کد خبر : 7635
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
98 views

سرپرست مدیریت بحران مازندران خبر داد:

سیلاب‌های ناگهانی در راه مازندران/آماده باش به عوامل امدادی و خدماتی

سیلاب‌های ناگهانی در راه مازندران/آماده باش به عوامل امدادی و خدماتی
سرپرست مدیریت بحران مازندران گفت: با توجه به هشدار‌های هواشناسی درباره جاری شدن روانآب و وقوع سیلاب‌های محلی عوامل امدادی و خدماتی در آماده باش هستند.


به گزارش تیتر شمال؛ حسینعلی محمدی شیرکلایی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس پیش بینی هواشناسی استان، با تقویت جریان‌های شمالی از عصر امروز تا روز دوشنبه ۱۰ مرداد، بخصوص روز‌های جمعه و یکشنبه شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد از شهرستان رامسر تا گلوگاه بویژه در ارتفاعات خواهیم بود.

محمدی شیرکلایی افزود: صاعقه جاری شدن روانآب و احتمال وقوع سیلاب‌های محلی در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، ریزش سنگ، رانش زمین، کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ها و محور‌های کوهستانی، از تبعات فعالیت این سامانه خواهد بود.

وی گفت: هم استانی‌ها و مسافران در این مدت از تردد، تفرج و برپایی چادر و کمپ در بستر و حاشیه رودخانه ها، مسیل‌ها و فضا‌های باز جدا خودداری کنند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران مازندران ادامه داد: رانندگان هنگام تردد در محور‌های مواصلاتی استان بویژه در هنگام شب و عبور از مناطق مرتفع و کوهستانی، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از پلیس راهور و نیرو‌های راهداری با احتیاط کامل رانندگی کنند.

محمدی شیرکلایی افزود: کوهنوردان و گردشگران با توجه به پیش بینی وقوع صاعقه و بارش‌های رگباری از صعود به ارتفاعات و مناطق باز کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در دهانه رودخانه‌ها و مسیل ها، جداً خودداری کنند.

وی ادامه داد: کشاورزان و شالیکاران در صورت امکان نسبت به برداشت و دروی محصول شالی اقدام کنند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران مازندران گفت: دامداران، دام‌های خود را به دور از بستر و حاشیه رودخانه ها، دهانه مسیل ها، فضا‌های باز، ارتفاعات و در مناطق امن نگهداری کنند.

محمدی شیرکلایی افزود: شهرداران نسبت به پاکسازی و لایروبی کانال‌ها و جوی‌های سطح شهر و نیز بازدید و مقاوم سازی تابلوها، بیلبورد‌های تبلیغاتی و سازه‌های موقتی سطح شهر‌ها اقدام لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد:شهروندان و مسافران از قایقرانی، شنا و انجام ورزش‌های آبی در هنگام مواج و طوفانی بودن دریا جداً خودداری کنند.

محمدی شیرکلایی افزود: صاحبان واحد‌های پرورش ماهی واقع در حاشیه رودخانه ها، اقدامات و تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از بروز خسارت احتمالی را بعمل آورند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران مازندران گفت: به همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی توصیه می‌شود ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.