کد خبر : 9997
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
82 views

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

خرید توافقی برنج، طرحی که مشتری ندارد

خرید توافقی برنج، طرحی که مشتری ندارد
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: خرید فقط ۶۰۰ تن برنج نشان می‌دهد قیمت توافقی متناسب با هزینه‌ها و بازار نیست.


به گزارش تیتر شمال؛ منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: خرید توافقی برنج از کشاورزان مازندرانی از ۲۳ آذر با راه اندازی ۷ مرکز آغاز و مقرر شده بود ۵۰ هزار تن برنج خریداری شود، اما تاکنون فقط ۶۰۰ تن برنج خریداری شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: قیمت توافقی اعلام شده برای خرید برنج‌های پرمحصول متناسب با هزینه‌های تولید نیست و برنجکاران ناراضی هستند.

او افزود: خرید توافقی برنج با گذشت بیش از دو ماه از شروع هنوز به اهدف خود نرسیده است.

زارعی گفت: از سویی دیگر وزارت جهاد کشاورزی کشت قراردادی برنج را در ۴۰ هزار هکتار انجام داد، اما اقدامی برای خرید برنج انجام نداده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون، واردات برنج در زمان برداشت محصول ممنوع است، افزود: واردات برنج امسال همزمان با برداشت محصول انجام شد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همزمان با واردات برنج اعلام کردند این اقدام برای متوازن کردن قیمت برنج در بازار است و برنج‌های وارداتی در این زمان توزیع نخواهند شد، اما برنج‌های وارداتی توزیع شد و برنج‌های داخلی دست کشاورز ماند.

زارعی افزود: ادامه این روند سبب بی انگیزگی کشاورزان می‌شود و شاید آن‌ها برای سال زراعی بعدی سراغ کشت برنج‌های پرمحصول نروند.

خرید توافقی برنج پرمحصول با راه اندازی ۷ مرکز در شهر‌های آمل، بابل، ساری، قائم شهر، میاندورود، نکا و بهشهر از چهارشنبه ۲۳ آذرماه راه اندازی و مقرر شده بود مجموعه فروشگاه‌های اتکا، سازمان تعاون روستایی و تشکل‌های زیر بخش این سازمان، در مرحله نخست ۵۰ هزار تن برنج پرمحصول کشاورزان را با قیمت اعلام شده خریداری کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.