کد خبر : 7758
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
351 views

بازپس گیری 20 هکتار از اراضی در چهاردانگه ساری؛

قائله روشنکوه ساری ختم شد اما روشنکوه‌ها همچنان باقی‌است!

قائله روشنکوه ساری ختم شد اما روشنکوه‌ها همچنان باقی‌است!
هر چند قائله ویژه‌خواری در روشنکوه چهاردانگه ساری با قلع و قمع 8 واحد و باز پس گیری 20 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی پایان یافت اما روشنکوه‌ها در مازندران باقی است.


به گزارش تیتر شمال؛ یکی از حوزه‌های مفاسد اقتصادی، زمین‌خواری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز با افزایشی قارچ‌گونه طی سال‌های اخیر در استان مازندران است که خوشبختانه در سال های اخیر  قوه قضاییه عزمش جدی‌تر شده است و شاهد ورود دادستان و حتی تخریب کاخ‌های چند ده میلیاردی بودیم؛ اما با این وجود زمین‌خواری همچنان بر طبیعت مازندران چنبره زده است.

روشن‌کوه روستایی جنگلی در فاصله 41 کیلومتری ساری و در بخش چهاردانگه این شهرستان قرار دارد و بر اساس آخرین سرشماری سال 95 این روستا فقط 25 نفر جمعیت داشت اما ساخت و ساز‌های غیر مجاز و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی باعث گسیل تعدادی از خوش نشینان از استان‌های دیگر به این روستا شده است.

ویژه‌خواری در این منطقه رسانه‌ای شد و با دست به دست شدن این خبر در فضای مجازی و رسانه‌ها، پای دستگاه قضا و منابع طبیعی به این ماجرا باز شد که محل اتفاقاتی میان مالکان و مسئولان شد.


اجرای 8 مورد قلع‌وقمع در روشنکوه ساری/ اجرای احکام‌ ارتباطی به فرقه مالکان ندارد
حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری طی روز جاری در این باره اظهار کرد: ۸ مورد حکم قلع و قمع با هدف آزادسازی زمین‌های ملی در روستای جنگلی روشن کوه اجرا شد.

وی با اعلام این خبر افزود: با حضور رئیس حوزه قضایی بخش کیاسر، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، نیروی انتظامی و دیگر ادارات مرتبط این احکام در راستای اجرای احکام قطعی قضایی انجام شد و ۸ مورد قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز  در اراضی ملی به اجرا در آمد.

رئیس کل دادگستری مازندران، تصریح کرد: احکام قضایی صادر شده در این مورد هیچ ارتباطی به فرقه یا گرایشی ندارد و برخلاف برخی تبلیغات منفی رسانه‌ای که اجرای احکام این منطقه ازکیاسر را به فرقه و گرایش خاص افراد این منطقه مرتبط دانستند، اجرای احکام‌ قطعی براساس قانون انجام می‌شود.

اکبری ادامه داد: اولویت دستگاه قضا اجرای قانون و حمایت از حقوق عامه است.

رئیس کل دادگستری مازندران، عنوان کرد: حفظ و حراست انفال از جمله منابع طبیعی و اراضی ملی از برنامه‌های اساسی شورای حفظ حقوق بیت‌المال در تمام حوزه‌های قضایی استان است و حفظ این حقوق از وظایف مهم دستگاه قضایی است که مورد توجه ویژه است.

20 هکتار از اراضی روشنکوه بازپس گرفته شد
ناصر اکبرزاده نماینده ویژه استاندار در مبارزه با جنگل‌خواری و کوه‌خواری در حاشیه اجرای حکم برای رفع تصرف عرصه‌های منابع طبیعی و ملی روستای روشن‌کوه ساری گفت: با دستور مقامات قضایی هشت پرونده برای تخریب خانه‌های مسکونی که به عرصه‌های منابع طبیعی و کشاورزی تصرف کرده بودند اجرایی شد.

این مسئول افزود:  20 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در روستای روشنکوه ساری بازپس گرفته شده است.

عزم جدی دستگاه قضا برای برخورد با زمین‌خواری
محمد کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران نیز گفت: در سال 1400 و چند ماهه ابتدای امسال 400 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی در سطح استان بازپس گرفته شد.

این مسئول افزود: دستگاه قضا با افرادی که به سوی عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی دست درازی کنند برخورد جدی انجام می‌دهد.


هر چند قائله ویژه‌خواری در روشنکوه چهاردانگه ساری با قلع و قمع 8 واحد و باز پس گیری 20 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی پایان یافت اما روشنکوه‌ها در مازندران باقی است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.