کد خبر : 9726
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
93 views

مدیرکل کمیته امداد مازندران:

ارسال ۱۴۵۰ اثر از ۱۴ استان کشور به دبيرخانه نخستین جشنواره زکات مازندران

ارسال ۱۴۵۰ اثر از ۱۴ استان کشور به دبيرخانه نخستین جشنواره زکات مازندران
حجت‌الاسلام عالیشاه از ارسال بیش از ۱۴۵۰ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره زکات مازندران خبر داد و گفت: نباید بگذاریم فریضه زکات در جامعه مظلوم بماند.


به گزارش تیتر شمال؛ صبح امروز هشتم دی‌ماه، میزبان برگزاری نخستین جشنواره علمی و هنری زکات  کمیته امداد مازندران  با حضور آیت‌الله لایینی نماینده ولی فقیه در استان، مسئولان استانی و شهرستانی، مهمانانی از سایر استان‌های کشور و برگزیدگان این جشنواره بود.

حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران، در این مراسم با اشاره به آغاز مقدمات برگزاری جشنواره از آبان‌ماه امسال،  گفت: این جشنواره با هدف ترویج زکات به ویژه در مدارس برگزار شد که در مجموع ۱۴۵۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری توسط ۲۵ داور از ۷۰ منتخب تجلیل بعمل می آید.

وی افزود: زکات یک واژه غریبی است و نباید بگذاریم مظلوم بماند و برگزاری چنین جشنواره‌هایی به نهادینه کردن این فریضه الهی کمک خواهد کرد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران، خاطرنشان کرد: ۱۴ استان اثر به دبیرخانه ارسال شد و مشارکت کلیه گروه‌های هدف اعم از کودکان، بزرگسالان و اهالی رسانه بسیار مطلوب بود.

عالیشاه گفت: نخستین روستای گردشگری زکات  استان در روستای اتو سوادکوه  معرفی شد.

وی ادامه داد: در کنار این جشنواره رزمایش مومنانه برگزار شد و بسته‌های معیشتی، جهیزیه عروس و اقلام و کالاهای ضروری در میان گروه‌های هدف توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران اعلام کرد: در  نه ماهه  امسال ۹۶ میلیارد تومان در استان مازندران، زکات جمع آوری شد و در سطح استان میان نیازمندان توزیع شد.

مهری: لزوم نهادینه سازی فریضه فراموش شده زکات در کشور
حجت الاسلام مهری مدیرکل زکات کشور  در این اختتامیه نخستین جشنواره زکات مازندران گفت: فراهم سازی همایش سالانه برای ترویج زکات از موکدات مقام معظم رهبری بوده و این پیام در کنار آیات و روایات ما را بر آن داشت تا برنامه های متعددی را در این راستا داشته باشیم.

وی افزود: بحث جشنواره‌هایی در حوزه‌های گوناگون برنامه ریزی شد و در تمامی استان‌های کشور برگزار و در حال برگزاری است.

مدیرکل زکات کشور خاطرنشان کرد: باید جریان سازی این فریضه فراموش شده با جدیت دنبال شود تا به جایی برسیم که دیگر در جامعه فقیری وجود نداشته باشد.

گفتنی است این جشنواره با هدف بسترسازی در جامعه به منظور نهادینه کردن فریضه زکات در سبک زندگی آحاد جامعه، مهیا کردن عرصه‌های مدیریتی و اجرایی جامعه در جهت تحقق منویات و فرامین مقام معظم رهبری، ایجاد منظومه ساختار و مفاهیم جریان‌ساز نقش زکات با نگاه به آینده برگزار شده بود.

این جشنواره که شامل محورهای کلیپ کوتاه، خوشنویسی، عکس نوشته، طراحی و نقاشی، متن ادبی و داستان نویسی، موشن گرافی و شعر، کتابخوانی، مقاله بود در نهایت و در پایان مهلت ارسال آثار پذیرای یک هزار و ۴۰۰ اثر به دبیرخانه زکات استان مازندران بود.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.