کد خبر : 9140
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۷:۳۹
112 views

گلایه کارکنان شهرداری ساری از تاخیر 3 ماهه در پرداخت حقوق؛

پرسنلی که صورتشان را با سیلی سرخ نگه می‌دارند/عزم شورا و شهرداری برای حل مشکل پرداخت حقوق

پرسنلی که صورتشان را با سیلی سرخ نگه می‌دارند/عزم شورا و شهرداری برای حل مشکل پرداخت حقوق
این روزها و با گذشتن از روزهای نیمه آبان‌ماه، گلایه پرسنل شهرداری به موجب عدم دریافت حقوق ماه‌های شهریور و مهر و نگرانی حقوق آبان ماه به اوج خود رسیده است و اعضای شورای شهر ساری ضمن به حق دانستن گلایه‌مندی نیروهای شهرداری از پیگیری مجدانه برای پرداخت حقوق معوقه خبر دادند.


به گزارش تیترشمال؛ عدم مدیریت صحیح در جذب نیروهای شهرداری موجب شده است تا با وجود بیش از دوبرابری نیروهای مازاد، این نهاد به یک سازمان فربه به لحاظ پرسنل مبدل شود که در نهایت همواره در پرداخت حقوق با مشکل مواجه شود.

این روزها و با گذشتن از به روزهای نیمه آبان‌ماه، گلایه پرسنل شهرداری به موجب عدم دریافت حقوق ماه‌های شهریور، مهر و آبان به اوج خود رسیده است.

بنا بر آنچه عنوان شده است شهرداری ساری برای پرداخت حقوق، مزایا و بیمه تامین اجتماعی نزدیک به 5 هزار پرسنل خود می‌بایست ماهانه بالغ بر 60 میلیارد تومان پرداخت کند که تامین این رقم همواره برای مدیران شهری محل مشکلات عدیده بوده است.

پرویز شعبانی رئیس شورای شهر ساری در این باره به خبرنگار بلاغ گفت: حقوق شهریور و مهرماه تاکنون پرداخت نشده است و شورا به جد پیگیر این موضوع است.

وی افزود: مطالبات و گلایه پرسنل شهرداری در خصوص تاخیر در پرداخت حقوق معوقه، به حق است و پیرو مذاکرات انجام گرفته با شهردار، بنا است تا حقوق شهریورماه پرسنل شهرداری تا پایان آبان‌ماه پرداخت شود.

رئیس شورای شهر ساری، خاطرنشان کرد: شورا ابدا در خصوص پرداخت حقوق، سهل‌انگار و بی تفاوت نیست و رایزنی‌های متعدد و پیگیری‌های مجدانه‌ای را در این خصوص دنبال می‌کند.

شعبانی ادامه داد: دغدغه پرسنل شهرداری دغدغه اعضای شورای شهر است و ما هم بیگانه از مشکلات موجود معیشتی امروز جامعه و پرسنل شهرداری نیستیم.

وی عنوان کرد: متاسفانه مشکل نقدینگی و تامین حقوق 60 میلیاردی ماهانه بر مشکلات پرداخت دامن زده است و ما روند پیگیری را تا حل موضوع دنبال می‌کنیم.

رئیس شورای شهر ساری، متذکر شد: ما کاملا به مشکلات پرسنل شهرداری واقفیم و می‌دانیم که تاخیر در پرداخت آن هم با حقوق‌های حداقلی چه مشکلات عدیده‌ای را برای پرسنل شهرداری ایجاد کرده است.

ذوالفقار شریفی دیگر عضو شورای شهر ساری نیز در این باره به خبرنگار بلاغ گفت: منابع مالی در شهرداری ساری وجود دارد و علت عدم پرداخت حقوق جای سوال دارد.

وی افزود: شورا باید با قدرت و دغدغه مند به این موضوع ورود کند و با توجه به نقش نظارتی از شهرداری ساری بخواهد که نسبت به پرداخت حقوق به تعهدات خود به طور منظم و مستمر عمل کند.

این عضو شورای شهر ساری گفت: در گذشته شهرداری حتی کرسی شهردار خالی بود و شهردار نداشت اما حقوق پرسنل پرداخت می‌شد و در شرایط موجود انتظار می‌رود که تدابیر لازم برای پرداخت حقوق منظم پرسنل باید اندیشیده می‌شد.

