کد خبر : 8525
تاریخ انتشار : جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
136 views

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وزات ارشاد هرگونه رفتار ناهنجار از سوی هنرمندان را محکوم می‌کند/لزوم تصمیم‌گیری درباره ایجاد نگرانی برخی از چهره‌ها در وقایع اخیر

وزات ارشاد هرگونه رفتار ناهنجار از سوی هنرمندان را محکوم می‌کند/لزوم تصمیم‌گیری درباره ایجاد نگرانی برخی از چهره‌ها در وقایع اخیر
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در التهابات و هیجانات اجتماعی، ممکن است برخی از رفتارهای نسنجیده از سوی برخی از هنرمندان هم رخ دهد؛ گفت: باید در خصوص آن بخشی که هیزم بر این آتش ریختند و بر این آتش دمیدند، تصمیم‌گیری برای‌شان اتفاق بیفتد و وزارت فرهنگ و ارشاد این نوع رفتارهای هنجارشکن را محکوم می‌داند.


به گزارش تیتر شمال؛ محمود سالاری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بلاغ در خصوص موضع وزارت فرهنگ و ارشاد در مواجهه به اظهارات تند برخی از هنرمندان و سلبریتی‌های کشور در وقایع اخیر که موجب جریحه‌دار شدن نیروهای انقلابی و مردمی ولایتمدار شد؛ اظهار کرد: به هر حال جنود شیطان تمام امکانات و ظرفیت‌های خود را به میدان آورده است و هنرمندان ما را بعضا تحت فشارهای روحی و روانی قرار می‌دهند.

وی افزود: در فضای مجازی توهین می‌کنند و یک فضایی را رقم می‌زنند که هنرمندان ما عکس‌العمل نشان دهند.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطرنشان کرد: شما شاهدید که بخش قابل توجهی از هنرمندان ما هوشمندانه عمل کردند و وارد بازی دوگانه‌ای که دشمن آن را طراحی کرد، نشدند و با رفتار خود، پازل دشمن را تکمیل نکردند.

این مسئول ادامه داد: البته یک تعدادی از هنرمندان به دلیل ناآگاهی و عدم اطلاع کافی از پشت صحنه ماجرا و یا اینکه متصور هستند که ظلمی اتفاق افتاده است و باید جلوی این ظلم را بگیرند، وارد میدان شدند.

سالاری عنوان کرد: لذا ما در این شرایط، با ارتباطاتی که با برخی از این هنرمندان گرفتیم و گفت‌وگوهایی که با آنان انجام دادیم، شرایط واقعی میدان را برای آنان توصیف کردیم و در ادامه آنان همدل با ما با درک صحیح از ماجرا، اشتباه خود را پذیرفتند.

وی بیان کرد: هنرمند بدنبال حقیقت است و اگر به حقیقت برسد، قطعا تمکین می‌کند؛ واقعا من به شخصه، توطئه آن‌چنانی در میان هنرمندان کشور را نمی‌توانم نشانی دهم.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: هنرمندان ما در وقایع اخیر، تحت تاثیر یک جو روانی مسموم و فشارهای روحی که در فضای مجازی به آنان وارد آمد، مواضعی را گرفتند که نوعاً از فوت خانم مهسا امینی اظهار تاسف و تالم کردند و بعد وقتی متوجه شدند که تقصیری متوجه کسی نبوده است؛ صف خود را از این ماجرا جدا کردند.

این مسئول با بیان اینکه طبیعی است که راه ما راه تبیین است، راه ما راه روشنگری است، راه ما راه ایجاد همدلی است؛ تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز تاکید فرمودند که دوگانگی سازی و دو قطبی سازی نباید در جامعه اتفاق بیفتد و ما از تمامی هنرمندان تقاضا کردیم که این هم افزایی و همدلی را بیشتر کنند و بدانند که دشمن در کمین است و امیدواریم که این‌بار نیز سر دشمن به سنگ بخورد.

سالاری در واکنش به این پرسش خبرنگار بلاغ که کشف حجاب برخی از بازیگران خانم و تحریم صدا و تصویر برخی از چهره‌های مشهور سینمای ایران به نوعی ریختن هیزم به آتش معرکه در وقایع اخیر بود که مستلزم موضع روشن و قاطع وزارت فرهنگ و ارشاد است؛ پاسخ داد: همان‌گونه که مطرح کردم مواضع برخی از هنرمندان مواضعی است که احساس کردند که ظلمی رخ داده است و حتما باید در این قائله، طرف حق را بگیرند و وقتی در ادامه متوجه می‌شوند که ظلمی اتفاق نیفتاده است و حقی ضایع نشده است، خودشان ملتفت اشتباه خود در قضاوت‌شان شدند.

وی با بیان اینکه در این التهابات و در این هیجانات اجتماعی، ممکن است برخی از رفتارهای نسنجیده هم رخ دهد؛ تصریح کرد: آن بخشی که هیزم بر این آتش ریختند و بر این آتش دمیدند، آن را باید تصمیم‌گیری برای‌شان اتفاق بیفتد و تاکنون تصمیم مشخصی برای هیچ‌کس گرفته نشده است.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در طرح این مسئله از سوی خبرنگار بلاغ  که اظهارات کارگردان مشهور تلویزیون و سینمای کشور در تحریم صدا و تصویرش که موجب تحریک طرفداران قابل توجه او در کشور شده است که مستلزم یک تصمیم و برخورد جدی برای پیشگیری از نمونه‌های مشابه در آینده است؛ اذعان کرد: در این مورد خاص باید صداو سیما و دستگاه‌های متولی ورود کنند و در خصوص آن تصمیم‌گیری کنند، اما طبیعتا در هیجانات اجتماعی این‌چنینی، هنرمندان بعضا احساسی عمل می‌کنند و مواضعی می‌گیرند که ممکن است نسنجیده باشد.

این مسئول تاکید کرد: قطعا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرگونه رفتار ناهنجار از سوی هر لایه‌ای از جامعه به ویژه هنرمندان را محکوم می‌کند و طبیعی است که این نوع رفتار، نکوهیده است.

سالاری خاطرنشان کرد: باید با ارتباط گیری تا حد ممکن از التهابات بکاهیم و قطعا باید برای آن بخشی از هنرمندان که ایجاد نگرانی کردند یک تصمیم دیگری گرفت و باید در خصوص افرادی که دعوت به اغتشاش کردند طبیعتا مراکز متولی باید تصمیم لازم را بگیرند که البته این افراد شامل قاطبه جامعه هنرمندان کشور نمی‌شوند.

وی متذکر شد: عمده هنرمندان و بازیگرانی که شما مطرح کردید که کشف حجاب کردند، ساکن ایران نیستند و اتفاقا چون می‌دانستند در کشور نیستند و اگر چنین کاری را در کشور انجام دهند همراه با تبعاتی است دست به چنین شیطنتی کردند و طبیعتا کسی این نوع ناهنجاری را بر نمی‌تابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.