کد خبر : 7571
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
116 views

استاندار مازندران در بازدید از مرکز فنی‌وحرفه‌ای 22 بهمن شهرستان ساری:

لزوم قرارگرفتن نوآوری و خلاقیت در صدر برنامه‌های نظام آموزشی و فنی‌وحرفه‌ای/حرفه آموزی در میان فارغ التحصیلان کشاورزی گسترش یابد

لزوم قرارگرفتن نوآوری و خلاقیت در صدر برنامه‌های نظام آموزشی و فنی‌وحرفه‌ای/حرفه آموزی در میان فارغ التحصیلان کشاورزی گسترش یابد
استاندار مازندران با بیان اینکه نوآوری و خلاقیت باید به‌عنوان راهکارهای تسهیل کننده رفع مشکلات موجود کشور، در صدر برنامه‌های نظام آموزشی و فنی‌وحرفه‌ای استان قرار گیرد، گفت: اولویت اول مازندران کشاورزی است لذا می‌بایست حرفه آموزی در میان فارغ التحصیلان کشاورزی گسترش پیدا کند.

به گزارش تیتر شمال؛ طی روز جاری و به‌مناسبت هفته ملی مهارت و کارآفرینی، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران به همراه درویشی مدیرکل آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای استان، شعبانی رئیس بسیج ادارات، شاهپری مسئول پیگیری‌های ویژه مصوبات سفر ریاست جمهوری و برخی مدیران،  از کارگاه‌های مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای 22 بهمن شهرستان ساری بازدید و با مهارت آموزان این مرکز گفت‌وگو کرد.

حسینی‌پور در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با عنوان اینکه توسعه آموزش‌های مهارتی در فنی‌وحرفه‌ای موجب افزایش بهره‌وری می‌گردد، اظهار کرد: یکی از ضرورت‌های رشد و توسعه اقتصادی، داشتن یک نظام آموزش برای ایجاد مهارت‌های لازم در سرمایه‌های انسانی است.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه در استان باید تقویت شود، افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی زیادی در استان داریم که جویای کار هستند، ولی باید به سمت توانمندی‌های مهارتی پیش بروند.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: فارغ ‌التحصیلان مجموعه فنی و حرفه‌ای و کسانی که گواهی مهارتی دریافت می‌کنند، نیازمند دریافت تسهیلات برای ایجاد اشتغال هستند و ستاد تسهیل در استان باید به تدوین ساز و کار مشخص بین این مجموعه و مدیریت استان اقدام کند‌.

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: ما به شدت نیازمند این هستیم که آموزش‌های فنی حرفه‌ای را به بیش از 20 عنوان رشته موجود گسترش دهیم و رشته‌های نوین را وارد مجموعه کنیم تا شاهد افزایش بهره‌وری باشیم.

حسینی‌پور در ادامه بازدید از مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای 22 بهمن شهرستان ساری در دیدار با مدیریت و کارکنان اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای مازندران با یادآوری این نکته که نوآوری و خلاقیت باید به‌عنوان راهکارهای تسهیل کننده رفع مشکلات موجود کشور، در صدر برنامه‌های نظام آموزشی و فنی‌وحرفه‌ای استان قرار گیرد، تاکید کرد: ارتقای کیفیت آموزش‌ها از جمله مسائل مهم نظام فنی‌وحرفه‌ای استان است که این مجموعه باید متناسب با نیازمندی‌هایی که در مازندران وجود دارد برای تحقق این مهم گام بردارد.

وی در ادامه با بیان این نکته که در توسعه روستاها نیز فنی‌وحرفه‌ای نقش مهمی دارد و باید در بخش‌های استان برای آموزش‌های لازم، فنی‌وحرفه‌ای مستقر شود تا شاهد توسعه این مهم در سراسر استان باشیم؛ گفت: اداره کل فنی‌وحرفه‌ای مازندران باید به سازمانی قوی، محکم و توانمند تبدیل شود و نظام فنی‌وحرفه‌ای استان باید متناسب با اهداف دولت متحول شود.

استاندار مازندران، اعلام کرد: اولویت اول مازندران کشاورزی است و هدف‌گذاری کردیم 25 درصد سبد غذایی کشور را تامین کنیم که می‌بایست حرفه آموزی در میان فارغ التحصیلان کشاورزی گسترش پیدا کند.

مقام عالی دولت در استان، مطرح کرد: آموزش فنی‌وحرفه‌ای نیازمند جهش است و باید علاوه بر برخورداری از کمیت مناسب از کیفیت مناسب برخوردار باشد تا از این طریق بتوان به عمق نیروی انسانی با کیفیت پی برد.

حسینی‌پور افزود: حوزه کشاورزی گرایش اصلی مازندران است و سهم بیشتری را درصدد هستیم در توسعه صادرات محصولات کشاورزی داشته باشیم و در این خصوص لازم است مجموعه فنی‌وحرفه‌ای در توانمندسازی بخش‌های مختلف نقش آفرینی کند.

وی با عنوان اینکه باید رابطه منظمی بین بهره‌وری و آموزش ایجاد کنیم و دو مولفه سرمایه‌گذاری و بهره‌وری در رشد اثرگذار است، متذکر شد: مقوله آموزش فنی‌وحرفه‌ای نقش اول را در بهره‌وری دارد و توانمندسازی حرفه‌ها یکی از ماموریت‌های اصلی اداره کل فنی‌وحرفه‌ای است و در زمره نیازهای اساسی امروز ماست.

استاندار مازندران، یادآور شد: نیازهای روز استان برای توانمندسازی آموزش فنی‌وحرفه‌ای یک اولویت اساسی است و اداره کل فنی‌وحرفه‌ای همگام با سایر دستگاه‌ها می‌بایست نقش تحولی ایفا کند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.