کد خبر : 7568
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
150 views

تصادفات همچنان قربانی می‌گیرند؛

گلایه رئیس راهور مازندران از کم‌کاری دستگاه‌ها در رفع نقص نقاط حادثه‌خیز/307 نقطه شهری پایش تصویری می‌شوند

گلایه رئیس راهور مازندران از کم‌کاری دستگاه‌ها در رفع نقص نقاط حادثه‌خیز/307 نقطه شهری پایش تصویری می‌شوند
رئیس پلیس راهور مازندران با شااره به افزایش 50 درصدی فوتی موتورسواران طی سال‌جاری، گفت: : 114 نقطه حادثه‌خیز در مازندران داریم، اما متاسفانه تاکنون تنها در 4 نقطه ایرادات رفع شد و در مابقی رفع نقص نشده است.

به گزارش تیتر شمال؛  نصرالله بیگلری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در سه ماهه نخست  امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 19 درصد افزایش تردد به استان مازندران را داشتیم؛ اظهار کرد: در چند تعطیلات گذشته امسال، شاهد افزایش بار ترافیکی در سه محور هراز، کندوان و پل سفید در سه نقطه مرزن آباد چالوس، پل سفید و تونل چلاو آمل بودیم و نیاز است اعضای شورای ترافیک نسبت به حل و فصل این موضوع اقدام موثر انجام دهند.

*مرگ روزانه 50 نفر در اثر تصادفات در کشور
وی افزود: روزانه 50 نفر در کشور، جان خود را در اثر سانحه تصادف از دست می‌دهند، اما چون مثل سانحه هواپیما و یا قطار نیست، زیاد دیده نمی‌شود و باید مردم از دستگاه‌های متولی، مطالبه‌گری کنند.

رئیس پلیس راهور مازندران، خاطرنشان کرد: متاسفانه عدم استاندارد جاده‌ها، عدم ایمنی خودرو و نبود توجه و اهتمام جدی دستگاه‌هایی نظیر شهرداری، حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداری در رفع ایرادات جاده‌ای موجب شده است تا شاهد خسارات جدی جانی و مالی در اثر کوچک‌ترین اشتباه رانندگان باشیم.

بیگلری ادامه داد: در استان مازندران، 42 درصد فوتی سرنشینان در خود صحنه، 8 درصد در حین انتقال و مابقی در خود بیمارستان صورت می‌گیرد که می‌طلبد دستگاه‌های امدادی زمان حضور در صحنه را به حداقل ممکن برسانند.

*پایش تصویری 307 نقطه شهری در مازندران
وی با اشاره به انجام پایش تصویری در 307 نقطه استان، بیان کرد: در بحث هوشمندسازی در استان مازندران، در حال حاضر 17 شهرستان استان مجهز به دوربین پایش تصویری متصل به پلیس راهور هستند و به راحتی با مشاهده آنلاین ترافیک و تصادفات در نقاط شهری، نیروها به آن منطقه اعزام می‌شوند.

رئیس پلیس راهور مازندران، عنوان کرد: بنا بر برنامه‌ریزی و تصمیمات انجام گرفته در شورای ترافیک استان  مقرر شد تا دوربین‌های ثبت تخلفات هوشمند در 197 نقطه استان نصب شود که تا به امروز متاسفانه تنها در 21 نقطه نصب شده است.

بیگلری افزود: سه دوربین جدید تخلفات هوشمند در ساری و  5 دوربین جدید ثبت تخلفات هوشمند در قائم‌شهر، در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

* وجود 114 نقطه حادثه‌خیز درون شهری در مازندران
وی تصریح کرد: 114 نقطه حادثه‌خیز در مازندران داریم که بر اساس فراوانی تصادفات منجر به فوتی و جرحی انتخاب شده‌اند، اما متاسفانه تاکنون تنها در 4 نقطه ایرادات رفع شد و در مابقی رفع نقص نشد.

رئیس پلیس راهور مازندران، اعلام کرد: شهرهای نشتارود، هچیرود، رستمکلا، خلیل‌شهر، فریدونکنار، سرخرود و سوادکوه دارای نقاط حادثه‌خیز بوده که سرعت، علت اصلی تصادفات در این مناطق می‌باشد، لذا به جهت فراوانی تصادفات در این شهرها، نیازمند نصب دوربین تخلفات هوشمند هستند.

بیگلری با بیان اینکه طی سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مازندران، تصادفات منجر به فوت 5 درصد کاهش و تصادفات منجر به جرح اما 14 درصد افزایش داشتیم.

*افزایش 50 درصدی فوتی موتورسواران در تصادفات
وی اضافه کرد: طی این مدت، بیشترین میزان فوت شدگان در تصادفات را عابرین پیاده و موتورسواران هر یک با 39 درصد و سرنشینان با 22 درصد به خود اختصاص دادند.

رئیس پلیس راهور مازندران، گفت: متاسفانه طی سه ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته، با افزایش 50 درصدی فوت‌شدگان موتورسوار مواجه شدیم.

*شهرهای تصادف خیز مازندران کدامند؟
بیگلری افزود: طی سال‌جاری، کمترین تصادفات منجر به فوت را شهرهای ساری، آمل و تنکابن و بیشترین تصادفات منجر به فوت نیز را شهرهای بابل، بهشهر، عباس‌آباد و محمودآباد را به خود اختصاص دادند.

وی مطرح کرد: شهرهای امیرکلا بابل، کلارآباد، عباس‌آباد، بهنمیر، بلوار هاشمی‌نژاد بهشهر، بلوار طالب آملی آمل سرخرود محمودآباد از جمله نقاط پرتصادف در سه ماهه امسال به شمار می‌آیند.

*پل‌هایی به‌نام عابرین اما به کام راهداری و شهرداری‌ها!
رئیس پلیس راهور مازندران، عدم توجه به جلو رانندگان را بیشترین علت تصادفات در استان برشمرد و گفت: عدم رعایت حق تقدم و تغییر ناگهانی مسیر از دیگر علل پر تکرار در تصادفات هستند.

بیگلری با بیان اینکه 40 درصد از فوت شدگان تصادفات را عابرین پیاده تشکیل می‌دهند؛ گفت: 297 پل عابرپیاده در سراسر مازندران وجود دارد که تنها 5 درصد مردم از آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه پل‌های عابر پیاده در استان به جای استفاده عابرین محل درآمدی برای راهداری‌ها و شهرداری‌ها با درج تبلیغات شده است و ما بارها بر لزوم بازنگری طراحی جه تسهیل استفاده مردم و یا مکانیزه کردن پل‌ها تاکید کرد یک که تاکنون این امر در استان، محقق نشده است.

*گلایه از اوضاع نامساعد چراغ‌ها و خط کشی‌های درون شهری
رئیس پلیس راهور مازندران، اذعان کرد: متاسفانه وضعیت چراغ‌های راهنمایی به‌ویژه برای عابرین پیاده، دوربین‌های هوشمند در چهارراه‌ها و خط‌کشی‌های درون شهری اصلا مطلوب نیست و با فقدان و کم‌کاری دستگاه‌ها مواجه هستیم.

بیگلری متذکر شد: علیرغم اینکه طی سال گذشته و امسال نزدیک به دو هزار کلاه رایگان به موتور سواران اهدا شد اما تمامی موتورسوارنی که در سانحه دچار فوت شدند، فاقد کلاه ایمنی بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.