کد خبر : 9049
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
116 views

در جلسه استیضاح شهردار آمل چه گذشت؟

کارشکنی در بدنه شهرداری آمل مانع اجرای پروژه‌ها/ ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات در گاوصندوق خاک می‌خورد!

کارشکنی در بدنه شهرداری آمل مانع اجرای پروژه‌ها/ ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات در گاوصندوق خاک می‌خورد!
در جلسه استیضاح شهردار آمل عنوان شد که بسیاری از کارهای در شهرداری با مقاومت های روبه رو شده و بخاطر عدم همکاری که در بدنه شهرداری وجود دارد، متوقف می شوند که این ضعف مدیریت شهردار است.


به گزارش تیترشمال؛ محمدی، رئیس شورای اسلامی شهر آمل در جلسه استیضاح شهردار آمل با اشاره به دلایل اعضای شورا بر استیضاح شهردار گفت:چند ماه اول شروع به کار در حال شناسایی اسیب ها بودیم و با شهرداران داوطلب مسائل و مشکلات شهر را شناسایی کردیم و در ۲۶ فعالیت مطرح کردیم.

وی با بیان اینکه اکثر شهرداران با چالش هایی مالی مواجهه هستند، عنوان کرد: شورا راهکارهای درامدی کوتاه مدت و بلند مدت برای شهرداری مطرح کرد که براساس گفته کارشناسان در ممیزی تا ۲ میلیارد تومان برای شهرداری منفعت مالی خواهد داشت، قرار بود اول امسال پروژه اجرایی شود، اما در شهرداری کارشکنی صورت می گیرد و حتی مسئول ممیزی نداریم.

رئیس شورای شهر آمل تصریح کرد:۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات بلاتکلیف و معوق در شهرداری داریم که از سال ۷۰ تا کنون مانده است و  ۱۰ درصد آن وصول نشده است، در سرمایه گذاری، استفاده از تسهیلات بانکی نیز از سیاست های شورای شهر بود که موفق عمل نشد.

وی ادامه داد: اصلاح دفترچه عوارض و بودجه بعد از چند سال توقف با سختی و مقاومت برای کمک به شهرداری اصلاح شد، اما در  طول ۱۵ ماه گذشته هیچ پروژه قابل توجهی به افتتاح نرسیده است.

محمدی با تاکید اینکه در بدنه شهرداری مقاومت های برای اجرای کارها انجام می شود، خاطرنشان کرد:  بسیاری از کارهای در شهرداری با مقاومت های روبه رو شد و بخاطر عدم همکاری که در بدنه شهرداری وجود دارد، متوقف می شوند.

وی در خصوص استیضاح شهردار عنوان کرد: در تیره ماه ۸ عضو شورا تذکراتی ابلاغ کردند و فرصتی برای اصلاح ۱۴ بند داده شد، در ۳۰ شهریور طرح سوال را همکاران مطرح کردند و که توضیحاتی از طرف شهردار داده شد که اعضا قانع نشدند.

رئیس شورای شهر آمل با تاکید احیای سازمان عمران اظهار کرد: خواسته اصلی ما احیای سازمان عمران است، در حال حاضر حتی ساده ترین کار بنایی به پیمانکار سپرده می شود، اما برای احیای سازمان هیچ کاری صورت نگرفته است.

توکلی عضو شورای شهر آمل نیز در ادامه عنوان کرد: باید واقعیت ها گفته شود، اما سیاه نمایی نشود، در این مدت پروژه های کلانی استارت نخورد،  بهپروژه ها ورود پیدا کردیم ولی کارشناسی درستی انجام نشده است.

وی با بیان ۷۰۰ نیروی اضافی در شهرداری آمل، خاطرنشان کرد: کارمندان باید جابه جا شوند نامه ها زده شده تا برگردند سر خدمت قبلی اما مسلما اینطور نیست با پارتی امده بودند همه تحت فشار هستیم، نباید زحمات شهردار و مجموعه شورا را زیر سوال ببریم.

ابراهیم محمد پور، سخنگوی شورای شهر آمل  نیز با تاکید بر شفافیت، اظهار کرد:  مردم خروجی کار را میبیند در ۱۵ ماه اخیر مردم کار چشمگیری ندیدند و ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه شورای شهر و شهردار سلامت مالی و کاری دارند، خاطرنشان کرد: اصل موضوع  نارضایتی عمومی مردم است، اعلام نارضایتی می کنند، در ۲۶ موضوع که خواست مردم است تلاش کردیم فعالیت های خوبی انجام شود.

محمدپور ادامه داد:  کار در شهرداری می خوابد، بدنه شهرداری همراه نیست، کارشکنی های دارد، بدنه با شهردار هماهنگ نیست که این ضعف مدیریت شهردار است.

ایراندوست، عضو شورای شهر آمل نیز تصریح کرد: ۷۷۰ میلیارد تومان بودجه امسال بود که از این مقدار ۲۳۰ میلیارد بودجه محقق شده است و ۱۹۰ میلیارد هزینه جاری  و ۴۰ میلیارد هزینه عمرانی که در واقع  ۱۷ درصد صرف هزینه عمرانی شده است.

وی درخصوص ساخت و سازهای ساختمانی در آمل بیان کرد: ۲۳۰ فقره ساختمانی در امسال داشتیم که نسبت به سال گذشته ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش صدور پروانه داشتیم.

در جلسه شورای شهر که در خصوص استیضاح شهردار آمل برگزار شده بود، با پنج رای موافقت و چهار رای مخالف استیضاح، شهردار ابقا شد‌.

منبع: بلاغ
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.