کد خبر : 10060
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
123 views

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

ذخیره سازی ۶۰۰ هزار تن مرکبات مازندران برای تزریق تدریجی به بازار

ذخیره سازی ۶۰۰ هزار تن مرکبات مازندران برای تزریق تدریجی به بازار
عنایتی از پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای سورتینگ داران و خرید محصولات باغی خبر داد و گفت: حدود ۶۰۰ هزار تن از این محصولات باغی برای تزریق تدریجی به بازار در ماه‌های آینده ذخیره سازی شده است.


به گزارش تیتر شمال؛ حسن عنایتی در جلسه بررسی وضعیت مرکبات مازندران در ساری گفت: امسال سال انبوه تولیدات باغی بویژه مرکبات بود و افزایش تولید پرتقال و نارنگی را شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: با توجه به حجم انبوه تولیدات مرکبات، صادرات این محصول مورد توجه قرار گرفت به طوری که با تلاش‌های صورت گرفته زمینه صادرات فراهم و در حال انجام است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: جهش صادرات را نسبت به سال گذشته داریم و اولین محموله مرکبات و کیوی شناسنامه دار از مسیر دریا به روسیه صادر شد.

عنایتی از پرداخت ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای سورتینگ داران و خرید محصولات باغی خبر داد و گفت: انتظار داریم این تسهیلات بازار محصولات مرکبات و کیوی استان را بهبود ببخشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که، مازندران آمادگی تامین مرکبات ۱۶ استان کشور را دارد تا شب عید بازار کشور را تامین و تنظیم کند، اضافه کرد: شرایط باغ های استان پس از سرمایی که پشت سر گذاشتیم، مساعد است و آسیب جدی به محصولات کشاورزی استان وارد نشد.

این مقام مسوول با اشاره به این که، کرایه حمل محصولات مرکبات برای صادرات بالاست، ادامه داد: اثر مثبتی بر بازار این محصولات برجای نگذاشت و باید دنبال مسیرهای صادراتی با کمترین هزینه باشیم.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰۰ هزار تن از این محصولات باغی برای تزریق تدریجی به بازار در ماه‌های آینده ذخیره سازی شده است؛ تصریح کرد: صنعت مرکبات باید بگونه ای باشد که منافع آن به باغداران برسد و دلگرمی برای تولید محصولات وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.