کد خبر : 10694
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
145 views

از واقعیت تا اظهارات ضدونقیض مسئولان؛

ماجرای آتش‌سوزی در سایت دپوی زباله‌های محمودآباد چیست

ماجرای آتش‌سوزی در سایت دپوی زباله‌های محمودآباد چیست
آتش‌سوزی در سایت دپوی زباله‌های محمودآباد در حالی اتفاق افتاد که مسئولان اظهارات ضد و نقیضی درباره علت آتش‌سوزی عنوان می‌کنند.


به گزارش تیترشمال؛ تصاویری از وقوع آتش سوزی در سایت دپوی زباله‌های محمودآباد ارسال و اعلام شد این آتش صبح روز سه شنبه ۲۵ بهمن به جان زباله های‌تر و خشک این سایت افتاده است.

مهدی اختیاری شهردار محمودآباد با بیان اینکه فقط خار و خاشاک‌های اطراف سایت دپوی زباله‌های محمودآباد آتش گرفتند، گفت: این آتش سوزی احتمالا از سوی برخی زباله گرد‌ها یا کارتن خواب‌هایی که در جستجوی زباله‌های خشک بودند اتفاق افتاده است.

وی افزود: حدود ۲ تا ۳ هزار تن زباله در این سایت دپو شده است و از لحاظ عقلی و محیط زیستی امکان آتش زدن زباله‌ها با هدف پاکسازی منطقه به هیچ عنوان منطقی و عقلانی نیست.

اختیاری افزود: شهرداری با توجه به این اتفاق مسیر دسترسی زباله گرد‌ها به سایت را مسدود کرده است.

وی با بیان اینکه پارسال بیش از ۱۶ هزار تن زباله در این سایت موجود بود، ادامه داد: این زباله‌ها پس از هماهنگی در مدت چهار ماه به سایت دیگری در یکی از شهر‌های استان‌های همجوار منتقل و منطقه از زباله پاکسازی شده بود.

شهردار محمودآباد گفت: انتقال زباله‌های محمودآباد به آن سایت بعد از مدتی به دلیل برخی ملاحظات اجتماعی در استان همجوار با کندی مواجه شد و اکنون روزانه دو تا سه سرویس زباله که زباله روزانه این شهر است به آنجا منتقل می‌شود.

اختیاری افزود: اگر مشکلات انتقال زباله محمودآباد به آن شهر برطرف شود منتقل کردن ۲ تا ۳ هزار تن زباله موجود کار سختی نیست.

وی گفت: با توجه به راه اندازی کارخانه کمپوست در شهرستان نور مذاکراتی نیز برای انتقال زباله محمودآباد به این سایت انجام شده است، اما هنوز به نتیجه نرسیدیم.

علی‌محمد دعاگو رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد، اما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه اتفاقی که دو روز قبل در سایت زباله محمودآباد افتاده بود را بررسی کردیم، گفت: این آتش سوزی ناشی از آتش زدن سرشاخه درختان است که توسط شهرداری انجام می‌شود.

وی افزود: آتش زدن عمدی سرشاخه درختان قبلا نیز در این سایت اتفاق افتاده بود که به شهرداری تذکر دادیم.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد ادامه داد: وجود سرشاخه درختان سبب می‌شود انتقال زباله به کامیون‌های حمل زباله سخت شود به همین دلیل پیش از بارگیری زباله ها، سرشاخه درختان را آتش می‌زنند.

دعاگو گفت: با توجه به اینکه کامیون‌های حمل زباله برای انتقال هر سرویس زباله هزینه می‌گیرند وجود سرشاخه درختان باعث می‌شود حجم زیادی از کامیون‌های حمل زباله با این سرشاخه‌ها اشغال شود به همین دلیل حمل سرشاخه ها برای آن‌ها اقتصادی نیست و اصرار به آتش زدن سرشاخه‌ها دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که شهرداری عامل این آتش سوزی را زباله گرد‌ها اعلام کرده است نیز گفت: ما هم وقتی به شهرداری موضوع را اعلام می‌کنیم منکر می‌شوند.

سایت زباله محمودآباد در فاصله کمتر از ۵۰ متری دریای خزر قرار دارد و چند دهه است که زباله‌های تولید این شهر در آنجا دپو و شیرابه‌های ناشی از آن روانه دریا می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.