کد خبر : 11223
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
108 views

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران:

توسعه گردشگری مازندران در گرو ارتقای دانش گردشگری در میان مدیران/از 3 هزار اثر تاریخی استان تنها 800 اثر ثبت شده است

توسعه گردشگری مازندران در گرو ارتقای دانش گردشگری در میان مدیران/از 3 هزار اثر تاریخی استان تنها 800 اثر ثبت شده است
برزگر، مدیرکل گردشگری مازندران با بیان اینکه تا زمانی که مدیران ما دانش گردشگری نداشته باشد ما به توسعه گردشگری دست پیدا نمی‌کنیم؛ گفت: از سه هزار اثر تاریخی مازندران تنها ۸۰۰ اثر ثبت شده است و ۱۰۰ اثر نیز در دست پیگیری جهت ثبت آثار تاریخی است.


به گزارش تیتر شمال؛ صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه، اظهار کرد: جلسات ستاد مرکزی سفر مازندران متشکل از ۱۲ کمیته از ابتدای بهمن‌ماه به صورت رسمی آغاز شد و این ستاد با هدف توسعه گردشگری و ارائه خدمات مطلوب به مسافران در حال فعالیت است.

وی افزود: امسال حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر شب اقامت برای پذیرش گردشگران در مازندران فراهم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، خاطرنشان کرد: ۵۰۰ ناظر از دستگاه‌های مرتبط کار نظارت بر مراکز اقامتی، گردشگری و مراکز ارائه خدمات سفر را در دستور کار قرار داده‌اند.

این مسئول ادامه داد:  ۲۷ موزه مازندران آماده پذیرش گردشگران هستند و در کنار آن، ۲۶ نمایشگاه صنایع‌دستی نیز در اقصی نقاط استان برگزار خواهد شد.

برزگر بیان کرد:  با توجه به تقارن نوروز با ماه رمضان پیش بینی لازم جهت پذیرایی افطار در پایانه‌های مسافربری و فرودگاهی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد:  یکی از اتفاقات نو برپایی چادرهای عشایری در حاشیه محورهای مواصلاتی برای معرفی سبک زندگی این قشر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، گفت: سامانه‌ای به نام سلام مازندران در حال رونمایی است که بیش از ۱۰۰۰ هزار جاذبه استان همراه با جانمایی آن در این سامانه بارگزاری شده است.

این مسئول ادامه داد: رعایت حجاب و عفاف در تمامی مراکز خدماتی، اقامتی و گردشگری مازندران الزامی است و از مهمانان نوروزی انتظار رعایت حجاب و عفاف را داریم.

برزگر با اشاره به ظرفیت بسیار ارزشمند میراث تاریخی مازندران، عنوان کرد: از سه هزار اثر تاریخی مازندران تنها ۸۰۰ اثر ثبت شده است و ۱۰۰ اثر نیز در دست پیگیری جهت ثبت آثار تاریخی است.

وی اعلام کرد: زمانی می‌توانیم در حوزه گردشگری موفق عمل کنیم که باید زیرساخت‌‎های گردشگری را ایجاد کنیم و تا زمانی که مدیران ما دانش گردشگری نداشته باشد ما به توسعه گردشگری دست پیدا نمی‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، اشاره کرد: اتوبوس دریایی که در خبرها آغاز بکار آن مطرح شد در واقع در مرحله آزمایش قرار دارد و  در مرحله صدور مجوز  قرار دارد.

این مسئول افزود: گردشگری دریایی از موضوعات بسیار مهمی است که برنامه‌های متنوعی برای رشد و توسعه آن دیده شده است که باید در سایه تعاملات میان دستگاهی به سمت اجرایی شدن پیش رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.