کد خبر : 7701
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
187 views

در سی‌وهشتمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟

رئیس شورا ماند، یوسفی جایگزین بخشی شد/ برگزاری جلسه استیضاح شهردار در روز پنج‌شنبه 13 مرداد

رئیس شورا ماند، یوسفی جایگزین بخشی شد/ برگزاری جلسه استیضاح شهردار در روز پنج‌شنبه 13 مرداد
سی‌وهشتمین جلسه شورا هم خالی از حواشی همیشگی نبود و از انتخاب روز جلسه استیضاح شهردار گرفته تا انتخاب اعضای هیئت رئیسه پر از بگومگوهای دو طیف مختلف شورا بود که در نهایت، روز برگزاری جلسه استیضاح مطابق میل منتقدین و نفرات هیئت رئیسه مطابق میل اکثریت، انتخاب شد.


به گزارش تیتر شمال؛ عصر امروز سی و هشتمین جلسه دوره ششم شورای شهر ساری با حضور  بابایی معاون سیاسی فرمانداری ساری و تمامی اعضا به‌صورت علنی در صحن شورا برگزار شد.

 پرویز شعبانی رئیس دوره ششم شورای شهر ساری در سخنان پیش از دستور با عرض تسلیت ایام محرم،  گفت: امروز بنا است تا انتخاب اعضای هیئت رئیسه صورت گیرد.

بخشی خطاب به رئیس جلسه گفت: اینکه روز پنجشنبه ۶ نفر از اعضا شورا کنار یکدیگر می‌نشینید و برای روز شنبه جلسه فوق‌العاده تعیین می‌کنند، پسندیده نیست.

وی افزود: بارها تذکر بابت ایراد مکاتبات شما اعلام کردم و توصیه می‌کنم یک مشاور حقوقی برگزینید.

نائب رئیس شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: چطور جلسه‌ای را در روز پنجشنبه برگزار کردید که بنده به عنوان عضو هیئت رئیسه به جلسه دعوت نشدم و در جلسه حضور نداشتم.

شعبانی گفت: طبق دستورالعمل ابلاغی تنها تا 14 مردادماه فرصت تعیین اعضای هیئت رئیسه را داریم و باید طبق دستور جلسه امروز این موضوع، تعیین تکلیف شود.

رئیس شورای شهر ساری اعلام کرد: بنا داریم تا فردا ساعت ۴ بعدازظهر جلسه فوق‌العاده شورا جهت استیضاح شهردار را در صورت موافقت اعضا در این جلسه، برگزار کنیم.

در ادامه باز هم جلسه به حاشیه رفت و همچون آغاز جلسه بگو مگوهای دو طرفه فی ما بین رئیس و نائب رئیس جلسه در خصوص زمان برگزاری جلسه  ادامه پیدا کرد.

ایرجی گفت: با توجه به مهلت ۱۰ روزه ما با جلسه فوق العاده موافقیم و اگر بنا است بنظر استیضاح‌کنندگان در خصوص برگزاری جلسه در روز پنج‌شنبه احترام بگذاریم من به نظر جمع احترام می‌گذارم.

احمدی دیگر عضو شورا اذعان کرد: با توجه به اینکه پایان مهلت ۱۰ روزه نیز روز پنج‌شنبه خواهد بود بهتر است با طرح یک فوریت در روز پنج‌شنبه برگزار شود تا استیضاح کنندگان در جلسه حاضر باشند.

در ادامه جلسه، زمان برگزاری جلسه فوق‌العاده شورا جهت استیضاح شهردار به رای گذاشته شد که در نهایت با رای اکثریت اعضا با برگزاری جلسه استیضاح در ساعت ۱۱ روز پنجشنبه 13 مردادماه موافقت شد.

دستور اصلی جلسه انتخاب هیات رئیسه سال دوم دوره ششم شورا برای یک دوره یکساله بود که به همین منظور برگ رای بین اعضای شورا در حضور بابایی معاون سیاسی فرمانداری ساری توزیع شد.

در ادامه و قبل از برگزاری رای گیری بحث بر سر تعداد منشی و اینکه آیا سخنگو جزو هیات رئیسه می‌شود یا خیر، کمی بین اعضا بالا گرفت و تفاسیر مختلفی از قانون از سوی هر یک مطرح شد.

در ادامه شعبانی گفت که با توجه به مهلت انتخاب هیات رئیسه در حد فاصل ۶ الی ۱۴ مردادماه می بایست در این جلسه پس از رای گیری، رئيس، نائب رئیس، منشی اول، منشی دوم و سخنگو برای سال دوم شورا انتخاب شوند.

بخشی گفت: سخنگو عضو هیات رییسه محسوب نمی‌شود و بنا بر آنچه در قانون آمده است یکی از اعضای هیات رئیسه می‌تواند خود سخنگو باشد.

میرشجاعی دیگر عضو شورا گفت: در ادوار گذشته هرگز شورا، سخنگو نداشته است و اگر بنا رجوع به گذشته باشد در گذشته سخنگو نداشتیم.

وی تاکید کرد: برای اینکه رای گیری مخفی کاملا رعایت شود لطفا به جای نگارش دستی، لیستی از اسامی توزیع بفرمایید تا اعضا، گزینه مورد نظر را با تیک مشخص کنند تا با توجه به دست‌خط، رای کسی برای سایرین مشخص نشود.

به هر منظور پس از اظهارنظر اعضا در این خصوص، در نهایت جلسه از تنش‌های قبل از اخذ رای، خارج شد و به دستور اصلی جلسه پرداخته شد.

در ادامه آقایان بخشی، شعبانی و میرشجاعی نامزدهای رئیس شورا برای سال دوم دوره ششم شورای شهر ساری شدند که پس از رأی‌گیری مخفی،  شعبانی با ۶ رای به‌عنوان رئیس مجدد شورا انتخاب شد؛ گفتنی است میرشجاعی هم حائز 3 رای باقیمانده از 9 رای ماخوذه شد.جهت انتخاب نائب رئیس شورا نیز تنها سید حسین یوسفی نامزد شد که  با ۶ رای به عنوان نائب رئیس سال دوم شورای شهر ساری انتخاب شد.

پس از انتخاب رئیس و نائب رئیس نوبت به انتخاب منشی شد که در نهایت پس از نامزد شدن تنها سید حسن احمدی ، وی با ۹ رای به‌عنوان منشی اول انتخاب شد.

افشین راسخ نیز تنها نامزد منشی دوم شورا بود که وی با  ۸ رای به عنوان منشی دوم سال دوم شورای شهر ساری انتخاب شد.

جهت انتخاب سخنگو شورا تنها شهرام ایرجی از جمع ۹ نفره شورا نامزد شد که در پایان با ۸ رای به عنوان سخنگو سال دوم شورا انتخاب و معرفی شد.در نهایت رای گیری امروز، شعبانی، یوسفی، احمدی، راسخ و ایرجی، کرسی‌های هیئت رئیسه، منشی و سخنگو سال دوم دوره ششم شورای شهر ساری را از آن خود کردند.

گفتنی است سی‌وهشتمین جلسه شورا هم خالی از حواشی همیشگی نبود و از انتخاب روز جلسه استیضاح شهردار گرفته تا انتخاب اعضای هیئت رئیسه پر از بگومگوهای دو طیف مختلف شورا بود که در نهایت، روز برگزاری جلسه استیضاح مطابق میل منتقدین و نفرات هیئت رئیسه مطابق میل اکثریت، انتخاب شد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.