کد خبر : 8474
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
51 views

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اعلام کرد:

برگزاری مانور بازرسی ضربتی در بیش از 650 کارگاه پُرخطر مازندران

برگزاری مانور بازرسی ضربتی در بیش از 650 کارگاه پُرخطر مازندران
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: همزمان با سراسر کشور مانور بازرسی ضربتی و پایش ایمنی در بیش از 650 کارگاه پرخطر استان در حال انجام است.


به گزارش تیتر شمال؛ علی باقری در مانور سراسری بازرسی ضربتی از کارگاههای پر خطر که به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش ‌نشانی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت مقوله ی ایمنی و به منظور حساس سازی جامعه هدف، امروز در آستانه‌ی روز ملی ایمنی و آتش ‌نشانی مانور سراسری بازرسی ضربتی از کارگاههای پر خطر با مشارکت دستگاههای وظیفه مدار در کشور در حال برگزار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: در استان مازندران به صورت همزمان در بیش از ۶۵۰ کارگاه دارای کمیته حفاظت نیز پایش ایمنی توسط مسئولین حفاظت فنی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کارگاههای ساختمانی و فعالیتهای عمرانی جزء پر مخاطره ترین کارگاهها است و مطابق بررسی های به عمل آمده در کشور بیشترین حوادث نیز در این کارگاهها اتفاق می افتد، جزو الویت های ما در بحث نظارت قرار دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه بازرسان کار در راستای صیانت از نیروی کار ، بر اجرای قوانین حفاظتی و ایمنی نظارت مستمر دارند، افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۱۵۰۰ مورد بازدید هدفمند از کارگاههای ساختمانی انجام شده است.

باقری ادامه داد:  تمام کارگاههای ساختمانی ملزم به رعایت نکات ایمنی هستند و مسئولیت تامین شرایط ایمن محیط کار بر اساس مقررات با کارفرمای کارگاه است.

وی گفت: بازرسان کار چنانچه نواقصی را هنگام بازدید از کارگاهها مشاهده کنند ، موارد را به کارفرما ابلاغ می کنند و نواقص باید در مدت کوتاهی برطرف شود در غیر اینصورت از طریق مراجع قضایی برخورد قانونی انجام خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران حفظ سلامت و صیانت از نیروی کار را از اهداف و برنامه های اصلی این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: اولویت ما حفظ جان کارگران ومردم شریف است.

این مسئول با اعلام اینکه از موارد ضروری و تاثیرگذار جهت اعتلای فرهنگ ایمنی در کارگاهها ، برگزاری دوره های آموزش ایمنی برای  کارگران ساختمانی، استادکاران ، پیمانکاران و کارفرمایان است، اظهار کرد: استان مازندران از استانهای پیشرو در این مقوله بوده و با استفاده از ظرفیت شرکای اجتماعی، دوره های آموزشی در سطح وسیعی در استان انجام شده است.

باقری سقوط از ارتفاع را بیشترین سهم در عوامل ایجاد حوادث در بخش ساختمان برشمرد و بیان کرد: اجرای دقیق آیین نامه های حفاظتی مرتبط و توجه به ایمن سازی پرتگاهها،   دهانه چاله های آسانسور،  راه پله های در حال احداث ، مهار ایمن بالابرها و استفاده از داربست های ایمن و مناسب می تواند نقش به سزایی در کنترل حوادث داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: هدف اصلی ما پیشگیری از حوادث شغلی و ارتقاء سطح ایمنی کارگاههاست و امیدوارم با همکاری و مشارکت کلیه کارفرمایان ، کارگران، مهندسان ناظر، پیمانکاران و همه شرکای اجتماعی و دستگاههای وظیفه مدار شاهد کاهش حوادث شغلی به ویژه در حوزه های ساختمانی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.