کد خبر : 9842
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
86 views

مدیرکل مدیریت بحران مازندران خبر داد:

ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌های شرق مازندران تا مهار آتش در جنگل‌های غرب استان

ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌های شرق مازندران تا مهار آتش در جنگل‌های غرب استان
مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: آتش سوزی در منطقه محدوده روستای برما و لادیمه منطقه لایی نکا همچنان ادامه دارد و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری نیرو‌های مردمی در تلاش برای خاموش کردن حریق هستند.


به گزارش تیتر شمال؛ حسینعلی محمدی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آتش‌سوزی حدود ۳ هکتار از اراضی جنگلی منطقه لایی نکا محدوده روستای برما و لادیمه که از بامداد دیروز طعمه آتش شدند اظهار کرد: آتش سوزی در این دو منطقه همچنان ادامه دارد و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی با همکاری نیرو‌های مردمی در تلاش برای خاموش کردن حریق هستند.

محمدی به خطای انسانی در وقوع آتش سوزی این عرصه‌های جنگلی اشاره کرد و افزود: به دلیل وزش باد گرم شدید، با تلاش نیرو‌های امداد زمینی و ۱۰۰ نفر از یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست، بسیج و هلال احمر و نیروی‌های مردمی و بومی و همچنین با استفاده از یک فروند بالگرد عملیات اطفای هوایی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: بیش از ۵ هکتار از عرصه جنگلی اوارت و توسکا چشمه گلوگاه و همچنین ۲ هکتار از عرصه جنگلی مناطق ویسر نوشهر طعمه حریق شده بودند با تلاش نیرو‌های امدادی زمینی و اطفای هوایی کاملا” مهار شد.

همچنین بنا به گفته مسئولان نقاط جنگلی و مرتعی “چشمه گردو ” و “دارنوی ماشلک ” بخش مرکزی ، “ایلواشم ” حوالی روستاهای “دلسم و ویسر” منطقه کوهستانی و سخت گذر کجور شهرستان نوشهر چهارشنبه شب دچار آتش سوزی شد.

از این میزان سطح عرصه خسارت دیده براثر این حادثه ، حدود سه هکتار آن در عرصه جنگلی “دارنو ” ، پنج هزار متر در چشمه گردو بخش مرکزی و یک هکتار هم در “ایلواشم “بخش کجور رخ داد.

هرچند وزش باد شدید و سخت گذر بودن راههای دسترسی به نقاط آتش سوزی در جنگل های این منطقه اما با مشارکت جوامع محلی ، نیروهای بسیج و سپاه و ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی تا پاسی از شب گذشته مهار و خاموش شد.

سطح جنگل های خسارت دیده براثر آتش سوزی روز گذشته در غرب استان حدود ۴۰ هزار مترمربع اعلام شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.