کد خبر : 9839
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
107 views

مدیرکل محیط زیست:

بساط فروش پرندگان مهاجر در حاشیه بازار پرندگان فریدونکنار برچیده می شود

بساط فروش پرندگان مهاجر در حاشیه بازار پرندگان فریدونکنار برچیده می شود
مدیر کل محیط زیست مازندران با اشاره به تعطیلی محل اصلی و بازار فروش پرندگان در شهرستان فریدونکنار گفت: با حکم دادستانی شهرستان مبنی بر جمع آوری بساط دستفروشی فروشندگان این بازار در حاشیه محل قبلی فروش این پرندگان برچیده می شود.


به گزارش تیتر شمال؛ عطاالله کاویان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته های اخیر با هماهنگی شورای تامین شهرستان فریدونکنار و طرح موضوع در شورای تامین استان مازندران و هماهنگی های صورت گرفته با فرماندهی انتظامی و فرمانداری شهرستان و اخذ مجوز لازم بازار و محل اصلی عرضه و فروش پرندگان شکار شده در این شهرستان به طور کامل بسته شده است.

وی ادامه داد: اما پس از این اجرای مجوز صادره از شورای تامین استان مازندران برخی از فروشندگان پرنده های شکار شده اقدام به عرضه و فروش غیر رسمی و پراکنده پرندگان در اطراف محل اصلی و بازار قبلی کردند.

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه تعداد این افراد که مبادرت به فروش غیر رسمی پرندگان شکار شده می کنند کم است، گفت: طی هماهنگی انجام شده با دادستانی فریدونکنار مقرر شد تا شهرداری این شهر در قالب مقابله با سد معبر نسبت به جمع آوری بساط این فروشندگان غیر رسمی اقدام کند.

کاویانی افزود: سابقه فعالیت بازار فروش پرندگان شکار شده در فریدونکنار قدیمی و زیاد است که در آن بازار ۲۴ سماک با برپا کردن ۱۲ تخت رسمی عرضه پرندگان شکار شده را انجام می دادند.

وی زمان تعطیلی بازار فروش پرندگان شکار شده در بازار فریدونکنار را از آبان و آذر امسال و همزمان با شروع فصل صید این پرندگان اعلام کرد.

بازار پرندگان فریدونکنار قدمتی سه دهه‌ای دارد. این بازار پس از باز شدن پای گردشگران به صورت انبوه و آشنایی آنها با وجود سنت شکار در مازندران و استقبال بومیان از خرید پرندگان مهاجر پا گرفت، ولی طی همین مدت چنان ریشه‌ای دوانده است که تاکنون از هیچ قانون و مصوبه ای تبعیت نکرده است و حتی در اوج کرونا و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز با وجود مخالفت های بیشمار به فعالیت خود ادامه داد.

جان سختی بازار فریدونکنار در سال های اخیر به حدی رسید که در دی ماه سال گذشته دوستداران طبیعت و محیط‌زیست با راه‌اندازی پویشی با عنوان « درخواست تعطیلی بازار پرندگان وحشی فریدونکنار » در فضای مجازی ، تیرک اصلی پناهگاه سلاخان پرندگان مهاجر در مازندران و استان‌های شمالی را نشانه گرفتند و در این کارزار که خطاب به رییس قوه قضاییه و رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی نوشته شده بود ، با جمع آوری بیش از ۱۸ هزار امضا خواستار تعطیلی این بازار شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.