کد خبر : 11371
تاریخ انتشار : شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
125 views

استاندار مازندران:

سازمان راهداری در تخصیص بودجه به جاده چالوس اهتمام ویژه داشته باشد

سازمان راهداری در تخصیص بودجه به جاده چالوس اهتمام ویژه داشته باشد
استاندار مازندران گفت: انتظار این است که سازمان راهداری در تخصیص بودجه توجه خاصی به موضوع ایمن‌سازی جاده چالوس داشته باشد.


به گزارش تیتر شمال؛ سیدمحمود حسینی پور در جلسه شورای ترافیک استان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در شهرداری مرزن آباد برگزار شد، اظهار کرد: نکته مهم این است که خیلی از گردشگران عرب هم به علت زیبایی رغبت دارند از این مسیر تردد داشته باشند و متاسفانه این جاده دارای مخاطراتی است که باید برای آن تدبیر شود تا حوادثی برای هموطنان و گردشگران رخ ندهد.

وی، بیان داشت: کندوان جاده بین المللی است و خیلی از مسافران از محورهای هراز و سوادکوه وارد مازندران می شوند اما در برگشت علاقه مند هستند از جاده چالوس بازگشت کنند.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: انتظار این است که سازمان راهداری در تخصیص بودجه توجه خاصی به موضوع ایمن سازی جاده چالوس داشته باشد.

وی، تاکید کرد : باید یک کار گروه ایمن سازی جاده چالوس با حضور همه دستگاه های دست‌اندرکار به دبیری فرمانداری و مسوولیت اداره کل راهداری مصوب شود.

حسینی پور، افزود: برای تردد کامیونت در جاده چالوس باید تدبیر شود؛در تردد کامیونت مشکلی نیست و باید این موضوع هم تعریف شود.

این مسئول بیان داشت: نباید تردد خودروها را محدود کرد بلکه طول و تناژ کامیونت ها باید مشخص شود، این خواسته بحق فعالان اقتصادی در این منطقه است.

وی، پیشنهاد کرد: در زمان غیر از روزهای تعطیل در برخی ایام و ساعات مشخص شود این کامیونت ها تردد داشته باشند و این مصوبه امروز این نشست باشد و بیشتر شب ها تردد و حرکت کنند.

استاندار مازندران، گفت: در این محور ارتباطی مهم با نصب پروژکتورهای ال ای دی ثبت تخلفات پیگیری شود.

این مسئول تاکید کرد : باید نهضت پل های عابر پیاده در استان فعال شود تا زمانی که مردم از برجسته سازی سطح جاده های معابر رضایت داشته باشند.

وی بیان داشت: بررسی مطالعاتی که تاکنون در باره راه آهن از مازندران جمع بندی شد باید به سمت طرح هایی برویم تا با ساخت ریل بتوان بار ترافیکی را کاهش دهیم و آزاد راه هم به سرانجام برسد.

استاندار مازندران، اضافه کرد: ایجاد مراکز خدماتی رفاهی بین راهی هم بسیار مهم است، باید بستر را برای جذب سرمایه گذاران فراهم کرد و در این ارتباط به ویژه شهرداری ها هم می توانند کمک کنند.

استاندار مازندران، اظهارداشت: در چهار محور منتهی به مازندران به طور اورژانسی مجتمع های رفاهی و بهداشتی ساخته شود.

حسینی پور، کم رنگ شدن خطوط راه ها به ویژه در شرایط نامساعد جوی را معضل دیگر راه های ارتباطی مازندران اعلام کرد و گفت: این معضل را در جاده چالوس و سواد کوه داریم که باید برطرف شود.

وی گفت: باید نسبت به ایمن سازی محور جاده جنگلی عباس آباد تا کلاردشت برنامه ریزی و اعتبار لازم برای آن در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.