کد خبر : 10640
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۳۵
148 views

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ ساری:

تحول در زراعت چوب با مشارکت بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرائی مازندران/ثبت رکورد تولید 12 میلیون اصله نهال تا دو سال آینده

تحول در زراعت چوب با مشارکت بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرائی مازندران/ثبت رکورد تولید 12 میلیون اصله نهال تا دو سال آینده
معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ ساری گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم از رقم تولید 3 میلیون اصله نهال در سال با مشارکت بخش خصوصی و دولتی به رقم تولید 7 میلیون اصله نهال در سال آینده و در سال 1403 به رکورد تولید تا 12 میلیون اصله نهال در استان، دست پیدا کنیم.


به گزارش تیتر شمال؛  فتح الله غفاری چراتی معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ ساری به خبرنگار ما، گفت: ما در حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ ساری، 794 هزار و 14 هکتار جنگل داریم که در کنار آن دارای 39 پارک جنگلی نظیر پارک نور، پارک شهید زارع، پارک سه کوه تپه، جوارم و آذر رود هستیم که در خدمت و دسترس مردم و گردشگران قرار دارد.

وی افزود: در حوزه نهال کاری در سال گذشته علیرغم برش 800 هکتاری  برای زراعت چوب، ما موفق به ثبت و انجام یک هزار و 159 هکتار زراعت چوب شدیم.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ ساری ، خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز برش و سهمیه ما در زراعت چوب 800 هکتار بود که تا کنون، یک هزار هکتار زراعت چوب انجام شده است و بنظر می‌رسد تا پایان سال این رقم از رقم سال گذشته، فراتر برود.

این مسئول ادامه داد: در بخش تولید نهال نیز ما در حوزه داره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ ساری، طی سال جاری نزدیک به سه میلیون اصله نهال تولید کردیم که دو میلیون و 800 هزار اصله نهال قابل توزیع است و حتی حدود 57 هزار اصله نهال برای توزیع در استان‌های مجاور حواله صادر شد.

غفاری چراتی بیان کرد: در واقع روند کاری ما یک روند رو به رشد است و در سال جاری نیز با دستور رئیس جمهور و تاکید مقام عالی وزارت، طرح کاشت یک میلیارد نهال طی 4 سال مطرح و در حال پیگیری هستیم تا انشاءالله یک اتفاق بسیار خوبی در استان و کشور رخ دهد و سرانه فضای سبز کشور افزایش پیدا کند.

وی اعلام کرد: در این خصوص نیز در حال استفاده از ظرفیت استان هستیم تا بتوانیم از رقم تولید 3 میلیون اصله نهال در سال با مشارکت بخش خصوصی و دولتی به رقم تولید 7 میلیون اصله نهال در سال آینده و در سال 1403 به رکورد تولید تا 12 میلیون اصله نهال در استان، دست پیدا کنیم.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ ساری، اذعان کرد: با توجه به فعالیت هفت نهالستانی که در حوزه اداره کل ساری داریم بنظر می‌رسد بتوانیم به یک رکورد خوب تولید اصله نهال و افزایش سرانه فضای سبز دست پیدا کنیم.

این مسئول متذکر شد: هرچند اعتبار خاصی به ما داده نشد اما تامین اعتبار بخشی از تولید اصله نهال را از محل طرح صیانت تامین کردیم و ما بقی اعتبارات لازم را از محل مشارکتی و انعقاد قرارداد با چند شرکت که ما در حال همکاری هستند، تامین کردیم.

غفاری چراتی با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، یادآور شد: تاکنون دو تفاهم نامه با صداوسیما و اموزش و پرورش منعقد شده است و انعقاد تفاه نامه با 5 دستگاه اجرائی استان در دست انجام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.