کد خبر : 9958
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
81 views

در اجلاسیه نماز مازندران مطرح شد؛

کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج فرهنگ نماز در مراکز آموزشی/ استاندارد سازی نمازخانه‌های بین راهی مازندران در دست اجرا است

کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج فرهنگ نماز در مراکز آموزشی/ استاندارد سازی نمازخانه‌های بین راهی مازندران در دست اجرا است
اجلاسیه نماز مازندران با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، حجت الاسلام لایینی نماینده ولی فقیه در استان، حسینی‌پور استاندار مازندران، مدیران استان و فعالان این حوزه در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری برگزار شد. ‎


به گزارش تیتر شمال؛  پیش از ظهر امروز، اجلاسیه نماز مازندران با حضور رئیس ستاد اقامه نماز کشور، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار مازندران، مدیران استان و فعالان این حوزه در اردوگاه دانش آموزی بادله ساری برگزار شد. ‎

سیدمحمود حسینی‌پور روز یکشنبه این مراسم اظهار کرد: این استان از دیرباز روحانیون و شخصیت مذهبی برجسته ای را تقدیم اسلام و کشور کرد و نتیجه آن هم این بود که جوانان مازندران نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس داشتند.

وی افزود: در استان مازندران با فعالیت و راهبری عالم شاخص آیت الله محمدی لائینی، نماینده مقام معظم رهبری در استان و تلاش های حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی، رییس ستاد اقامه نماز در تمام ادارات استان نماز جماعت فعال است و باید این حضور روز به روز تقویت شود چرا که نماز، مهم ترین آمر به معروف و ناهی از منکر است.

تجهیز امامزادگان بین راهی در دستور کار است
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: تجهیز و توسعه فضای امامزادگان استان به ویژه در راه های مواصلاتی یکی از برنامه های مهم است که با توجه به اینکه مقصد گردشگری هستیم این مهم در دستور کار قرار دارد و از منظر توجه و اهتمام به موضوع نماز استان مازندران جزو استان های برتر است.

حسینی پور ادامه داد: جامعه آموزش پرورش استان مازندران در ترویج امر نماز نقش موثری دارد و اثرگذار می باشد و تمام مدارس استان در رابطه با اقامه نماز مقید به برپایی نمازهای جماعت در آموزش و پرورش هستند.

لزوم استانداردسازی نمازخانه‌های بین راهی در مازندران
استاندار مازندران با بیان اینکه برپایی نماز و مشارکت مسئولان در نماز جماعت یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد مدیران است؛ تاکید کرد:  استاندارد سازی نمازخانه‌های بین راهی باهدف فراهم شدن زیرساخت‌ها برای برپایی نماز مسافران و گردشگران در نقاط مختلف استان در دست اجراست.

حسینی‌پور عنوان کرد: مازندران سالانه میزبان میلیون ها گردشگر و مسافر است و در این بین مساجد و نمازخانه های بین راهی بسیاری در استان وجود دارد که برای استانداردسازی و احیای این اماکن مقدس کارهایی در دست اجراست.

اولین معیار برای حفظ ارزش ها، برپایی اجرای دقیق فریضه نماز است
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: برپایی نماز یعنی شکرگزاری از نعمت های خدواند و اولین معیار برای حفظ ارزش ها برپایی اجرای دقیق این فریضه الهی است.

وی افزود: باید باور قلبی و اهمیت نمازخوانی روزافزون برای اقشار جامعه تبلیغ شود و اصل عقلی برای شکرگزاری از خدواند برپایی نماز است.

ضعف‌های پیرامون ترویج فرهنگ نماز مرتفع شود
رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: متاسفانه در دهه‌های گذشته در کشور فرهنگ نماز برجسته نشد که باید ضعف‌های احتمالی پیرامون این موضوع شناسایی و برای رفع آن اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام  قرائتی تاکید کرد: اگر نماز درست شد، سایر اعمال یک انسان در روز آخرت قبول می‌شود، در غیر این صورت یک عمر در تباهی بودیم و معتقدم اگر با خلوص نیت یاد خدا و نماز برپا شود، هیچگاه زشتی و پلیدی در کشور رخنه نمی کند.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج فرهنگ نماز در مراکز آموزشی
وی ادامه داد: جایگاه معلمان و فرهنگیان در هدایت کردن عقیده های نوجوانان و جوانان بسیار برجسته است و مقام معلمی کمتر از فقها نیست و اگر معلم بیشتر به این مقولات توجه کند، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش می یابد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور متذکر شد: تنها داشتن علم و مدرک تحصیلی برای معلم شدن کافی نیست و باید معرفت الهی برای تعلیم محصلان بیش از پیش در بین فرهنگیان تقویت شود.

حجت‌الاسلام  قرائتی، یادآور شد: تغییر برخی رویه‌های اشتباه گذشته در تعلیم و تربیت اجتناب ناپذیر است و باید دانشگاه ها و مدارس خود را به معرفت الهی بیشتر نزدیک کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.