کد خبر : 9765
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
91 views

در نه ماهه نخست امسال صورت گرفت؛

کاهش 60 درصدی حریق در عرصه‌های منابع طبیعی مازندران/48 هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان طعمه حریق شد

کاهش 60 درصدی حریق در عرصه‌های منابع طبیعی مازندران/48 هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان طعمه حریق شد
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندارن-ساری، از کاهش 60 درصدی حریق طی نه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.


به گزارش تیتر شمال؛ مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندارن-ساری در جمع خبرنگاران، از کاهش 60 درصدی حریق طی نه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی  افزود: در نه ماهه سال جاری، تعداد 27 فقره حریق در سطح جنگل‌های استان مازندران منطقه ساری به مساحت 32 هکتار و نیز 6 فقره حریق در سطح مراتع به مساحت 16 هکتار به وقوع پیوست.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندارن-ساری، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی به موقع توسط رسانه‌ها و روابط عمومی اداره کل، افزایش مشارکت عمومی مردم و رعایت شهروندان و گردشگران، همچنین اقدامات پیشگیرانه یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان‌ها و حضور به موقع نیروهای امدادی در عرصه‌ها، موجب کاهش 60 درصدی حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

ذکریایی حفاظت از عرصه‌های ملی و انفال را وظیفه‌ای همگانی دانست و از حامیان و مردم طبیعت دوست خواست در صورت مشاهده هرگونه آسیب رساندن به طبیعت و تخریب و تصرف اراضی ملی و  برای جلوگیری از تخریب عرصه های ملی و نیز عدم سوء استفاده از این عرصه‌ها درصورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، قطع درخت، زغال گیری در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، مراتب را ازطریق شماره رایگان 1504 گزارش دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.