کد خبر : 9065
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۳۹
226 views

اندر حکایت تجمع صنفی امروز آتش نشانان در ساری؛

آتش نشانان ساری خواهان حل مشکلات اداری شدند

آتش نشانان ساری خواهان حل مشکلات اداری شدند
ساری- شماری از آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر ساری صبح امروز سه شنبه با حضور مقابل ساختمان مرکزی خواستار رفع مشکلات اداری به خصوص وضعیت شیفت کاری و حقوق و مزایا شدند.


به گزارش تیترشمال؛ آتش نشانان که تعداد آنان حدود ۵۰ نفر بود، حضورشان را مقابل ساختمان مرکزی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر ساری واقع در خیابان ملامجدالدین صنفی دانستند و از مسوولان امر خواستند که مشکلات شیفت کاری و مزایای حقوقی را به صورت جدی پیگیری کنند.

یکی از آتش نشانان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر این که حضور آتش نشانان کاملا صنفی و اداری است ، گفت: این که پس از گذشت  هشت ماه از سال افزایش حقوق سالانه آتش نشانان محاسبه نشود و با تاخیر حقوق واریز شود ، برای همکاران آتش نشانان بسیار سخت شد.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: حقوق هشت تا ۱۲ میلیون تومانی که با تاخیر واریز می شود،  آتشان نان را با مشکل معیشتی و خانوادگی مواجه کرده است ،به همین دلیل گلایه خودشان را به شخص استاندار مازندران مطرح کردند.

وی با توضیح این نکته که گلایه آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی پیش استاندار مازندران به مذاق شخص شهردار ساری خوش نیامد، ادامه داد: جناب آقای طالبی در دستورالعملی در چنین شرایط سخت معیشتی آتش نشانان دستور تغییر شیفت کاری از ۲۴ ساعت کار و ۴۸ساعت استراحت به شیفت درگردش هشت ساعت کار هشت ساعت استراحت تغییر داد و گفته شده که ایشان دستور دادند  که از این ماه اضافه کار همه نیروهای آتش نشانی نیز به صفر برسد.

وی بیان داشت: آتش نشانان فقط مظلومانه این گلایه را به استاندار اعلام کردند ، این که شهردار چنین برخورد و دستورالعملی را صادرکند، بی انصافی است، آتش نشانان فقط به خاطر عشق به مردم و این که کمک و یاری رساندن به مردم لذت و احساس خاصی دارد، کار می کنند، همه می دانیم که کشور با مشکلات درآمدی مواجه است، اما آتش نشان ما هنوز افزایش حقوق  امسال را  پس از گذشت هشت ماه دریافت نکرد. بعضی از آتش نشانان مستاجر و همواره شرمند زن وبچه های خودشان هستند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر ساری نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  ضمن تایید تجمع شماری از آتش نشانان گفت که این اعتراض و حضور آنان در این مکان کاملا صنفی و اداری است.

سید سلمان ابوالقاسمی با توضیح این که معوق حقوق آتش نشانان مطرح نیست بلکه خواسته  اصلی آنان مقوله شیف کاری و حقوق و مزایا است، ادامه داد: به رغم این که شهرداری ساری با چالش های جدی در حوزه پرداخت حقوق دارد، اما معوقه حقوق آتش نشانان مطرح نیست .

وی بیان داشت: بررسی شیفت کاری و مزایای آن به عنوان خواسته اصلی آتش نشانان در حال انجام و پیگیری است و این گونه تجمع در شرایط امروز کشور که همه رسانه ها بیشتیرن سوء استفاده را می کنند ،صحیح نیست ، اما خواسته های صنفی و اداری آتش نشانان را باید حل و فصل کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ساری در گفت و گو با ایرنا با بیان این که تغییر شیفت کاری که با تصمصم شهردار و رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر  انجام شد مورد بررسی قرار گرفت، گفت:  این تغییر بنابر تصمیم متولیان امر بوده و افزایش ساعت کاری طبق قانون است و بر آتش نشانان تحمیل نشد.

شهرام ایرجی توضیح داد: شورای شهر بر این امر نظارت دارد ،اگر حقی از کارکنان تضییع شود ،ورود پیدا می کند ، طبق بررسی ها تغییر شیفت سبب افزایش ساعت کاری آتش نشانان نشده است.

وی درباره حقوق و مزایای آتش نشانان نیز گفت که سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با توجه به اهمیت و حساسیت ماموریت آنان همواره نسبت به دیگر سازمان های وابسته مورد توجه شهرداری است و طبق دستور شخص استاندار در مراسم  هفتم مهر امسال ، حقوق ومزایای آتش نشانان به موقع پرداخت شده است.

وی به مشکلات درآمدی و تامین حقوق کارکنان شهرداری که مازاد بر نیرو دارد، نیز اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری طبق مقررات و قوانین می تواند نسبت به تغییر شیفت با هدف مدیریت درپرداخت را اعمال کند.

بررسی ها نشان می دهد که سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران هفتم مهر امسال همزمان با آیین گرامیداشت  روز آتش‌نشان خطاب به شهردار ساری گفت که با شهردار ساری در ارتباط با حقوق معوق کارکنان آتش‌نشانی مرکز استان قبل از این جلسه صحبت داشتم که قرار شد حقوق  این قشر زحمتکش به موقع  پرداخت شود. به هیچ عنوان تاخیر در پرداخت حقوق این قشر زحمتکش را نمی‌پذیریم و شهرداری‌ها باید به صورت منظم و ماهانه در واریز دستمزد این عزیزان بکوشند.

استاندار مازندران گفت : شاید نارضایتی‌هایی از عملکرد شهرداری‌ها در سطح کشور وجود داشته باشند ، اما شغل آتش نشانی برای مردم دارای ارزش بوده و جامعه برای این قشر زحمتکش جایگاه قائل است.

شهرداری ساری حدود هفت هزار نیروی انسانی دارد که گفته می شود دستکم چهار هزار نفر آنها مازاد هستند. بیش از نیمی از بودجه این شهرداری صرف پرداخت حقوق کارکنان می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.