کد خبر : 9768
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
118 views

معاون اقتصادی استانداری مازندران:

قیمت خرید پرتقال در باغات مازندران افزایش یابد/ لزوم راه اندازی مراکز فروش ویژه مرکبات و کیوی در غرب استان

قیمت خرید پرتقال در باغات مازندران افزایش یابد/ لزوم راه اندازی مراکز فروش ویژه مرکبات و کیوی در غرب استان
خیریان‌پور با بیان اینکه اتحادیه سورتینگ داران قیمت خرید پرتقال در باغ را افزایش دهند؛ گفت: تعاون روستایی مکلف است مراکز فروش ویژه در غرب استان راه‌اندازی کند تا مسافرانی که وارد استان می شوند مرکبات و کیوی استان را از این مراکز خریداری کنند.


به گزارش تیتر شمال؛ حسن خیریان‌پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در کارگروه اقدام مشترک که در جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: اگر هماهنگی بین اتحادیه باغداران و سورتینگ داران وجود داشته باشد، یقینا به نفع باغدار هم خواهد بود.

وی با بیان اینکه تسهیلات در اختیار سورتینگ داران قرار دادیم، گفت: اتحادیه سورتینگ داران قیمت خرید پرتقال در باغ را افزایش دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، درباره خرید میوه شب عید خاطرنشان کرد: باید تمهیداتی اتخاذ شود تا تغییری در قیمت‌ها بوجود آید و نظارت دقیق بر افرادی که تسهیلات دریافت می‌کنند شود و برای خرید مرکبات و کیوی تسهیلات در اختیار قرار می‌گیرد و این تسهیلات نباید به انحراف برود.

خیریان‌پور بیان کرد: صادرات مرکبات باید به صورت ویژه پیگیری شود و تک تک سورتینگ داران باید به صورت مستند آمار ارائه دهند که چه میزان صادرات داشتند.

وی تاکید کرد: تاکنون ۱۶۰ هزار تن مرکبات از کشور صادر شد و بخش قابل توجهی از مازندران بوده و این عدد قابلیت افزایش دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران اعلام کرد: بندر امیرآباد ظرفیت بالایی دارد و می‌توان برای صادرات مرکبات و کیوی از این بندر استفاده کرد و نیازی نیست صادرات از گمرکات سایر استان‌ها انجام شود.

خیریان‌پور تصریح کرد: تعاون روستایی مکلف است مراکز فروش ویژه در غرب استان راه‌اندازی کند تا مسافرانی که وارد استان می شوند مرکبات و کیوی استان را از این مراکز خریداری کنند.

وی در پایان بر تامین کالاهای اساسی استان تاکید کرد و افزود: در کالاهای اساسی نباید کمبودی وجود داشته باشد و عید نوروز و ماه مبارک رمضان کمبودی از لحاظ خرما، میوه، شکر و سایر اقلام اساسی نداشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.