کد خبر : 8553
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
115 views

استاندار مازندران:

توسعه گردشگری مازندران مستلزم همدلی و گفتمان واحد است/ راه‌اندازی دو شهر سلامت گردشگری در آینده‌ای نزدیک

توسعه گردشگری مازندران مستلزم همدلی و گفتمان واحد است/ راه‌اندازی دو شهر سلامت گردشگری  در آینده‌ای نزدیک
استاندار مازندران با بیان اینکه همه ما در خصوص وضع موجود گردشگری مسئولیم و نباید همدیگر را محکوم کنیم و شایسته نیست که زحمات گذشته را نادیده بگیریم و نقد کنیم؛ گفت: توسعه گردشگری نیازمند همدلی در میان فعالان و نخبگان این حوزه است و متاسفانه واگرایی موجود در این بخش، مانع بزرگ توسعه گردشگری مازندران است.

 



به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در مراسم تجلیل از فعالان حوزه گردشگری در هتل میزبان بابلسر اظهار کرد: گفت‌وگو یکی از الگوهای موثر توسعه گردشگری است که باید اتفاق بیفتد.

 

وی افزود: اگر وضعیت گردشگری مازندران را مورد رصد قرار دهیم مشاهده می‌کنیم که زبان گفت‌گو را یاد نگرفتیم و زبان حرفه‌ای گردشگری، گفت‌وگو و تعامل است.

 

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: اگر امروز گردشگری محل درآمد محسوب می‌شود به دلیل آن است که زبان غالب این کشورها گفت‌گوی گردشگری است.

 

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: در همین رابطه مولفه‌های فراوانی وجود دارد که امروز باید گفتمان ما مناسب با دغدغه‌ها باشد و باید آنچه را که باید بسازیم را محل گفت‌وگو قرار دهیم و برگشت به گذشته موجب یاس و نا امیدی خواهد شد.

 

حسینی‌پور بیان کرد: جامعه‌ای که در نا امیدی بماند هرگز توسعه پیدا نخواهد کرد و باید برای توسعه در گردشگری در سه مرحله تلاش کنیم.

 

وی عنوان کرد: اولین مرحله مدیریت پندار است، یعنی ما بتوانیم در فرهنگ فعلی استان موضوع گردشگری را بعنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه شهروندان استان حک کنیم.

 

استاندار مازندران گفت: مدیریت پندار کار مسئولان نیست بلکه کار جمع کثیری از موثرین و نخبگان حوزه‌های علمی، گردشگری، ادبی و هنری است تا منجر به شناسایی و معرفی تمامی ظرفیت ‌‌های گردشگری شود.

 

مقام عالی دولت در استان تاکید کرد: ما باید ببینیم که در ایجاد پندار در کشورهای توسعه‌یافته گردشگری چه اقداماتی را انجام داده‌اند و باید تحقیق کنیم که علت اصلی توسعه گردشگری در کشور ترکیه چه بوده است؛ آیا این مدیریت پندار حاصل مسئولان این کشور بوده یا فعالان حوزه گردشگری و بخش خصوصی.

 

حسینی‌پور اعلام کرد: تمامی مسئولان گذشته استان همت بلندی را برای توسعه گردشگری انجام دادند، اما همه این تلاش‌ها منجر به یک گفتمان پندار واحد و مطلوب برای تحرک بخش خصوصی و گردشگری نشد.

 

وی مطرح کرد: دومین مسئله مدیریت گفتار است که مستلزم آن تحقق مدیریت پندار است و تا زمانی که همدیگر را محکوم کنیم به توسعه دست نخواهیم یافت و لذا همه محکوم به گفتمان غالب پندار هستیم.

 

استاندار مازندران اشاره کرد: مازندران علیرغم تمام ظرفیت‌های موجود به توسعه لازم گردشگری دست پیدا نکرد چرا که فرهنگ ما نیازمند رشد است و توسعه گردشگری بستگی به فرهنگ ما دارد.

 

مقام عالی دولت در استان افزود: در مازندران اگر بنا باشد اقدامی را انجام دهد باید موانع متعددی را پشت سر بگذارد که نهایتا موجب انصراف او می‌شود و باید یک گفتمان غالب در استان شکل بگیرد.

 

حسینی‌پور مطرح کرد: الویت دوم ما در استان پس از کشاورزی، توسعه صنعت گردشگری است، که این توسعه باید بر اساس رویه‌های مشخصی شکل بگیرد.

 

وی تاکید کرد: تاکنون از بدو تشکیل دولت سیزدهم، ۱۴ سفیر وارد مازندران شدند که بیشترین موضوع صحبت با این سفرا را گردشگری به خود اختصاص داد و حتی موقعیت کشاورزی به عنوان یکی از مولفه‌های گردشگری مطرح شد.

