کد خبر : 8893
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۰۸
149 views

استاندار مازندران:

ردیابی محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره جزو الزامات است/تسهیل در صادرات محصولات کشاورزی با شناسنامه‌دار کردن مواد غذایی

ردیابی محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره جزو الزامات است/تسهیل در صادرات محصولات کشاورزی با شناسنامه‌دار کردن مواد غذایی
استاندار مازندران گفت: شناسنامه دار کردن مواد غذایی اثرات بسیار مطلوبی را در صادرات محصولات کشاورزی خواهد داشت و امروز برخورداری از استانداردهای روز دنیا در صادرات نقش حیاتی دارد.


به گزارش تیترشمال؛ سید محمود حسینی‌پور در گردهمایی سراسری مدیران باغبانی سراسر کشور در بابلسر اظهار کرد: استان مازندران بیشترین سهم را در تولیدات کشاورزی کشور دارد.

وی افزود: مردم این استان در تولید مواد غذايی که امنیت غذایی را در بر دارد، کشور نقش منحصربفردی دارند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت دولت بتوانیم در منطقه‌ای که الویت دیپلماسی اقتصادی کشور است بتوانید با استفاده از ظرفیت‌های منحصربفرد بنادر مازندران نقش موثری را ایفا کنیم.

حسینی‌پور ادامه داد: شناسنامه دار کردن باغات موضوع استراتژیکی است چرا که دنیا در مواد غذایی حساسیت‌های خاصی را ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: شناسنامه دار کردن مواد غذایی اثرات بسیار مطلوبی را در صادرات محصولات کشاورزی خواهد داشت و امروز برخورداری از استانداردهای روز دنیا در صادرات نقش حیاتی دارد.

استاندار مازندران اعلام کرد: در سال گذشته در بحث کیوی و فلفل دلمه‌ای به شدت مورد هجوم قرار گرفت و این مشکلات طی سال جاری مرتفع شده است.

حسینی‌پور گفت: ردیابی محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره جزو الزامات است و لذا کیفی سازی و استاندارد های داخلی نقش موثری در کشور خواهد داشت.

وی مطرح کرد: استان مازندران هم اکنون ظرفیت‌های بالقوه دارد که هنوز نتوانستیم به بالفعل تبدیل کنیم که اگر محقق شود در تولید برنج می‌توانیم با کمک استان گیلان نیاز کشور  را تامین کنیم.

استاندار مازندران اشاره کرد: اگر مازندران به عنوان پایلوت وزارت جهاد در توانمندسازی صنایع کشاورزی قرار گیرد به یک الگو در سراسر کشور مبدل خواهد شد.

حسینی‌پور افزود: ما باید به سمت صنعتی کردن محصولات کشاورزی حرکت کنیم و باید امکانات را برای صنعتی کردن محصولات کشاورزی به مازندران بیاوریم.

وی مطرح کرد: امسال ۵۰۰ روستا را پایلوت قرار دادیم تا در عرصه‌های گوناگون امکاناتی را قرار دهیم تا اقتصاد این روستاها را پویا و فعال کنیم.

استاندار مازندران گفت: ما آمادگی داریم تا در استان مازندران در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای توسعه کشاورزی، مجهز کردن کشاورزان برای ارتقای تولید و دانش بنیان کردن محصولات گام برداریم.

حسینی‌پور متذکر شد: باید هر چه می‌توانیم در توانمندسازی محصولات کشاورزی گام برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.