کد خبر : 8580
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
130 views

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه:

تنها راه برون‌رفت از مشکلات جراحی دیپلماسی اقتصادی است/برگزاری دوره آموزشی اقتصادی در مراکز استان‌ها

تنها راه برون‌رفت از مشکلات جراحی دیپلماسی اقتصادی است/برگزاری دوره آموزشی اقتصادی در مراکز استان‌ها
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به تحریم های موجود وتورم اقتصادی تنها راه برون رفت از این مشکلات جراحی دیپلماسی اقتصادی است.


به گزارش تیتر شمال؛ رامین مهمانپرست در سفر به مازندران در گفتگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: در سالهای اخیر با توجه به تحریم های موجود وتورم اقتصادی تنها راه برون رفت از این مشکلات جراحی دیپلماسی اقتصادی است.

مهمانپرست بیان کرد:در این راستا برای بهبود وضعیت موجود در همایش اقتصادي به این فکر افتادیم که دورهای آموزش دی بی ای را در کشور با حضور اساتید برجسته اقتصادي ودیپلماتهای کشور در مراکز استان‌ها برگزار کنیم.

وی تصریح کرد:برگزاری این دورهها در راستای تحقق ایجاد خانه دیپلمات در ۱۳ شاخه با گرایش دیپلماسی اقتصادی و دروسی متناسب برای فعالان اقتصادی برگزار خواهد شد.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با اشاره به متفاوت بودن این دوره ها نسبت به دوره‌های مشابه افزود: از جمله مزیتهای این دورهها گرفتن مدارک دانشگاهی از دانشگاه پیام نور بوده است وهمچنین هریک از دورهای موجود به صورت مجزا برگزار خواهد شد که دارای گواهینامه خواهد بود.

مهمانپرست بیان داشت:برای اینکه در این دورهها سطح توانایی مدیران افزایش یابداز ظرفیت ۱۰۰ دیپلمات کشور با سوابق بعضاً بیش از ۳۰ و ۴۰ سال استفاده شده است که در دیپلماسی اقتصادی کشور فعال بوده اند استفاده خواهد شد.

وی یادآور شد: دوره تکمیلی به صورت یک ساله ودر ۱۱استان برگزار خواهد شد وبا توجه به ظرفیت‌های موجود در استان مازندران این استان به عنوان نخستین استان در کشور برای برگزاری این دوره هادر نظر گرفته شده است.

دیپلمات ارشد اسبق وزارت امور خارجه در پایان گفت:مدیران و علاقه مندان به حوزه های اقتصادی و سرمایه گذاری می توانند از این فرصت ویژه استفاده کرده و با حضور در این دوره ضمن آشنایی با مباحث مختلف کسب و کار، بر حوزه های اقتصادی و سرمایه گذاری متمرکز شده و یک دوره بالادستی و حرفه ای رادر این دوره ها تجربه کنند.
منبع: بلاغ مازندران

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.