما با تاسیس سینما سانترال در سال ۱۳۳۴ که بعدها به سینما انقلاب تغییر نام داد ، بخش خصوصی وارد این عرصه شد و به عنوان اولین سینمای خصوصی در این شهر فعال شد. سینما داریوش هم دیگر سینمای بخش خصوصی در بابل بود که سال ۱۳۳۵ فعالیتش را شروع کرد و بعدا استقلال نام گرفت . سینما پاسارگاد نیز به عنوان سومین سینمای بخش خصوصی سال ۱۳۳۹در بابل تاسیس شد و بعد از انقلاب نام ارشاد بر آن نهاده شد. چهارمین سینمای خصوصی بابل هم شهرفرنگ نام داشت که سال ۱۳۵۱شروع به  فعالیت کرد و بعد از انقلاب نام آزادی را به خود گرفت .

از میان این چهار سینمای بخش خصوصی که چندین دهه باری بابلی ها خاطره سازی کردند تنها سینما آزادی پا بر جای ماند و به فعالیتش ادامه داد تا چراغ سینماداری بخش خصوصی در بابل برای همیشه خاموش نشود.

 

شمارش معکوس برای تعطیلی آخرین سینما در بابل

قادر به  تامین نیازهای اولیه سینما نیستیم

مدیر سینما آزادی بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت :  در روزهای جاری  وضعیت بغرنج اداره سینمای آزادی بابل با ۷۰۰ صندلی برای تماشاگر فیلم به حدی رسیده که در تامین زیرساخت‌های اولیه این مجموعه همانند سرمایش ، روشنایی و تعمیرات ابتدایی عاجز مانده ایم و دیگر توان ادامه فعالیت نداریم .

احمد منتظریان افزود : دستگاه آپارات موجود در این سینما ۲۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و به خاطر مشکل سرمایش با پنکه آن را خنک نگه می داریم که هر لحظه احتمال سوختن این آپارات وجود دارد .

شمارش معکوس برای تعطیلی آخرین سینما در بابل

وی اظهار داشت :  هزینه یک لامپ در سالن نمایش  یک میلیون و پانصد هزار تومان بود که الان  باید برای خرید همان لامپ ۲۵ میلیون تومان هزینه پرداخت کنیم  و دخل سینما جواب این هزینه های سنگین  را نمی دهد .

مدیر سینما آزادی بابل افزود: در حال حاضر ۶ نفر در این سینما مشغول کار هستند که ماهانه ۱۹ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند .

منتظریان بیان داشت : سینما آزدای که در دهه های گذشته روزانه میزبان یکهزار و ۵۰۰ نفر برای تماشای فیلم بود در روزهای اخیر این آمار به  ۵۰ نفر کاهش یافته است .

وی افزود: در عید سعید قربان در یک سانس چهار نفر در سینما حضور داشتند که هزینه نمایش به مراتب بیشتر از بلیت این چهار نفر بود.

مدیر سینما آزادی بابل گفت : تقاضای ما از دلسوزان شهر این  است که اگر علاقه مند به سرپا بودن آخرین سینمای خصوصی بابل هستند برای کمک به این مجموعه پیشقدم شوند در غیر این صورت سینما در کمتر از ۲ ماه دیگر تعطیل خواهد شد .

وی افزود :  بابل دارای چند مرکز دانشگاهی است و کارمندان زیادی هم دارد. به طور مثال شهرداری بابل یکهزار و ۵۰۰ پرسنل دارد اگر این ادارات برای استفاده نیروهایشان از سینما با مجموعه ما قرارداد ببندند و نیمی از هزینه بلیت ۲۵ هزار تومانی سینما را متقبل شوند و نصف دیگر را خود پرسنل در زمان حضور در سینما برای تماشای فیلم پرداخت کنند در سرپا نگه داشتن سینما بسیار اثرگذار خواهد بود .

منتظریان گفت : پیشنهاد بلیت نیم بها به این دلیل است که سه شنبه ها ما خودمان بلیت سینما را نیم بها کردیم و حدود ۱۵۰ نفر برای تماشای فیلم حضور می‌یابند .

پیگیر حل مشکل سینما آزادی بابل هستیم

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت :  آمادگی داریم برای گره گشایی از مشکلات سینما آزادی بابل پیشقدم شویم .

عیسی محمدی فیروزجایی افزود : حل مشکل سینما آزادی بابل نیازمند مساعدت مسئولین  و بخشی دیگر مستلزم فعالیت و عملکرد مدیریت سینما می باشد.

شمارش معکوس برای تعطیلی آخرین سینما در بابل

محمدی افزود :  ظرف چند روز آینده جلسه ای  با مدیریت سینما آزادی بابل برگزار خواهد کرد و برای گره گشایی از این مشکلات چاره‌اندیشی می‌شود .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل اظهار داشت :  تمام تلاش ما این است که با تعامل با دستگاه‌های مرتبط اقدام جدی جهت ادامه فعالیت سینما آزادی بابل اتخاذ شود.

شهرستان بابل دارای ۵۴۰ هزار جمعیت می باشد که در حال حاضر یک سینمایی خصوصی سینما آزادی ، یک سنمایی دولتی دیگر بنام هنر و تجربه در مجتمع فرهنگی اداره ارشاد بابل فعال می باشد.

  • منبع: ایرنا مازندران

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.