کد خبر : 10564
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۲۳
159 views

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران خبر داد:

دریافت مجوز علت تاخیر فعالیت اتوبوس دریایی در آب های مازندران

دریافت مجوز علت تاخیر فعالیت اتوبوس دریایی در آب های مازندران
معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران گفت : روند بازسازی و پروسه طولانی دریافت مجوزها از عمده دلایل زمانبر شدن فعالیت اتوبوس دریایی در آب های ساحلی این استان بوده است.


به گزارش تیتر شمال؛ پس از انتقال اتوبوس تفریحی و دریایی به محوطه اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران و در جریان بازدید مسوولان از آن این موضوع را در ۲۲ مهر ماه امسال رسانه ای کرد و سرمایه گذار و مالک این اتوبوس در همان زمان وعده داده بود که پس از بازسازی و انجام پروسه اداری در آذر ماه امسال این اتوبوس برای فعالیت به آب انداخته می شود.

این اتوبوس۲ طبقه در بندر جاسک – کیش فعالیت داشت و توان جابه جایی دست کم ۷۰ مسافر را دارد و دارای بخش های واحد پذیرایی با ظرفیت دست کم ۲۵ نفر و دارای یک جت اسکی است حدود ۲۰ متر طول و پنج متر عرض و ۲۰تن وزن دارد و زمان ساخت آن ۲۰۱۲ و سازنده اش هم کشور امارات است.

رضا عیلخانی کشکک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اگرچه در آن بازدید برای فعالیت این اتوبوس تفریحی و دریایی از سرمایه گذار آن خواسته شد چه زمانی این مجموعه بازسازی و مجوزهای آن دریافت می شود وعده دادند تا آذر این اقدامات انجام خواهد گرفت و این اتوبوس به آب انداخته می شود.

دریافت مجوز علت تاخیر فعالیت اتوبوس دریایی در آب های مازندران اعلام شددر نوروز امسال اتوبوس تفریحی و دریایی در آب های ساحلی مازندران به آب انداخته می شود

وی اظهار کرد : آخرین پیگیری که از وضعیت راه اندازی این اتوبوس انجام گرفته گزارش داده اند کار بازسازی آن به پایان رسیده و تمامی مجوزهای آن هم دریافت شد البته قرار بود این مجموعه به همراه سایر طرح ها در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به بهره برداری برسد که چنین نشد اما از آنجایی که فرصت اندکی تا سال جدید باقی نمانده به اعتقادم باتوجه به استقبال چشمگیر مسافران و گردشگران از گردشگری دریایی آن زمان فرصت مناسبی است که این اتوبوس با حضور استاندار مازندران به آب انداخته شود.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار مازندران گفت: یکی از مهم ترین راهبرد و برنامه ریزی برای شکوفایی اقتصاد استان تمرکز روی ۲ موضوع یکی بخش کشاورزی و دیگری حوزه گردشگری است چرا که این استان از ظرفیت های بسیار بالا در این حوزه به ویژه گردشگری است.

علیخانی افزود : اجرای طرح گردشگری دریایی و حمل و نقل دریایی هم جزو مهمترین راهبردهایی بود که از زمان شکل گیری دولت سیزدهم و شروع به کار استاندار جدید طی یکسال گذشته تاکنون مورد پیگیری قرار گرفت که از آن زمان تاکنون رایزنی های فراوانی با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران با سرمایه گذاران مختلف صورت گرفت که در گام نخست موفق شدیم با یک سرمایه گذار مالک اتوبوس تفریحی و دریایی رایزنی هایی صورت گیرد و در نهایت این پیگیرها نتیجه داد.

وی اظهارداشت : طی این مدت حدود ۲۰ نقطه برای فعالیت های گردشگری دریایی جانمایی و انتخاب شد و برنامه ریزی شده تا سرمایه گذاران بخش خصوصی با ساخت سکو و اسکله های ساحلی از سازه های سبک استفاده کنند که در راستای اجرای طرح گردشگری دریایی باشد.

معاون استاندار مازندران گفت : امروز گردشگری ساحلی و حمل و نقل دریایی با توجه به جاذبه های که هم در حوزه جنگل ، کوهپایه ، جلگه و دریا دارد می تواند نقش موثری در رفاه حال مسافران و گردشگران به همراه داشته باشد و این اتوبوس تفریحی و دریایی علاوه بر دریا گردی مسافران بلکه می تواند امکاناتی را در داخل آن فراهم کند تا سرنشینان آن بتوانند علاوه بر نقاط دور دست سطح آبی دریای خزر بلکه ضلع جنوبی جنگل های هیرکانی و روستاهای سرسبز این منطقه را هم مشاهده کنند.

اجرای طرح گردشگری دریایی به منظور استفاده بهینه گردشگران داخلی و خارجی از جاذبه های طبیعی به ویژه دریای خزر یکی از آرزوهای دیرینه مسافران، گردشگران و مردم خطه شمال کشور به ویژه استان مازندران بوده است و تحقق این مهم با شکل گیری دولت سیزدهم از سوی مسوولان استانی به ویژه استاندار مازندران مورد پیگیری قرار گرفته است.

محدوده ساحلی رامسر تا فرح آباد به طول حدود ۳۰۰ کیلومتر به لحاظ فعالیت های دریایی گردشگری تحت نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر است و بقیه آب های ساحلی استان را هم اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد بر عهده دارد.

استان مازندران به خاطر برخورداری از موقعیت های ممتاز در حوزه گردشگری ، آثار طبیعی و تاریخی در تمامی فصول سال پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است که طبق نظر سنجی حدود ۹۰ درصد مسافران و گردشگران برای بهره مندی از دریا و جنگل های هیرکانی به خطه شمال و این استان سرسبز روی می آورند.

برابر آمار از اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، طیطی ماه نخست امسال ۸۵ میلیون نفر اقامت در شب در استان ثبت شده است .

در زمان حاضر دریا گردی مسافران و گردشگران در مازندران با شناورهای دریایی مانند جت اسکی و قایق انجام می گیرد و در نوروز امسال دستکم ۲۰ هزار مسافر در دریای خزر محدوده مازندران توسط بیش از ۲ هزار قایق و شناور جابه جا شدند.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.