کد خبر : 7566
تاریخ انتشار : شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
91 views

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران خبر داد

تامین کاغذ ۷۰ درصد کتب درسی با محصولات صنایع چوب و کاغذ مازندران

تامین کاغذ ۷۰ درصد کتب درسی با محصولات صنایع چوب و کاغذ مازندران
مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران گفت: پارسال ۵ هزار تن کاغذ به صورت آزمایشی برای کتب درسی توسط شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران تامین اما امسال قرارداد برای تامین ۷۰ درصد کتب درسی در کشور نیز بسته شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ امید نیک‌نژاد مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران در حاشیه آیین آغاز تولید کاغذ چاپ و تحریر کتب درسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای کمک به فضای فرهنگی و چاپ کتب و محصولات فرهنگی مورد نیاز کشور از شهریورماه امسال ماهانه بیش از هزار تن کاغذ چاپ و تحریر تولید و روانه بازار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت حل مشکل کاهش سهمیه برق این واحد تولیدی از سوی مسوولان و متولیان امر، در ماه جاری هم می‌توانیم بخشی از این نیازِ کشور را مرتفع سازیم، افزود: هم اکنون قیمت کاغذ چاپ و تحریر در بازار آزاد حدود ۳۳ تا ۳۵ هزار تومان در حال خرید و فروش است.

 نیک‌نژاد یادآور شد: در راستای کمک به سیاست‌های حمایتی دولت برای ساماندهی بازار کاغذ کشور و علی‌رغم همه کمبودها و مشکلات موجود حاضریم ۵ تا ۶هزار تومان زیر قیمت بازار، کاغذ را تولید و عرضه نمائیم تا التهابات کنونی مرتفع و آرامش نسبی در بازار کاغذ به وجود آید.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه این مقدار کاغذ درنظر گرفته شده برای تنظیم بازار علاوه بر ۳۰ هزار تن تعهد ما برای چاپ کتب درسی دانش آموزانِ کشور است، تصریح کرد: درصورت حمایت مسوولان و تزریق سرمایه در گردش برای پرداخت بدهی‌های سنوات قبل، قول می‌دهیم سال آینده ۱/۳ کل نیاز کشور به کاغذ چاپ و تحریر را در مازندران تولید و روانه بازار مصرف نمائیم.

*تامین ۷۰ درصد کاغذ تحریر برای کتب درسی

به گفته نیک نژاد پارسال ۵ هزار تن کاغذ به صورت آزمایشی برای کتب درسی توسط شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران تامین شد؛ امسال قرارداد برای تامین ۷۰ درصد کتب درسی در کشور نیز بسته شد.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه از اول مرداد تولید کاغذ کتب درسی شروع می‌شود، گفت: کاغذ تولیدی صنایع چوب و کاغذ مازندران، کتب درسی ۱۸ هزار دانش آموز کشور را تامین می‌کند؛ البته تاکنون کاغذ کتاب‌های کمک درسی دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی را شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران تامین می‌کرد.

 بنا به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص تقویت تولید ملی و جلوگیری از واردات کالاهای خارجی در کشور لازم است مطرح شود که ایشان فرمودند: واردات بی‌رویه خنجری بر قلب تولید کشور است؛ اینکه ما مشابه جنسی که در داخل تولید می‌شود، کیفیتش هم خوب است را وارد کنیم خنجری است بر قلب تولید کشور.

  • منبع: فارس
  • انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.