کد خبر : 9651
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
166 views

رئیس جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

اعلام قیمت خرید توافقی برنج شمال

اعلام قیمت خرید توافقی برنج شمال
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برنج پر محصول ندا و شیرودی کیلویی۳۳ تا ۴۲ هزار تومان از شالیکاران مازندرانی خریداری می‌شود.


به گزارش تیترشمال؛ حسن عنایتی در گفت وگو خبرنگار ما با اشاره به آغاز خرید توافقی برنج برای خروج از رکود بازار از پنج شنبه ۲۴ آذر گفت: هر کیلو برنج ندا ۳۳ و شیرودی ۴۲ هزارتومان از شالیکاران استان خریداری خواهد شد.

وی افزود: سازمان اتکا با همکاری سازمان تعاون روستایی در مرحله نخست ۵۰ هزار تن برنج را با هدف توزیع در دستگاه‌های دولتی، پادگان‌ها و بیمارستان‌ها از شالیکاران خریداری می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ارقام پرمحصول برنج حداکثر با هشت تا ۱۰ درصد شکستگی خریداری می‌شود خاطرنشان کرد: وجه خرید محصول شالیکاران تا ۱۵ روز پس از تحویل به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

عنایتی به فعال بودن مراکز خرید توافقی برنج در شهر‌های آمل، بابل، ساری، قائم شهر، میاندرود، نکا و بهشهر اشاره کرد وگفت: در صورت استقبال کشاورزان چهار مرکز دیگر نیز راه اندازی و خرید توافقی برنج بیشتر از ۵۰ هزار تن خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اقدام دغدغه شالیکاران را برطرف و تولید برنج مراکز پرمصرف را تولید داخل می‌کند، این رویکرد دولت را ازبرنامه‌های حمایتی از شالیکاران عنوان کرد.

بررسی میدانی از بازار برنج مازندران نشان می‌دهد؛ قیمتی که برای خرید توافقی اعلام شده است همسان و کمی بیشتر از کف بازار است، زیرا قیمت فروش عمده هر کیلو برنج پرمحصول فجر ۵۲ هزار، شیرودی ۴۰ و ندا ۳۳ هزار تومان است.

انتهای پیام/

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.