کد خبر : 9498
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
68 views

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی مازندران؛

برف پاییزی در جاده‌های کوهستانی مازندران/بارندگی در روزهای آینده ادامه دارد

برف پاییزی در جاده‌های کوهستانی مازندران/بارندگی در روزهای آینده ادامه دارد

به گزارش تیترشمال؛ سید محسن هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به بارش برف، همراه داشتن زنجیرچرخ برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برف گیر استان الزامی است. وی گفت: توصیه می‌شود رانندگان قبل از حرکت و مسافرت، وضعیت ایمنی خودرو شامل سالم و آج‌دار بودن لاستیک ها، سالم بودن برف



به گزارش تیترشمال؛ سید محسن هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به بارش برف، همراه داشتن زنجیرچرخ برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برف گیر استان الزامی است.

وی گفت: توصیه می‌شود رانندگان قبل از حرکت و مسافرت، وضعیت ایمنی خودرو شامل سالم و آج‌دار بودن لاستیک ها، سالم بودن برف پاک کن، چراغ‌های جلو و عقب وسیله نقلیه و سیستم گرمایشی خودرو را کنترل و پس از اطمینان از سالم بودن آن ها، حرکت کنند.

هاشمی ادامه داد: رانندگان هنگام تردد در جاده‌ها فاصله طولی بین خودرو‌ها را رعایت کنند و با سرعت مطمئنه و احتیاط کامل حرکت کنند.

رییس مرکز مدیریت راه‌های مازندران گفت: هم اکنون آمد وشد خودرو‌ها در جاده‌های چالوس، هراز، سوادکوه، کیاسر و محدوده درون شهری عادی و روان است.

تداوم باران و برف پاییزی در مازندران

هوای مازندران امروز در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بارانی در ارتفاعات و مناطق کوهستانی برفی پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی مازندران با اشاره به تداوم هوای سرد و بارانی در مناطق پایین دست استان گفت: هم اکنون در تمامی ارتفاعات بالای هزار متر بخصوص کندوان، هراز، سوادکوه و کیاسر شاهد بارش برف هستیم.

فرجی با بیان اینکه بارش‌ها فردا دوشنبه با مقداری کمتری در مناطق غربی و ارتفاعات خواهد بارید، افزود: آسمان در نیمه شرقی استان ابری همراه با بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی به کاهش ناپایداری‌ها و تداوم هوای سرد در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت در شهر‌های غربی، آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پارکنده ودر مناطق مرکزی و شرقی، افزایش ابر را شاهد خواهیم بود.

فرجی ادامه داد: علی رغم کاهش نسبی دما در هشت روز آینده و ماندگاری هوای نسبتا سرد، سرما و یخبندانی که بتواند به مرکبات استان در مناطق ساحلی و جلگه‌ای آسیب برساند را نخواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی مازندران گفت: دریای خزر امروز مواج است و برای فعالیت‌های دریایی و صید و صیادی مناسب نیست.

وی گفت: آمل و ایزدشهر با بیشینه دمای ۱۴درجه سانتیگراد دیروز، گرمترین و رینه و سیاه بیشه با کمینه دمای سه درجه زیر صفر صبح امروز سرد‌ترین نقطه استان گزارش شد.

فرجی افزود: در شبانه روز گذشته بیشترین میزان بارش باران به ترتیب ۱۰۶ و ۵۲ میلیمتر در نوشهر و سفید آب، ثبت شد.

وی گفت: در این مدت میزان بارش برف در محورکندوان ابتدای هزار چم تا تونل کندوان، محور هراز محدوده گزنگ تا پلور و محور سوادکوه محدوده ورسک به سمت بالا نیز به ترتیب ۲۰،۱۵ و هشت سانتی متر رسید.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ و پیش شماره ۰۱۱  و سایت WWW.۱۴۱.IR و اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها شبانه روز آماده پاسخگویی درباره وضعیت راه‌های استان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.