شریفی ادامه داد: شاید بخشی از این تاخیر به شورا برگردد و نباید فراموش کنیم که وظیفه شورا، نظارت است و باید شورا از شهردار بخواهد که پرداخت حقوق باید سر وقت و منظم پرداخت شود.

وی یادآور شد: اعضای شورا باید نسبت به مسئله پرداخت حقوق پرسنل حساسیت داشته باشند و لذا پیگیری مجدانه در این خصوص در دستور کار شورا باید باشد.

گفتنی است جذب بدون حساب و کتاب نیرو در شهرداری ساری توسط برخی از اعضای شورا، مشکلات عدیده ای را برای این نهاد شهری بوجود آورد و بدنه فربه شهرداری، پرداخت حقوق پرسنل را با مشکل مواجه ساخته است؛ تاخیر در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری ساری یکی از موضوعات روز این هفته‌ها در مرکز استان مازندران است.

حسن احمدی دیگر عضو شورا نیز در این باره به خبرنگار بلاغ می‌گوید: همه تلاش شورا برای حل این موضوع بکار گرفته شده است.

وی افزود: باید منابع درآمدی شهرداری به گونه‌ای تعیین تکلیف شود که پرداخت منظم حقوق ممکن شود.

این عضو شورا گفت: باید تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود تا شهرداری از این بحران، خارج شود و این نیاز به پیگیری شورا و برگزاری نشست مشترک با شهرداری برای تبادل نظر و اطلاع از آخرین وضعیت مالی شهرداری دارد.

حسن کلانتری، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی مناطق شهردار ساری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در این باره گفت: منابع درآمدی حال حاضر شهرداری کفاف هزینه هنگفت پرداخت حقوق را نمی‌دهد و شهرداری بدنبال راهکارهایی منطقی برای حل این مسئله است.

وی افزود: در ادوار گذشته نیز راهکارهایی نظیر اخذ تسهیلات،کسب منابع درآمدی و راهکارهای قانونی برای حل این مشکل از سوی شهرداران وقت اجرا شده است که شهرداری در شرایط کنونی نیز در حال بررسی این راهکارها است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی مناطق شهردار ساری خاطرنشان کرد: در حال حاضر مبلغ ماهانه پرداخت حقوق و بیمه، رقمی بالغ بر 62 میلیارد تومان است که تامین آن در شرایط موجود اقتصادی، سخت است.

کلانتری ادامه داد: رکود محسوس ساخت و ساز در مرکز استان منابع درآمدی شهرداری را به شدت کاهش داده است و لذا مشکل حال حاضر متاثر از کمبود نقدینگی در شرایط موجود است.

وی تاکید کرد: مشکل پرداخت حقوق، مقطعی است و بزودی مطالبات پرسنل شهرداری پرداخت خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی مناطق شهردار ساری، افزود: حقوق معوقه شهریورماه پرسنل شهرداری قطعا تا پایان آبان ماه پرداخت خواهد شد و در صدد هستیم تا در اسرع وقت، حقوق معوقه پرسنل را در آذرماه پرداخت کنیم.

کلانتری متذکر شد: قطعا شهرداری ساری این موضوع را دغدغه‌مند در دست پیگیری دارد و مجدانه بدنبال راهکار برای حل این مشکل مقطعی و گذرا است.

وی یادآور شد: شهرداری ساری بدنبال درامدهای پایدار با جذب سرمایه‌گذار است که این مسئله نیز با توجه به شرایط موجود و پیچیدگی‌های ویژه خود کاری آسان نیست اما شهرداری با تمام توان و متمرکز بدنبال راهکاری برای حل چالش‌های پیش رو است.

نداشتن برنامه میان مدت و بلند مدت برای جذب منابع پایدار،بی تفاوتی یا عدم مسئولیت پذیری اعضای شورای شهر در قبال پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل، نداشتن تنخواه برای خرید لوازم و …. از جمله مشکلاتی که باید مسئولان شهرداری و شورا کمی تامل کنند و چاره ای برای آن بیاندیشند.
منبع : بلاغ

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.