کد خبر : 9468
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
142 views

استاندار مازندران خبر داد:

ایجاد 2000 واحد صد رأسی دامداری در مناطق روستایی مازندران/ 5 هزار هکتار زمین جهت ایجاد مرکز آموزشی در آمل اختصاص یافت

ایجاد 2000 واحد صد رأسی دامداری در مناطق روستایی مازندران/ 5 هزار هکتار زمین جهت ایجاد مرکز آموزشی در آمل اختصاص یافت
استاندار مازندران در حاشیه بازدید از شرکت کاله آمل با بیان اینکه دو هزار واحد 100 راسی دامداری در مناطق روستایی استان ایجاد خواهد شد؛ گفت: 5 هزار هکتار زمین در شهرستان آمل جهت ایجاد مرکز آموزشی برای توسعه دامپروری روستایی و اشتغال جوانان فعال، مصوب شد.


به گزارش تیترشمال؛ سیدمحمود حسینی‌پور در حاشیه بازدید از شرکت لبنیاتی کاله آمل، اظهار کرد: کاله در منطقه غرب آسیا جزو نادرترین مجموعه‌هایی است که توانست در صنایع تبدیلی شیر با کیفیت و استاندارد کشورهای اروپایی فعالیت کند.

وی بابیان اینکه بخشی از سیاست‌های ما در استان مازندران، اقتصاد روستا و دامپروری است که برنامه‌های خاصی در این راستا داریم، افزود: در راستای اهداف بلندی که برای اقتصاد روستا داریم امروز از شرکت لبنیاتی کاله بازدید کردیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه یک‌ طرح ملی از سوی شرکت کاله به‌صورت پایلوت در استان مازندران اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: دو هزار واحد 100 راسی دامداری در مناطق روستایی استان ایجاد خواهد شد که دولت نقش مستقیم در اجرای این طرح ندارد و باجدیت پشتیبانی خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه 5 هزار هکتار زمین در شهرستان آمل جهت ایجاد مرکز آموزشی برای توسعه دامپروری روستایی و اشتغال جوانان فعال را در بازدید امروز مصوب کردیم و برای تجهیز شهرک‌های دامپروری آمادگی لازم را داریم؛ تصریح کرد: این شرکت بزرگ لبنیاتی از 22 استان شیر دریافت می‌کند در صورتی‌که جوانان فعالی داریم که در روستاهای استان می‌توانند یک شرکت تعاونی ایجاد کنند تا هم خرید شیر توسط شرکت کاله تضمین شود و‌ هم خوراک گوشت در اختیارشان قرار گیرد که این مهم از امروز اجرایی می‌شود.

حسینی‌پور مطرح کرد: مقرر شد ۶۴ سکوی جمع آوری شیر در هر بخش جهت استفاده کارخانه‌های لبنی و فرآوری شیر استان‌ ایجاد گردد که این ماموریت باید از امروز در دستور کار تمامی بخشداران قرار گیرد.

وی ادامه داد: شیر تولیدی در تمامی بخش‌ها و روستاها در اختیار پالایشگاه شیر کاله قرار خواهد گرفت تا به کمیت و کیفیت فرآوری دام‌ها در استان کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.