کد خبر : 10723
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
114 views

فرماندار ویژه آمل:

پای شاخص سهولت کسب و کار در مازندران لنگ می‌زند!/ انعقاد 17 قرارداد با ۶ صندوق تأمین سرمایه در آمل

پای شاخص سهولت کسب و کار در مازندران لنگ می‌زند!/ انعقاد 17 قرارداد با ۶ صندوق تأمین سرمایه در آمل
فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه در شاخص سهولت کسب و کار مازندران رتبه خوبی ندارد، گفت: 6 صندوق تأمین سرمایه در همایش آمل دست به انعقاد قرارداد ۱۷ طرح زدند.


به گزارش تیترشمال؛ سید عباس حسینی در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه و همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری سه شهرستان آمل، نور، محمودآباد که با حضور استاندار مازندران برگزار شد، اظهار کرد: باید شرایط حضور سرمایه‌گذاران و فعالیت آنها برای سرمایه‌گذاری در شهرها فراهم شود.

وی با اشاره به ارزش بسزای سرمایه‌گذاری و حوزه اقتصاد در مناطق مختلف، گفت: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری با تجربه برگزاری هفت دوره موفق می‌‎تواند دستاوردهای بزرگی را در مسیر پیشرفت، ترقی و توسعه مازندران به همراه داشته باشد.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به منویات رهبر انقلاب اسلامی و جامه عمل پوشاندن به شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر تولید، دانش بنیان، اشتغال‌آفرین توجه ویژه به مراکز دانش‌بنیان و مراکز رشد در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب برای کمک به حوزه تولید و اشتغال باید به سراغ سرمایه‌گذاری برویم و یکی از دغدغه‌ها برای رسیدن به اهداف تولید و اشتغال، مسئله سرمایه‌گذاری خواهد بود.

حسینی با اشاره به اینکه باید امنیت سرمایه و سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف ایجاد شود، ادامه داد: سرمایه‌گذاری مولفه مستقل است که دیگر مولفه‌ها همانند اشتغال، درآمد سرانه، تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

وی با اعلام اینکه در دولت سیزدهم امنیت سرمایه و سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود، بیان کرد: روند سرمایه‌گذاری کشور در دهه ۹۰ نزولی بوده است و با رشد منفی ۶ درصد روند بسیار نامناسب را داشتیم و هم اکنون دولت با مطرح کردن رشد ۸ درصدی به صورت می‌توان گفت که در سال ۱۴۰۷ به جایگاهی می‌رسیم که در سال ۱۳۹۰ با رشد ۳ درصد داشتیم.

فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه شاخص عمق مالی کشور از مولفه‌های بسیار مهم است، ادامه داد: کشورمان نوسانات مختلف در سرمایه‌گذاری خارجی داشت و با روند نزولی ناشی از تحریم، مشکلات اقتصادی و اتفاقات اخیر بوده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های اقتصادی مهم دولت ایران و روسیه، تفاهم ۲۵ ساله ایران با کشور چین و اجرای فاز اجرایی آن، پیمان شانگهای و دیگر قرارداد همکاری، یادآور شد: کشورمان در شاخص سهولت کسب و کار رتبه خوبی ندارد مازندران در این زمینه رتبه ۲۷ در کشور را دارد.

حسینی با اشاره به اینکه باید نقاط ضعف و تهدید در امور سرمایه‌گذاری و اقتصادی تبدیل به فرصت و نقطه قوت شود، گفت: مهمترین مولفه در بنگاه‌های اقتصادی که هم‌اکنون دچار چالش هستیم بحث تأمین مالی است همچنین یک رشد خوبی را در این زمینه برای بازار سرمایه در شهرستان آمل داریم.

وی با اعلام رشد بالای سهم بازار سرمایه و ابزار نوین مالی در بازار فرابورس، یادآور شد: حضور ۶ صندوق تأمین سرمایه در آمل در همایش این شهرستان منجر به انعقاد قرارداد ۱۷ طرح شده است تا روند رو به رشد را شاهد باشیم.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه تعدادی از چالش‌های سرمایه‌گذاری کمبود زمین صنعتی، عدم سرمایه‌گذاری مناسب در حوزه گردشگری و کمبود سرانه فضای دانش بنیان است، ادامه داد: راهبردهای سرمایه‌گذاری در شهرستان آمل تعریف شده و ارزیابی دستگاه‌ها و مدیران، تعریف شاخص‌های عملکردی براساس پایش دائمی، استقرار کامل سامانه یکپارچه مجوزها، تأمین زمین صنعتی، تأمین اطلاعات آماری سرمایه‌گذاری، برگزاری مستمر نشست‌ها و همایش فصلی سرمایه‌گذاری  در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به ایجاد تیم ویژه شناسایی فرصت های سرمایه‌گذاری آمل، گفت: ۱۰۰ طرح سرمایه‌گذاری در آمل تعریف شده و با ایجاد دبیرخانه همایش و میز تخصصی سبد سرمایه‌گذاری و اقتصادی می‌توان روزهای خوبی را شاهد بود.

حسینی بیان کرد: ایجاد کارخانه نوآوری با رویکرد منطقه ای، ایجاد هلدینگ‌های مختلف، تشکیل هلدینگ معدنی، فعال سازی بیشتر نمایندگی اتاق بازرگانی، افزایش نقش بورس منطقه‌ی و افزایش سقف و اعتبارات بانکی به همراه بهبود  زیرساخت‌های شهرستان آمل از مهمترین اهداف است.

منبع: خبرگزاری فارس

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.