کد خبر : 10770
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
153 views

ابر پروژه‌های مازندران سال آینده رونمایی می‌شود؛

چراغ سبز فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری/مازندران در مسیر توسعه راهبردی است

چراغ سبز فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری/مازندران در مسیر توسعه راهبردی است
مازندران با مزیت‌های فراوان اقتصادی، طبیعی، گردشگری، تجاری و صنعتی در ماه‌های گذشته با اراده مسئولان و با پهن کردن فرش قرمز زیرپای سرمایه‌گذاران به عنوان محور رایزنی‌های فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری جدید تبدیل شد.


به گزارش تیترشمال؛ شهرستان آمل در آخرین روزهای بهمن ماه کانون توجه رسانه ها و میزبان هفتمین رویداد فرصت سرمایه گذاری مازندران بود که حضور فعالان اقتصادی، دست اندرکاران و مسئولین استانی در این رویداد محتوا محور و حضور بیش از ۵۰ تولید کننده در نمایشگاه و پر بودن سالن مراسم و بازدید از غرفه ها نشان از توجه جدی به اثرگذاری این رویداد اقتصادی بود.

می توان از نمایشگاه فرصت سرمایه گذاری به عنوان بزرگترین تجمع گروه های فرصت های سرمایه گذار در چند سال اخیر برشمرد که شرکت‌کنندگان از سه شهرستان مختلف در این نمایشگاه حضور داشتند.

نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری به عنوان مرکز تعاملات اقتصادی صنعتی و کشاورزی ارائه بسته های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف چون کشاورزی، صنعت، صنایع دستی پرداخت شد و ظرفیت های سرمایه گذاری و توسعه به نمایش گذاشته شد که برخی مزیت های بی رقیب در حوزه گردشگری، صنعت همراه بود که قطعا برای سرمایه گذاران می توانست جذاب و با ایجاد ارزش افزوده همراه باشد.

این رویداد با طرح مسائل، مشکلات، مزیت ها و فرصت های موجود در کشاورزی، صنعت، گردشگری ، صنایع دستی و.. و همچنین شرکت های دانش بنیان زمینه را برای استفاده تامین مالی هموار کند.

حضورشرکت های تولیدی، خدماتی بزرگ در زمینه های مختلف در کنار هم و همچنین شرکت های دانش بنیان جالب توجه بود، اما هر چه بیشتر غرفه ها را سر می زنیم بیشتر به مشکلاتش پی می بردیم، چاله های که از یکسو با توجه و حمایت مسئولان پر می شد و از سوی دیگر با توجه و اعتماد مردم برای سرمایه گذاری داخلی برطرف می شد.

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران گفت: در این نمایشگاه هم سرمایه‌گذارها خیلی قوی و خوب وارد شدند و هم فرصت های این سه شهرستان به خوبی به نمایش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در این نمایشگاه قرارداد بسته شد، عنوان کرد: این شروع حرکت ماست، همایش فرصت های سرمایه گذاری در اردیبهشت ماه بین المللی برگزار خواهد شد که ابرپروژه های مازندران در انجا رونمایی می شود.

مازندران روی ریل توسعه

استاندار مازندران تصریح کرد: قطار مازندران از گلوگاه تا رامسر راه اندازی خواهد شد، فعالیت های دریایی که بسیار مهم است و در حوزه صنعت کشاورزی و صنعت دامپروری توسعه دهیم.

وی از فعالیت 7 دبیرخانه برای این نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: بخشی از قراردادهای خود را بستند، ادارات هم پایه کار امدند، بخش های مقاومت می کنند که باید با این فضای توسعه که در استان است، همراه شوند و اگر همراه نشوند باید حذف شوند.

بیوتروریسم زنگ خطری برای کشاورزی مازندران

محمد ناصر سادات سرمایه گذار در بخش کشاورزی نیز با اشاره به اینکه امنیت غذایی چشم و چراغ کشور است، گفت: مازندران ظرفیت‌های زیادی در بخش کشاورزی دارد و سرمایه گذار باید شناخت کافی از منطقه و اطلاعات درست داشته باشد.

وی کم آبی را در دغدغه جدی مازندران خواند و عنوان کرد: یکی از دغدغه ها بانک ها و حمایت برای تشویق سرمایه گذاری در تولید محصولات کشاورزی است .

این سرمایه گذار ادامه داد: همچنین خاکهای مازندران به دلیل استفاده بی رویه سموم، وجود انواع بسته های ناسالم و گواهی نشده و سوم تقلبی خاک کشاورزی مورد تهدید جدی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و تغییر کاربری در زمین کشاورزی که اگر مورد توجه قرار نگیرد قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

وی با تاکید این که بیوتروریسم مازندران را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: مازندران می تواند به اندازه صادرات نفت درآمد داشته باشد. کسی چراغ خودروسازی مازندران را روشن کند.

در ادامه مجتبی روشن، عضو هیات مدیره شرکت فولادین ذوب فذا نیز با اشاره به اینکه ایجاد این همایش ها بستر خوبی برای ارتقای صنعت خواهد بود، گفت: خط تولید نبرد زیرساخت ها اماده است و اگر حمایت شود و شروع به کار کند، دومین خط نبرد کشور و بزرگترین خط نبرد شمال کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه مازندران پتاسیل صنعت خودروسازی را دارد، عنوان کرد: این استان، پتانسیل تولید خودروسازی را دارد، یک سرمایه گذار قوی میخواهد تا صنعت خودرو سازی را سروسامان دهد.

