کد خبر : 7688
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
152 views

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران خبر داد

افزایش سرعت مهار آب‌های سطحی در مازندران

افزایش سرعت مهار آب‌های سطحی در مازندران
مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران گفت: سرعت اقدامات مربوط به مهار آب‌های سطحی در مازندران طی یک سال اخیر با افزایش اعتبارات و شتاب گرفتن فرآیندهای اداری و مطالعاتی رشد قابل توجهی داشت و ۶ اقدام مهم در حوزه سدسازی انجام شد.


به گزارش تیتر شمال؛ محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران درباره وضعیت مهار آب‌های سطحی در مازندران اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم در این حوزه دریافت مجوز ماده ۲۳ برای دو سد زارم‌رود ساری و سجادرود بابل و تصویب ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح و آغاز عملیات اجرایی این دو سد است.

وی افزود: در یک سال گذشته با تزریق اعتبارات ملی، عملیات اجرایی سد هراز به عنوان بزرگترین سد مازندران با ظرفیت ۶۵۰ میلیون متر مکعب نیز شتاب بیشتری گرفت و از ۳۵ درصد در سال گذشته به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران رفع موانع اجتماعی و مالی پیش روی آبگیری سد گلورد را نیز از دستاوردهای قابل توجه دولت سیزدهم به حوزه مهار آب در مازندران عنوان کرد و گفت: فرآیند ساخت پل فلزی به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی رسیده و اقدامات لازم برای بهره‌برداری کامل از سد در سال ۱۴۰۲ طبق برنامه زمان‌بندی در حال انجام است.

یخکشی اظهار کرد: در حاشیه سد البرز نیز ساماندهی روستاهای خریداری شده حاشیه مخزن و رفع تصرف به پیشرفت ۷۰ درصد رسید و این سد به سیستم پایش کمی و کیفی و دوربین مداربسته مجهز شد.

وی از دریافت مجوز مطالعات دو سد جدید در مازندران خبر داد و گفت: مطالعات دو سد آزارود و کلارود پایان یافت و مجوز مطالعات سدهای آپون در سوادکوه و کلارود در چالوس نیز دریافت شد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندان با تاکید بر ضرورت مهار آب‌های سطحی در  این استان تصریح کرد: میانگین مهار آب‌های سطحی مازندران حدود ۱۰ درصد است که برای ایجاد تعادل در منابع و مصارف آب باید به ۴۰ درصد برسد.

  • منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.