 

استاندار مازندران اضافه کرد: دولت که نمی‌تواند مسیر گردشگری را فعال کند بلکه تنها می‌تواند بستر  را فراهم کند و لذا این بخش خصوصی است که باید پای کار بیاید و ما در حال بسترسازی برای سرمایه‌گذاری خارجی در استان هستیم.

 

مقام عالی دولت در استان تصریح کرد: امروز در دنیا چیزی به عنوان مرز جغرافیایی وجود ندارد و هیچ کاری منحصر به فرد نیست؛ بنابراین استان مازندران معطل نخواهند ماند و سیاست قطعی ما توسعه گردشگری است.

 

حسینی‌پور اذعان کرد: ما دست هر فعال و سرمایه‌گذاری که ارق مازندران را دارد برای توسعه گردشگری می‌فشاریم؛ ما با انتخاب مدیرکل گردشگری نشان دادیم که بنا داریم گردشگری را به دست فعالان حوزه گردشگری توسعه ببخشیم.

 

وی اظهارکرد: همه ما در خصوص وضع موجود گردشگری مسئولیم و نباید همدیگر را محکوم کنیم و شایسته نیست که زحمات گذشته را نادیده بگیریم و نقد کنیم و باید ادبیات ما یک ادبیات جاذبه‌ای باشد.

 

استاندار مازندران عنوان کرد: قطار توسعه گردشگری استان به حرکت در همه است و یکی از برنامه‌های ما در سفرهای شهرستانی بازدید و توسعه بومگردی است.

 

حسینی‌پور گفت: ما امروز در صدد هستیم که تمام گزینه‌های گردشگری را در اتاق شیشه‌ای قرار دهیم و سرمایه‌گذاران به طور شفاف با انتخاب پروژه‌ها ورود کنند.

 

وی افزود: ما بدنبال فعال کردن مسیر دریایی گردشگری هستیم و مذاکرات متعددی را با کشورهای همسایه انجام دادیم و رئیس جمهور نیز در سفر به کشورهای همسایه این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که منجر به توافق‌نامه‌هایی هم شده است.

 

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: ما در استان دارای پروژه‌ها و امکانات مهمی هستیم که از سوی مسئولان گذشته، پایه‌گذاری شده است.

 

مقام عالی دولت در استان ادامه داد: ما جدا از دریا، مناطق کوهستانی منحصر به فردی داریم که بی نظیر است که متاسفانه به این دلیل که نتوانستیم یک گفتمان واحد را در استان شکل دهیم به یک عقب ماندگی در حوزه گردشگری رسیدیم.

 

حسینی‌پور گفت: باید به جای مچ‌گیری، با همدیگر تعامل کنیم و همه در فکر توسعه بخش گردشگری باشیم و از همه فعالان مازندرانی حوزه گردشگری در هر نقطه از دنیا دعوت می‌کنیم و دست‌شان را می‌فشارم.

وی متذکر شد: دو شهر سلامت گردشگری را در رامسر و مرکز مازندران با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هدفگذاری کردیم و بزرگترین شهرهای سلامت در کشور و منطقه است.

 

استاندار مازندران یادآور شد: به تمامی فرمانداران مازندران تاکید کردیم که با شناسایی تمامی ظرفیت‌های گردشگری، پروژه‌های این حوزه را فعال کنیم.

 

مقام عالی دولت در استان اذعان کرد: توسعه گردشگری نیازمند همدلی در میان فعالان و نخبگان این حوزه است و متاسفانه واگرایی موجود در این بخش، مانع بزرگ توسعه گردشگری مازندران است.

 

حسینی‌پور بیان کرد: هم بنده شخصا انگیزه و دغدغه دارم و هم شخص رئیس جمهور اعتقاد دارد که باید مازندران به قطب گردشگری در منطقه مبدل شود.

 

وی تاکید کرد: ما ایرادات حوزه گردشگری را شناسایی کردم و یک تنه مقابل آن ایستادم و نباید اجازه دهیم مجموعه دستگاه‌های اداری ما به یک باند تبدیل شود؛ یک بخشی از این مشکل به بخش‌نامه‌ها باز می‌گردد که نیازمند بازنگری و اصلاح است.

 

استاندار مازندران گفت: افکار عمومی استان بدنبال آن است که جوانان نخبه و تحصیلکرده استان با استفاده از ظرفیت‌های فراوان این حوزه، مشغول به کار شوند و امروز اگر بخواهید در حوزه گردشگری همچون حوزه کشاورزی رونق داشته باشد، باید بپذیرید که نقش نخبگان و فعالان این حوزه بسیار حیاتی است.

 

مقام عالی دولت در استان عنوان کرد: باید با همدلی شما فعالان، دست به دست هم دهیم تا هیچ جوانی در مازندران با توجه به ظرفیت‌های موجود در گردشگری، بیکار نباشد.

 

به گفته حسینی پور، افق بیست ساله گردشگری مازندران در کنار افق کوتاه مدت در حال تنظیم است.


 

انتهای پیام/


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.