کد خبر : 9516
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
159 views

به مناسب روز جهانی معلولان؛

مناسب‌سازی محیط شهری به سبک شهرداری نکا!

مناسب‌سازی محیط شهری به سبک شهرداری نکا!
شهرداری نکا در اقدامی عجیب شرایط را برای عبور معلولان سخت کرده است.

 



به گزارش تیترشمال؛ سعید منصوری_هر ساله با فرارسیدن روز جهانی معلولان فضای رسانه‌ای پر می‌شود از حرف‌های زیبا و قشنگ مسوولان در راستای خدمت به معلولان.

 

براساس قانون، یکی از دستگاه‌های متولی مناسب‌سازی محیط شهری برای معلولان شهرداری‌ها هستند. آیین‌نامه اجرایی بند ج ماده ۱۹۳ قانون برنامه سوم در جلسه مورخ ۲۶/۱۱/۷۹ بنا به پیشنهاد مشترک وزارت مسکن و شهرسازی، سازمان بهزیستی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، توسط هیئت دولت به تصویب رسید.
در ماده ۳ این آیین‌نامه نیز به نقش شهرداری‌ها اشاره می‌کند: شهرداری‌ها موظفند ظرف دو سال نسبت به آماده‌سازی و مناسب‌سازی معابر عمومی با اولویت معابر اصلی و نزدیک به تقاطع‌ها برای تردد معلولین اقدام کنند.
مناسب سازمحیط شهری به سبک شهرداری نکا
شهرداری نکا در اقدامی عجیب در یکی از گذرگاه‌های عابر پیاده با نصب مانع فلزی به نوعی عبور ویلچر سواران را ممنوع کرده است.
جا دارد مهندس موسی خلیلی شهردار جوان و جویای نام نکا، هر از گاهی  از سوزوکی سفید پایین بیاید و در شهر پیاده گشت و گذار کند تا شاید توجهش به کاستی‌ها جلب شود.
از سویی دیگربرخی از انبوه‌سازان که گویا خودشان را مالک پیرامون برج‌هایشان می‌دانند با نصب غیر قانونی موانع، پیاده‌رو را هم به ملکشان اضافه می‌کنند.
مناسب سازمحیط شهری به سبک شهرداری نکا
مناسب سازمحیط شهری به سبک شهرداری نکا
منبع: آوای خزر
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.