کد خبر : 10334
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
177 views

در دومین روز از دهه فجر صورت گرفت؛

کلنگ‌زنی کارخانه تولید تجهیزات آزمایشگاهی نویان نگین پارسیان در بندر ویژه اقتصادی نوشهر

کلنگ‌زنی کارخانه تولید تجهیزات آزمایشگاهی نویان نگین پارسیان در بندر ویژه اقتصادی نوشهر
بزرگترین کارخانه تولید کیت و دستگاه آزمایشگاهی خاورمیانه در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر کلنگ‌زنی شد و قرار است سال آینده به بهره‌برداری کامل برسد.


به گزارش تیتر شمال؛ محمد صالحی مدیرعامل شرکت نویان نگین پارسیان عصر امروز در این آیین کلنگ‌زنی بزرگترین کارخانه تولید کیت و دستگاه آزمایشگاهی خاورمیانه در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با بیان اینکه بعد از دو سال برنامه‌ریزی و هماهنگی درباره انتقال فناوری تولید محصولات تشخیصی به روش‌های بسته در ایران موفق به آغاز کلنگ‌زنی این پروژه شدیم، اظهار کرد: این پروژه در ۵ فاز حرکت می‌کند که نخستین آن در تهران با حدود سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان و دومین فاز این پروژه تولید محصولات تشخیصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر شروع و قرادادها منعقد شده است.

وی به انتقال و انعقاد این فناوری با شرکت‌های تولیدکننده محصولات در خارج از کشور اشاره و بیان کرد: در یک برنامه زمانی کوتاه فاز دوم این پروژه با سرمایه‌گذاری در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان آغاز و به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

صالحی اظهار کرد: وابستگی این محصول تا قبل از این پروژه ۱۰۰ درصد به صورت وارداتی بوده است.

مدیرعامل شرکت نویان نگین پارسیان در ادامه با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک برنامه‌ای برای بی‌نیازی کشور از واردات این محصول را داریم، گفت: امیدواریم با انتقال فناوری، تولید و بومی‌سازی این محصول در سطح کشور بتوانیم قدمی برای افزایش سطح فناوری محصولات تشخیصی کشور برداریم.

صالحی به اشتغالزایی ۱۵۰ نفری در فاز اول اشاره کرد و گفت: در دومین فاز حدود ۲۱۰ نفر در شهرستان و سطح استان به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند و همچنین حدود هزار و ۱۰۰ بیزینس و تجارت به صورت غیرمستقیم به این پروژه متصل و مشغول به فعالیت خواهند شد.

وی ضمن بیان اینکه برنامه زمان‌بندی شده برای بهره‌برداری حدود دو سال است، گفت: با توجه به حجم این کارخانه که حدود ۲۲ هزار مترمربع است در ۳ مرحله پی در پی اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل شرکت نویان نگین پارسیان به عدم وجود زیرساخت‌ها برای تشخیص در زمان کووید ۱۹ اشاره و تصریح کرد: صنعت آزمایشگاهی به عنوان صنعت، قهرمان خاموش است که همیشه کارهای اساسی را انجام می‌دهد.

صالحی گفت: کرونا به ما نشان داد که نیاز مبرم به ارتقا در این زمینه داریم و امیدواریم با ایجاد کارخانه و سرمایه‌گذاری، کشور را از واردات بی‌رویه این محصول بی‌نیاز کنیم و در سطح تشخیص و میزان کیفیت زندگی جامعه ایرانی قدم برداریم.

وی افزود: این پروژه از سال ۱۴۰۱ آغاز و در انتهای سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.