کد خبر : 7691
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۷:۵۱
124 views

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران:

امسال ۳۰ هزار تن کاغذ تحریر برای مصرف کتاب درسی تولید شد

امسال ۳۰ هزار تن کاغذ تحریر برای مصرف کتاب درسی تولید شد
مدیر عامل شرکت چوپ و کاغذ با تاکید بر این‌که این مجموعه بر روی ریل قرار گرفت گفت: تولید و تحویل سی هزار تن کاغذ چاپ و تحریر برای کتاب‌های درسی در سال تحصیلی 1401- 1400 اتفاق بزرگی بود و یقین می‌دانم که رسانه ها در این دستاورد شریک هستند.


به گزارش تیتر شمال؛ امید نیک‌نژاد در مراسم تجلیل از فعالان رسانه و خبرنگاران مرکز مازندران ضمن تسلیت به‌مناسبت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان و فرارسیدن ماه محرم گفت: پیشاپیش گرامی می‌داریم ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله (ع) را و امیدواریم بتوانیم فرهنگ سرخ‌رنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) را در جامعه بیش از گذشته، رواج دهیم.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران ادامه داد: جلسه امروز با هدف قدردانی از اصحاب رسانه انجام شد به‌ویژه در مدت هفت ماهی که من در این جایگاه حضور دارم، تلاش صادقانه شما را دیدم و وظیفه دانستم شخصاً از شما تشکر کنم.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران ادامه داد: بزرگترین کارها اگر تحت توجه و تحلیل رسانه قرار نگیرد و به اطلاع افکار عمومی نرسد، شاید از اهداف خود دور بماند.

وی با اشاره به شهادت محمود صارمی و خبرنگاران فقید استان مازندران خاطرنشان کرد: خبرنگاران رسالت بزرگی دارند و خوشحالم که در استان مازندران این رسالت را به‌درستی انجام دادند هرچند به اندازه‌ای که شایسته این تلاش بود، دیده نشدند و از آنان قدردانی نشد.

نیک‌نژاد با اشاره به جایگاه ویژه چوب و کاغذ مازندران گفت: امروز شرکت ما به مزیت اصلی خود یعنی تولید چاپ کاغذ چاپ و تحریر رسید و برای این که ارزش این جایگاه را بدانیم باید بگویم که در همه کشور مجموعه‌ای که کاغذ چاپ و تحریر در این مقیاس  تولید کند، نداریم هرچند تولیدکننده کاغذ فلوتینگ و مقوا زیاد داریم.

وی به دشواری‌های تولید اشاره کرد و افزود: سختی و خستگی ما امسال گرفته خواهد شد چون قرار است امسال کاغذ ۱۴ میلیون دانش‌آموز در مدارس سراسر کشور از محصولات این مجموعه تامین شود و قرار است ابتدای کتاب درسی نوشته شود که این کتاب با کاغذ تولید‌شده در  مجموعه چوب و کاغذ  مازندران، چاپ شده است.

امید نیک‌نژاد همچنین گفت: من تنها مدیری هستم که در این هفت ماهه فعالیتم در مجموعه چوب و کاغذ مازندران دستم را جلوی هیچ بانکی دراز نکردم تا تسهیلات بگیرم در حالی که قبل از من از بانک‌های متعدد تسهیلات مختلف گرفته بودند و ما هنوز مشغول پرداخت اقساط آن هستیم.

مدیر عامل شرکت چوپ و کاغذ با تاکید بر این‌که این مجموعه بر روی ریل قرار گرفت توضیح داد: تولید و تحویل سی هزار تن کاغذ چاپ و تحریر برای کتاب‌های درسی در سال تحصیلی 1401- 1400  اتفاق بزرگی بود و یقین می‌دانم که شما هم در این دستاورد شریک هستید و من از همه شما قدردانی می‌کنم.

این مسؤول مشکل برق را چالش اصلی در صنعت کاغذسازی دانست و گفت: برای کاهش مصرف برق در تابستان امسال یک خط تولید در صنایع چوب و کاغذ مازندران ۵۰ روز تعطیل شده است.

نیک‌نژاد ضرر ناشی از قطع برق یک خط تولید در صنایع چوب و کاغذ مازندران را بالغ بر۱۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد که جبران این میزان خسارت مشکل خواهد بود.

نیک‌نژاد در خصوص تامین کاغذ برای رسانه‌های مکتوب استان نیز گفت: برابر آماری که به من دادند، ماهانه 10 تن کاغذ در این حوزه مورد نیاز است و ما حاضریم با ۵۰ درصد قیمت بازار، نیاز کاغذ روزنامه‌ها و رسانه‌های استان را تامین کنیم  یا کاغذ دوماه را رایگان در اختیار فعالان رسانه استان قرار دهم.

وی با اشاره به ۱۳۰۰ اشتغال مستقیم در این مجموعه  توضیح داد: 1300 نفر اشتغال مستقیم یعنی اشتغال غیرمستقیم برای چندین هزار نفر و همه باید این فرصت را مغتنم بشماریم.

امید نیک‌نژاد در خصوص  زراعت چوب هم توضیح داد:  اراضی شخصی در استان مازندران بهترین فرصت و امکان برای زراعت چوب است که با توجه به طرح تنفس و ممنوعیت بهره‌برداری از جنگل، اولویت و ضرورتی برای مجموعه‌هایی مانند چوب و کاغذ است و ما آماده عقد قرارداد با هر فردی که در زمینه زراعت چوب، فعالیت کند، هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.