کد خبر : 8461
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۳۶
70 views

دبیر اجرایی پنجمین همایش فرهنگی هنری اشکواره حسینی:

ارسال ۳۶۰۰ اثر از هنرمندان ۶ کشور دنیا به اشکواره حسینی

ارسال ۳۶۰۰ اثر از هنرمندان ۶ کشور دنیا به اشکواره حسینی
دبیر اجرایی پنجمین همایش فرهنگی هنری اشکواره حسینی گفت: بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ اثر از یک هزار و ۱۵۷ هنرمند ایران و پنج کشور دنیا در اشکواره حسینی به رقابت می‌پردازند.


به گزارش تیتر شمال؛ مهیار کمانگری شب گذشته در حاشیه برگزاری رقابت‌های تئاتر خیابانی پنجمین همایش فرهنگی هنری اشکواره حسینی، اظهار کرد: بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ اثر از یک هزار و ۱۲۷ هنرمند در پنجمین اشکواره حسینی از ۲۸ شهریور تا ۶ مهر امسال به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به رقابت آثار در دو بخش ملی و بین‌المللی، افزود: هنرمندان ۲۹ استان کشورمان در بخش ملی و ۶ کشور ایران، افغانستان، ایتالیا، ترکیه، عراق و یمن در بخش بین‌المللی آثار خود را به دبیرخانه اشکواره حسینی ارسال کردند.

دبیر اجرایی پنجمین همایش فرهنگی هنری اشکواره حسینی با اشاره به برگزاری آئین اختتامیه این رویداد بزرگ در نخستین روزهای ماه ربیع‌الاول، تصریح کرد: امسال شاهد رشد کیفی و کمی آثار بودیم و همچنین هنرمندان در هفت بخش رسانه، تئاتر خیابانی، سرود و نقالی، عکس، شعر و داستان کوتاه آثار خود را به داوری گذاشتند و در بخش‌هایی همانند عکس محدودیت پنج اثر عکس برای هر هنرمند در نظر گرفته شد البته در غیر این صورت با حجم وسیعی از عکس هنرمندان و عکاسان روبرو بودیم که کار داوری را سخت‌تر می‌کرد.

کمانگری با بیان اینکه امروزه اشکواره حسینی جایگاه خاص بین هنرمندان دارد و هرساله در این بازه زمانی هنرمندان منتظر فراخوان جشنواره هستند، بیان کرد: علاقمندان و هنرمندان چهار بخش از ۷ بخش اشکواره حسینی می‌توانستند تا روز ۳۱ شهریور آثار ارزشمند خود را به دبیرخانه اشکواره حسینی ارسال کنند.

وی یادآور شد: بیشترین تعداد آثار دریافتی به بخش عکس، شعر، داستان و رسانه بازمی‌گردد و آثار هنرمندان با داوری داوران برجسته ملی و استانی با دقت و نظارت بازبینی می‌شود تا نفرات برتر به شایستگی انتخاب شوند.

کمانگری با اشاره به موضوع همایش، بیان کرد: موضوعات جشنواره امام حسین(ع)، وقایع عاشورا و مدافعان حرم بخش ویژه آثار اجتماعی پیاده‌روی اربعین بود.

وی یادآور شد: توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی نیز امسال به موضوعات اشکواره حسینی اضافه شد و با تنوع موضوعات شاهد ارسال آثار گسترده بودیم.

وی با اشاره به تهیه بولتن الکترونیک آثار و رونمایی از تمبر پنجمین دوره اشکواره حسینی، افزود: تقدیر از ۷ پیشکسوت هنری مازندران که در هر بخش یک پیشکسوت با نظر هیأت داوران و دبیران تخصصی معرفی می‌شوند از دیگر برنامه‌های این رویداد مه است تا در مراسم اختتامیه از آنها قدرشناسی شود.

کمانگری با اعلام اینکه رویکرد اشکواره حسینی مردمی است و همه آثار از دل عموم جامعه برمی‌خیزد، گفت: با هماهنگی‌های لازم آثار منتخب قرار است در فرهنگ‎سرا، نگارخانه‌ها و اماکن مذهبی زیارتی در طول سال برای نمایش عموم ارائه شود همچنین برخی آثار نیز برای اولین بار به صورت پادکست، موشن و مدیا دیجیتال در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

منبع: خیرگزاری فارس

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.