کد خبر : 8661
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
146 views

وزیر صنعت اعلام کرد:

اختصاص 100 هزار میلیارد تومان برای بازسازی و سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی/صادرات کشور 24 درصد افزایش یافت

اختصاص 100 هزار میلیارد تومان برای بازسازی و سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی/صادرات کشور 24 درصد افزایش یافت
وزیر صنعت، معدن و تجارت اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی بنگاه های تولیدی، هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و تامین ۵۰ هزار میلیارد تومان برای تضمین اوراق واحدهای صنعتی فعال در بورس و ساز و کار تامین مالی زنجیره ای آنها از جمله مواردی بوده که از طریف تفاهم نامه با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تامین شده است.


به گزارش تیترشمال؛ سید رضا فاطمی امین در بازدید از شرکت کاله آمل اظهار کرد: صنعت غذایی کشور هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ میزان تولید، رشد خوبی داشته که باعث افتخار است.

فاطمی امین افزود: در کنار تولید و کیفیت از این به بعد باید به سمت افزایش محصولات دانش بنیان و ماشین سازی صنایع غذایی برویم.

وی با اشاره به اینکه این مهم در شرکت کاله اتفاق افتاده است، اعلام داشت: اتفاق خوبی که در شرکت کاله افتاده این بوده که این شرکت در کنار تولید محصولات لبنی به سمت تولید ماشین آلات غذایی هم رفته که بنده از مدیران، مهندسان و کارگران این شرکت تشکر می کنم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به روند مطلوب صادرات در سال جاری اظهار داشت: صادرات کشور در پنج ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد افزایش یافته است.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌های بزرگ در زمینه ماشین‌سازی ورود موفق داشتند، تصریح کرد: امروزه صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات، صنعت برتر است البته باید بسنجیم تا چه زمانی می‌توانیم محصولات را به کشور اطراف صادر کنیم پش باید با تولید ماشین‌آلات، تجهیزات و فناورزی دست به تولید بزنیم و در زمینه ماشین‌سازی هم از تولیدکنندگان استقبال و هم حمایت می‌کنیم.

فاطمی امین با بیان اینکه صنعت ماشین‌سازی و تجهیزات بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر در صنعت غذا ارزان‌سازی است خوشبختانه سطح تولید و کیفیت واحدها و شرکت‌های تولیدی صنایع غذایی در کشورمان مطلوب است و باید به سمت ماشین‌سازی و دانش‌بنیان شدن آن برویم.

وزیر صمت با اشاره به رویکرد دولت در حمایت از صنعت، اظهار کرد: در بخش صنعت معدن و تجارت صدها شاخص مطرح است ولی دو شاخص بارز و گویا داریم که می‌تواند عملکردها را نشان دهد.

وی افزود: این دو شاخص مهم تولید و صادرات هستند، در تولید آمارها بسیار مهم و رو به رشد است و در اکثر محصولات افزایش و رشد تولید از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد داریم.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به نمایش رشد در مقادیر تولید و طبق گزارش‌های مرکز آمار و مراکز رسمی کشور، رشد اقتصادی سه ماه نخست امسال محاسبه شده است.

فاطمی امین با اشاره به اینکه رشد اقتصادی صنعت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۱ درصد بوده است، یادآور شد: رشد پنج درصدی اقتصاد صنعت نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از حرکت پیشرو و رو به جلو دارد.

وی با اعلام اینکه شرکت‎های تولیدی که در بورس حضور دارند در پنج ماه نخست امسال ۶.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشتند، گفت: این مهم نشان‌دهنده آن است که بخش صنعت و تولید در حال حرکت با شتاب مناسب است همچنین در مورد رشد صادرات ارقام بسیار مهم و ارزشمند هستند.

وزیر صمت با اشاره به اینکه احیای یک هزار و ۲۰۰ معدن در دستور کار قرار دارد، متذکر شد: نوسازی و بازسازی بنگاه‌های اقتصادی از دیگر اقدامات است، شرکت‌ها و مجتمع‌های صنعتی پس از مدت‌ها کار دچار فرسودگی می‌شوند که نیاز به نوسازی و بازسازی دارند، البته طی توافقاتی با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی مقرر شد ۵۰ هزار میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی تخصیص داده شود.

وی با اشاره به تکمیل طرح‌های نیمه تمام و ایجاد فرصت‌های شغلی با سرمایه‌گذاری جدید، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال در مناطقی شکل می‌گیرد که اشتغال کمتری داریم، امروزه در بسیاری از شهرها مشکل نیروی کار داریم و پس از مذاکرات با بسیاری از مسؤولان برخی شهرها صحبت از کمبود نیروی کار می‌شود ولی در تعدادی از شهرها نیروی کار وجود دارد ولی فرصت شغلی نیست که این امر نشان می‌دهد که توازن سرمایه‌گذاری در کشور مناسب نبوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد ۶/۷ درصدی تولید بنگاه های بورسی در ۵ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: صنعت فولاد ۱۰ درصد، کشنده ها و کامیونت ها ۱۰۰ درصد و تولید تراکتور ۵۰ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.