کد خبر : 7709
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
111 views

طبق اعلام رسمی مدیریت بحران مازندران؛

تداوم پیگیری رفع مشکل سیل‌زدگان مازندران/خسارت به ۴ هزار میلیارد تومان رسید

تداوم پیگیری رفع مشکل سیل‌زدگان مازندران/خسارت به ۴ هزار میلیارد تومان رسید
  طبق اعلام رسمی مدیریت بحران مازندران برآورد های اولیه نشان می دهد که سیلاب چهار هزار میلیارد تومان به بخش های مختلف پنج شهرستان خسارت زد و اکنون پس از گذشت ۶ روز ۴۰ تیم امدادی، عملیاتی و راهداری در منطقه حضور دارند و مشغول کار و تلاش برای پایان دادن به مشکلات مردم هستند.


به گزارش تیتر شمال؛ سیلاب اواخر هفته گذشته آنگونه که به نظر می رسید تنها چالوس را تحت تاثیر خسارت های خود قرار نداده است و با فروکش کردن سیلاب و برقراری آرامش نسبی پس از سیلاب آن چیزی که نشان می دهدو گزارش هایی که ارزیابان سازمان های متولی از جمله مدیریت بحران ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، راه ، آب و برق ارائه می کنند، پنج شهرستان چالوس ، تنکابن ، آمل ، نور ، سوادکوه درگیر خسارت های ناشی از سیل اخیر شده اند .

البته با توجه به شدت خسارت وارده به چالوس ازاین شهرستان به عنوان کانون سیلزده در مازندران نام برده شد اما آنچه سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران عنوان کرده است سیلاب اواخر هفته گذشته به منازل مسکونی ، بخش کشاورزی و زیر ساخت های تنکابن ، آمل ، نور و سوادکوه هم خسارت زد .

سیلاب مازندران باعث شد تا مسیر ارتباطی ۲۴ روستای بالادست چالوس قطع شود و همچنین اهالی این مناطق در این مدت بی بهره از خدمات آب ، برق و ارتباطات باشند و تلاش ها برای برقراری خدمات همچنان ادامه دارد اما به رغم تلاش های صورت گرفته راه ارتباطی روستای انگوران در چالوس مسدود است .

تیم های امدادی ،عملیاتی و راهداری که در همان ساعات اولیه وقوع سیلاب به منطقه اعزام شدند با توجه به حجم درگیری منطقه از اثرات سیلاب هر روز افزایش یافت به طوریکه در حال حاضر ۴۰ تیم در این منطقه مشغول فعالیت هستند .

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : سیلاب اخیر در استان به شهرستان های نور ، آمل ، تنکابن ، سوادکوه و چالوس خسارت هایی وارد کرده است که بیشتر این خسارت ها در شهرستان چالوس با تخریب راه ، پل ، منازل و از بین رفتن مزارع کشاورزی خود را نشان داده است .

حسینعلی محمدی افزود : در حال حاضر ۴۰ تیم امدادی ، عملیاتی و راهداری در مناطق سیلزده مازندران مشغول فعالیت هستند تا مشکلات ناشی از سیلاب در اسرع وقت برطرف شود .

تداوم تلاش برای رفع کامل مشکلات سیلزدگان/برآوردخسارت سیلاب مازندران به ۴ هزار میلیارد تومان رسید

امدادرسانی شبانه روزی در مازندران

وی ادامه داد : ساعت ۲۴ شب گذشته با بازگشایی راه روستاهای گلیجان ، پولادکوه سر و چهارباغ دغدغه اصلی اهالی در این زمینه برطرف شد و هم اکنون تردد در این مسیر امکانپذیر است .

به گفته سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران برای بازگشایی مسیر این روستاها با ایجاد راه جدید و نیز استقرار پل موقت این مهم اتفاق افتاده است .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به غیر از روستای انگوران مابقی روستاهای بالادست چالوس راه ارتباطی ، آب ، برق و ارتباطات دارند،اظهار داشت : به دلیل بُعد مسافت و اشکالات فنی ؛برق رسانی به روستای انگوران با مشکل مواجه شده است ولی  تلاش ها برای رفع این مساله ادامه دارد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران تعداد فوتی های سیلاب در منطقه را  ۶ نفر اعلام کرد  و گفت  : هرچند هنوز نمی توان آمار دقیقی از میزان خسارت داد اما برآورد اولیه نشا می دهد که چهار هزار میلیارد تومان به این شهرستان ها خسارت وارد شد .

وی همچنین تعداد واحدهای مسکونی تخریبی در این سیل را ۶۰ واحد اعلام کرد و گفت : پس از جمع بندی نهایی اقدامات دولت برای بازسازی صورت خواهد گرفت .

راه ۶ روستای چالوس بازگشایی شد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با اشاره به مشکلات ناشی از سیلاب و مسدود شدن راه برخیخ روستاهای چالوس گفت : راه ۶ روستای چالوس بازگشایی شد و تردد در این مسیر برای اهالی امکان پذیر است .

حسن جهانیان افزود : با تلاش شبانه روزی راهداران راه های۶  روستای منتهی به انگوران چالوس که به دلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیل ، رانش زمین ، آب بردگی در مسیرها مسدود گردیده بود با احداث پل موقت بر روی رودخانه ها  باز و تردد درآن جریان دارد.
وی ادامه داد :  بیشترین خسارت وارده در محورهای روستایی چالوس انگوران ،دزبن،دلیر ، طویر،ناتر و چهار باغ ، پلادکوه بود که در حال حاضر با استقرار اکیپ های راهداری ، محورهای مذکور پاکسازی و بازگشایی شد .
مدیر کل راهداری مازندران گفت : این اداره کل با تجهیزات کامل راهداری از همان آغاز سیل با ۴ اکیپ در محل حوادث حضور داشت و توانسته است که مسیر برای تردد اهالی را بازگشایی کند .
وی میزان خسارات اولیه به محورهای ارتباطی این استان را در پی بارش های اخیر و جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها بیش از یک هزار و یکصد میلیارد تومان اعلام کرد .

جهانیان گفت : محوهای ارتباطی کندوان ، هراز ، محورهای فرعی و روستایی شهرستان های آمل ، رامسر ، تنکابن ، چالوس و نور از جمله محورهای ارتباطی استان بود که دچار خسارات شدیدی در جسم راه ، ابنیه های فنی و تابلو وعلائم و تجهیزات راهداری شدند.
وی اضافه کرد :  در حال حاضر تیم های کارشناسی مجرب این اداره کل در کنار راهداران برای بازدید از جسم راه ها و ابنیه های فنی اعزام شده تا علاوه بر بازگشایی راه ها ، راهکارهای مناسب را جهت تعمیرات اساسی ابنیه های آسیب دیده ارائه دهند.

  • منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.