کد خبر : 8591
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
120 views

معاون دانشگاه مازندران:

شرایط دانشگاه مازندران عادی و کلاس های حضوری آغاز شده است

شرایط دانشگاه مازندران عادی و کلاس های حضوری آغاز شده است
معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران در واکنش به برخی تجمع های دانشجویی در این دانشگاه گفت: مطالبات و اعتراض های دانشجویی با حفظ شئونات همواره حق طبیعی این قشر بوده و شرایط و اعتراض های اخیر هم هرچند محدود اما حواشی نداشته و برگزاری کلاس های حضوری آغاز شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ رحمت الله عباس نژاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برگزاری کلاس های حضوری در دانشگاه مازندران افزود: تجمع های روز گذشته محدود و کاملا قاعده مند بوده که نشان از شعور و فرهنگ بالای اجتماعی دانشجویان ما دارد.

وی با اشاره به فضاسازی برخی رسانه‌های معاند از تجمع های دانشجویی بیان کرد: خوشبختانه این تجمع ها با حضور مسوولان دانشگاه و ایجاد فضای گفت‌وگو با آرامش خاتمه یافت.

معاون آموزشی دانشگاه مازندران با اشاره به آغاز کلاس های حضوری دانشگاه تصریح کرد: برگزاری این کلاس ها بعد از خسارات ناشی از شیوع کرونا بر فضای آموزشی ضروری بوده و بیش از هر چیزی به نفع دانشجویان است.

نگرانی از توازن جمعیتی دانشگاه مازندران

عباس نژاد همچنین با اشاره به حضور ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه مازندران افزود: از این تعداد ۶۳ درصد مرد و ۳۷ درصد زن هستند. این نامتوازنی مبتلابه بسیاری از دانشگاه های کشور است که نیازمند بررسی و پژوهش جامع است.

معاون آموزشی دانشگاه مازندران همچنین بیش از ۵۹ درصد دانشجویان را مربوط به رشته های انسانی و تنها حدود ۱۱ درصد را مربوط به رشته های فنی، مهندسی عنوان کرد و گفت: با توجه به طرح تحول بنیادین و نیاز به افزایش تحصیلکردگان رشته های مهندسی و مهارتی این موضوع نگران کننده است.

عباس نژاد همچنین بر قرارگیری دانشگاه مازندران بر ریل گذاری سند تحول بنیادین تاکید کرد و افزود: خوشبختانه در میان مدیران ، اساتید و دانشجویان دانشگاه همصدایی خوبی رفع برخی کاستی های به جا مانده از گذشته در حوزه های آموزشی رفاهی پژوهشی و اجتماعی وجود دارد.
شرایط دانشگاه مازندران عادی و کلاس های حضوری آغاز شده است

بیش از ۹۰ درصد دانشجویان خارجی استان در دانشگاه مازندران تحصیل می کنند

معاون آموزش دانشگاه مازندران به مساله دانشجویان بین الملل و خارجی اشاره و بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۳۰۰ دانشجوی بین الملل در استان تحصیل می کنند که از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ دانشجوی دانشگاه مازندران هستند.

وی این مساله را ناشی از فراوانی رشته ها ، سطح علمی و امکانات و ظرفیت دانشگاه مازندران عنوان کرد و گفت: این دانشجویان اغلب از کشورهای عربی همچون عراق، سوریه ، لبنان، یمن، افعانستان، مالزی می باشند.

عباس نژاد رشته های اقتصادی، حقوق و علوم سیاسی و زبان خارجی را بیشترین رشته‌های تحصیلی عنوان کرد و افزود: در گذشته در حوزه جذب دانشجو از آسیای میانه و اوراسیا اقدامی صورت نگرفت اما دانشگاه مازندران با مدیریت آن مصمم است در این حوزه و جذب دانشجو ورود کند و ظرفیت های خوبی در این مسیر ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.