کد خبر : 9558
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
120 views

نماینده ولی فقیه در مازندران :

رکود و قیمت پایین مرکبات و برنج سبب نگرانی کشاورزان مازندران شده است

رکود و قیمت پایین مرکبات و برنج سبب نگرانی کشاورزان مازندران شده است
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت:رکود و قیمت پایین محصولات مرکبات و برنج سبب نگرانی کشاورزان استان شده است.


به گزارش تیترشمال؛ آیت الله محمد باقر محمدی لایینی در خطبه های این هفته ساری افزود: شالیکاران و باغداران به دلیل قیمت پایین و رکود بازار گلایه دارند ، مراجعات باغداران و شالیکاران به دفاتر ائمه جمعه ها در شهرستان های استان زیاد شده است.

وی با توضیح این که قیمت چهار تا پنج هزار تومانی مرکبات سرباغ اصلا به صرفه نیست ، تصریح کرد: مسوولان باید ‌پیگیر شوند ، خرید تضمینی و صادرات را جدی بگیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: دلالان با سوء استفاده از این وضعیت با نرخ پایین محصولات مهم استان را می خرند ،پیشنهاد می کنم از آن جایی که مازندران دارای انبارهای مختلف نگهداری میوه است ، مسوولان با همکاری بخش خصوصی باید به درستی وارد فعالیت های حمایتی برای کشاورزان شوند.

برنجکاری و باغداری در استان مازندران مهم ترین فعالیت کشاورزی در این خطه شمالی است که منبع اصلی درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان محسوب می شود. سالانه بیش از یک میلیون تن برنج سفید برابر با ۴۲درصد نیاز برنج کشور و حدود ۲ میلیون و ۸۰۰هزار تن انواع مرکبات در استان تولید می شود.

ملت فهیم ایران در مسیر استقلال و در حمایت از دین و حجاب هرگز دست از استقامت بر نمی دارد

آیت الله لایینی در بخش دیگری به ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا ( س ) اولین بانوی شهید در راه ولایت است ، درحالی چادر ، عفاف و حجاب امروز مورد فتنه قرار گرفته است ، که ما هر چه داریم از ارزش های حضرت زهرا است.

امام جمعه ساری گفت: همواره طول سال های جهان اسلام خسارت و صدمات زیادی در قالب جنگ ترکیبی فرهنگی علیه چادر زنان و عمامه روحانیت از سوی دشمنان دین اسلام وجود داشته است ، امروز عمامه پرانی و اذیت و آذر روحانی نیز از شگرد های دشمنان و استکبار در این جنگ است .

وی با اشاره به این که اغتشاشگران از صحنه های جنایت و آزار و اذیت خودشان علیه زنان و روحانی عکسبرداری و فیلم برداری کرده و برای بیگانگان می فرستند تا پول و ویزا بگیرند، ادامه داد: بدانید ملت فهیم ایران در مسیر استقلال و در حمایت از دین و حجاب هرگز دست از استقامت بر نمی دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در عین حال گفت: نهاده های فرهنگی ،قضایی ، انتظامی و امنیتی باید وظیفه شان را در این وضعیت کشور به درستی انجام بدهند،امروز امر به معروف و نهی از منکر و جهاد تبیین باید به درستی عملیاتی شود.

لایینی گفت : مجازات و موعظه باید در کنار هم باشد ، توقع داریم دستگاه قضایی با سرعت بیشتری مجازات متخلفان و اغتشاشگران را عملیاتی کند ، تاکید می کنم بخشی از زمینه های بروز اغتشاشات اخیر معلول ناکارآمدی ،تعلل و ترک فعل های نهاد ها و دستگاه ها بوده است.

وی با اشاره به این که نوزدهم آذر ماه روز جهانی حقوق بشر نام گذاری شده است و ملت ایران مخلص حقوق مردان ،زنان و بزرگ و کوچک هستند، گفت: در اسلام به حقوق بشر توجه خاصی شده است ، ملت یاران می داند که حرف و عمل مدعیان دروغین حقوق متفاوت است ،استکبار در ۲۰۰ سال گذشته همواره در خصوص حقوق بشر دروغ گفته است ،در اغتشاشات علیه جمهوری اسلامی نیز دشمن با شعار دروغین حقوق بشر فتنه گری کرده است.

امام جمعه ساری ” ما می توانیم” را از معجزه های پیروی از ولایت فقیه ،هشت سال دفاع مقدس و فرهنگ شهادت و ایثار در اسلام توصیف کرده است ، گفت: امروز ملت ایران در مقابل غربی ها که در اخلاق و فرهنگ در انحطاط هستند، قرار دارند.

آیت الله لایینی تصریح کرد: شیفتگی به غرب اشتباه بزرگ اخلاقی و فرهنگی است. ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو ،نماد اعتراض به بی اخلاقی های غربی ها است ، بدانید با شور حسینی انقلاب جمهوری اسلامی ایران و هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس پیروز شده ایم ، با شور زینبی دفاع از حرم ولایت را داریم و در مقابل اغتشاش گران نیز این آرمان تا را دنبال می کنیم.

امام جمعه ساری بیان داشت: امروز مقابل فتنه های داخلی با شعار ولایت پذیری ، شیفتگی به اسلام و آرمان های شهدا ایستادگی می کنیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.