روشن تصریح کرد:در مازندران بالغ بر 200 تامین کننده و قطعه ساز داریم که با حداقل ظرفیت کار می کنند، ما نیز با 50 درصد ظرفیت کار می کنیم، این ظرفیت و پتانسیل ها وجود دارد، ولی زیرساخت فراهم نیست.

جذب سرمایه گذار یک گام به جلو

احمد توکلی فرماندار نور نیز با اشاره به اینکه هدف از این همایش شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در این استان است، گفت: جذب سرمایه گذار یک گام مهم برای رسیدن به هدف است. وی ادامه داد: این نمایشگاه به خصوص فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، گردشگری و سایر صنایع وابسته کشاورزی می تواند موثر باشد.

علیزاده فرماندار محمودآباد نیز با تاکید این که سرمایه گذاری در حوزه گردشگری ساحلی آبزی و صنایع وابسته به کشاورزی در این نمایشگاه فراهم است، خاطرنشان کرد: جنگل های بکر و فضای روستایی در این سه شهرستان برای بوم گردی و ورود سرمایه گذاران در این بخش ظرفیت خوبی در صنعت گردشگری را نشان می دهد که باید شناسایی شود .

وی محمودآباد را نگین شهرهای ساحلی مازندران عنوان کرد و اظهار کرد: از بیست و پنج طرح در شهرستان محموداباد به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شده است.

فرماندار آمل نیز با اشاره به اینکه نمایشگاه فرصت سرمایه گذاری با مشارکت واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران سه شهرستان آمل، نور، محمودآباد برگزار شد، گفت: از صد فرصت سرمایه گذاری معرفی شده، ۱۷ فرصت سرمایه‌گذاری منجر به قرارداد و عملیاتی شده است.

وی تشکیل میز تخصصی مدیریت سرمایه‌گذاری را از دستاوردهای این نمایشگاه خواند و افزود: بر اساس حجم سرمایه‌گذاری میزان پیشرفت و اثر گذاری اجتماعی رصد خواهد شد .

سید عباس حسینی با بیان تشکیل صندوق سرمایه گذاری در این شهرستان عنوان کرد: ۶ صندوق برای حمایت مالی فرصت‌های سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کردند که اتفاق خوبی است. هفتمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در حالی برگزار شد که جامعه گریبانگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی است و درمانی جز رونقش و شکوفایی تولید ندارد.

ایجاد برگزاری نمایشگاه فرصت سرمایه‌گذاری، میتواند اقدامی در جهت رفع این مشکلات باشد؛ چرا که باید با بهره گیری از ظرفیت های موجود و جذب سرمایه گذار، تولید ثروت کرد تا اثر خود را در اشتغال و درآمد شهری نشان دهد.

برای رسیدن به فرصت تولید ثروت وجود چنین نمایشگاه های ضروری است، اما این فرصت سرمایه گذاری باید همواره فعال و در حال رشد باشد، یکی از مواردی که بسیار مهم است نظارت مستقیم انجمن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این نمایشگاه است که باید انجمنی که همیشه فعال و خدمات گسترده در این زمینه ارائه کند، وجود داشته باشد.

توجه به نکات لازم و پیشگیری از نقاط ضعف در برگزاری نمایشگاه با استفاده از تجربیات برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در نمایشگاه، برای بهتر شدن نمایشگاهای بعدی کمک خواهد کرد. اما چند نکته که در نمایشگاه بعدی باید بیشتر در نظر گرفت، تنوع محصول و خدمات متنوع بود که نیاز به مکانی بزرگتر داشت و جای برخی غرفه ها چون تکنولوژی و رباتیک و …دیده نمی شد.

اهمیت غرفه سازی در نمایشگاه با طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی است که در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذار می توان محصولات خود را در معرض نمایش قرار داد و این مستلزم داشتن غرفه های حرفه ای برای نمایش کالا است در این راستا نمایش درآوردن با کیفیت محصولات و دستاوردهای شرکت در غرفه های نمایشگاهی، برخورداری از مکان های وی آی پی در غرفه برای پذیرایی از مهمان ها و مراجعه کنندگان و اعطای نمایندگی و عقد قرارداد لازم است.

همزمان با سیر صعودی توسعه اینترنت تکنولوژی در جهان بسیاری از حوزه‌ها به سمت اینترنتی شدن حرکت کرده است امروزه بسیاری از نمایشگاه ها با استفاده از اینترنت و تکنولوژی روز دنیا و به صورت مجازی برگزار می‌شود، نمایشگاه های مجازی در سطح ملی و بین‌المللی می تواند محرک مهمی برای توسعه محسوب شود، برگزاری نمایشگاه مجازی فرصت مناسبی برای تجارت سرمایه گذاری، نوآوری و ایجاد شغل، تبلیغات و ارتباط با سرمایه‌گذارها می تواند باشد.

منبع: بلاغ مازندران

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.