کد خبر : 10403
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
182 views

مدیرعامل شرکت آبفای مازندران:

۲۰ شهر و ۲۱۳ روستای مازندران در تنش آبی قرار دارند

۲۰ شهر و ۲۱۳ روستای مازندران در تنش آبی قرار دارند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با اشاره به تدوین کتابچه تنش آبی استان گفت: ۲۰ شهر و ۲۱۳ روستای مازندران در تنش آبی قرار دارند.


به گزارش تیتر شمال؛ بهزاد برارزاده در آیین افتتاح دیزل ژنراتور روستای مزگاه نوشهر با هدف آبرسانی به این روستا،اظهار کرد: زیرساختهای آب استان برای سه میلیون نفر در نظر گرفته شده است درحالیکه بیشتر مواقع به پنج تاو۱۰ میلیون جمعیت خدمات رسانی می کند و به همین دلیل پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه تنها ۱۲ درصد محل تامین آب استان از آب‌های سطحی است، افزود: مابقی از ۷۴۱ حلقه چاه، ۳۷۳ دهنه چشمه تامین می شود که به نوعی مدیریت ریسک است زیرا در دو کیلومتری حلقه های چاه ما ۶۲ هزار چاه وجود دارد که کشاورزی آنرا محاصره کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار است میزبان خوبی برای کل کشور باشیم باید به فکر زیرساخت‌ها بود، گفت: دولت سیزدهم به ویژه وزیر نیرو و مدیر عامل آب کشور برای  رفع این مشکلات اقدامات زیادی انجام می دهند.

مدیر عامل آبفای مازندران با بیان اینکه نباید تنها به اعتبارات استانی اکتفا کرد زیرا ۳۰ درصد آن اختصاص می یابد، خاطر نشان کرد: به دنبال اعتبارات ملی رفتیم و کتابچه تنش آبی استان تهیه و به وزارت نیرو اعلام شد.

برارزاده از وجود تنش آبی در ۲۰ شهر و ۲۱۳روستای مازندران خبر داد و گفت: این آمار در کتابچه تنش آبی اشاره و به وزارت نیرو و شرکت آبفای کشور اعلام شد تا از اعتبارات ملی استفاده شود.

وی یادآور شد: تنها نباید اکتفا به چاه های آب کرد چون دچار مشکلاتی همچون قطعی برق و موارد دیگر خواهند شد و اینها مشکلات و دغدغه های این حوزه است بنابراین به سمت آب‌های سطحی رفتیم.

مدیر عامل آبفای مازندران با اشاره به جهاد آبرسانی ادامه داد: در فاز دوم این طرح برای  ۳۵۰ روستای استان حدود ۸۷۰ میلیارد تومان درخواست اعتبار شده است و باید به این‌ نکته اشاره کرد که از شرق تا غرب استان با مشکل کیفی آب مواجه و با آن می جنگیم و نیاز است این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.