کد خبر : 7813
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
184 views

انتخاب شهردار بابل در ایستگاه چهارم / مهدی کیانی امیری از سد شورا گذشت

انتخاب شهردار بابل در ایستگاه چهارم / مهدی کیانی امیری از سد شورا گذشت
اعضای شورای اسلامی شهر بابل با ۶ رای موافق « مهدی کیانی امیری » را به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب و پرونده‌اش را برای دریافت حکم به وزارت کشور ارسال کرده‌اند تا سرنوشت چهارمین شهردار منتخب شورای ششم در ساختمان میدان فاطمی تعیین شود.


به گزارش تیتر شمال؛ کیانی امیری در صورت گرفتن تاییدیه وزیر کشور جایگزین شاهین کلانتری می شود که ششم مرداد ماه جاری و تنها سه ماه پس از قرار گرفتن در این منصب توسط اعضای شورای شهر استیضاح و برکنار شد.

کیانی امیری متولد ۱۳۵۱ و از بدنه شهرداری بابل است. او که مدرک کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی دارد ، از ۲۲ سال پیش تاکنون در شهرداری بابل حضور دارد و در سمت های مختلف از جمله به عنوان معاون اداری مالی شهرداری ، شهردار منطقه ۲،  شهردار منطقه یک ،  معاون خدمات شهری انجام وظیفه کرده است.

وی همچنین چهارمین شهرداری است که در دوره کمتر از یک ساله فعالیت شورای ششم بابل به عنوان شهردار انتخاب شده است.

جلسه انتخاب شهردار جدید بابل شامگاه سه شنبه برگزار شد و از ۹ عضو شورا ۶ نفر به کیانی امیری رای اعتماد دادند تا بتواند پس از تایید وزارت کشور سکان شهرداری بزرگ ترین شهر مازندران را بر عهده بگیرد.

انتخاب شهردار بابل در دوره شورای ششم طی حدود یک سال گذشته به داستان سریالی تبدیل شده است و به طور متوسط اعضای این شورا هر سه ماه یک شهردار را برای دریافت حکم  به وزارت کشور معرفی کرده اند.

علی امانی ، سید قاسم دابوئیان و شاهین کلانتری سه شهرداری هستند که پیش از این از شورای ششم رای اعتماد گرفته بودند ، اگر چه تنها یک نفر توانست تاییدیه وزارت کشور را کسب کند.

انتخاب شهردار بابل در ایستگاه چهارم / مهدی کیایی امیری از سد شورا گذشت

سریال دنباله‌دار

شورای ششم بابل نخستین بار چهاردهم شهریور ماه پارسال با پنج رای شکننده علی امانی را به عنوان نخستین منتخب خود با پنج رای شکننده به وزارت کشور معرفی کرده بودند ولی او نتوانست تاییدیه مورد نیاز را از این وزارتخانه کسب کند و در دستیابی به سکان شهرداری بابل ناکام ماند.

پرونده امانی پس از انتخاب در شورای شهر بابل به مدت ۷۴ روز بازمانده بود تا این که اعضای شورا ۲۵ آبان انتخاب نخستین شهردار دوره خود را باطل کردند تا بتوانند گزینه جدیدی را به وزارت کشور معرفی کنند.

سید قاسم دابوئیان  دومین شهردار منتخب شورای ششم بابل بود که ۳۰ آبان سال گذشته با هفت رای موافق به وزارت کشور معرفی شد ولی تا اسفند ماه موفق به کسب تاییده این وزارتخانه نشد تا مانند منتخب نخست ناکام از رسیدن به پست شهرداری بابل ، پرونده اش بسته شود.

اعضای شورای اسلامی شهر بابل ۹ اسفند ماه پارسال با ۶ رای شاهین کلانتری بنگر را به عنوان شهردار منتخب برای دریافت حکم به وزارت کشور معرفی کردند. او ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری پس از دریافت تاییده وزارت کشور با برگزاری مراسم معارفه کارش را به عنوان نخستین شهردار دوره ششم شورای شهر آغاز کرد ، اگر چه تا پایان کارش تنها سه ماه فاصله داشت و اکنون کمتر از دو هفته پس از برکناری او ، کیانی امیری به عنوان جایگزین انتخاب شده است.

مرتضی کاردگر رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر بابل امروز چهارشنبه در مطلبی که در همین ارتباط در کانال رسمی شورای شهر بابل منتشر کرده ، نوشت : در اجرای ماده ، ۸۰  قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، با اجماع نظر اعضای شورا و پس از رای گیری انجام شده ، مهدی کیانی امیری  با ۶ رای اکثریت آرای لازم را کسب و به عنوان شهردار منتخب بابل  انتخاب و به وزارت کشور برای دریافت حکم معرفی شد .

وی در خصوص حکم انتصاب شهردار منتخب بابل بیان داشت :  بر اساس تبصره سوم ذیل بند یک  ماده هشتادم  قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ، مراتب جهت صدور حکم انتصاب ایشان به عنوان شهردار_بابل  به وزارت کشور  اعلام می‌شود.

شهرستان بابل ۵۴۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از نیمی از این جمعیت در شهر بابل ساکن هستند . و شهر بابل ۹ کرسی در شورای اسلامی شهر بابل دارد .

منبع: ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.